Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318i -91 Koneremontin jälkeinen ongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rewindi
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 20
    • varkaus

    E36 318i -91 Koneremontin jälkeinen ongelma.

    Jooh, eli tuli e36 m40 koneeseen kansiremontti ja kansi kävi nätisti siihen -87 e30 m40:sen myllystä. Kannen kävin suoristuttamassa. Kaikki mahdolliset tiivisteet vaihdoin ja tarkastukset tein varmistukseksi kaikesta useampaan otteeseen, sekä oikeaoppisesti tapahtui asennuskin.

    nnoh.. starttasin tänään ensimmäisen kerran ja lähti käymään, kone piti aivan jumalatonta ronklatusta ja arvelin ensin että kuuluu asiaan kun ohjekirjassakin niin luki että loppuu kuin nostimet ym. pääsevät täyttymään öljyllä.
    Reilu puolisen tuntia yritin kierrättää siinä alle 2t/rpm niinkuin kuulema pitikin mutta ei mitään, sama ronklatus jatkuu edelleen ja kone käy hyvin epätasaisesti.. joten ajattelin että tuskin kuuluu kuitenkaan ihan näin mennä. pientä käryä oli havaittavissa pakosarjan tahi v kopan tiivisteen väliköstä käynnissä ollessa.

    Tarkistin sytytyksen ja bensapuolen vermeet, eikä niissäkään ollut mitään vikaa.

    rupesin tuossa sitten jälkeenpäin miettimään että käyköhän tuon e36 nostimet sittenkää siihen e30 kanteen kun ovat erillaiset..

    e30: http://www.varaosat24.com/fi/varasto...30,-1,1/471245

    ..ja e36: http://www.varaosat24.com/fi/varasto...30,-1,1/278703

    tuossa vähän matskua, puhelimella kuvattu kun ei kamera sattunut mukaan
    http://www.youtube.com/watch?v=7Wn5w6nxNBU kierroksia välissä annettu hieman yli tyhjäkäynnin.

    Mistähän lähtisin paikallistamaan että menikö joku väärin vai onko jotain muuta..?
  • rewindi
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 20
    • varkaus

    #2
    Originally posted by rewindi View Post
    Jooh, eli tuli e36 m40 koneeseen kansiremontti ja kansi kävi nätisti siihen -87 e30 m40:sen myllystä. Kannen kävin suoristuttamassa. Kaikki mahdolliset tiivisteet vaihdoin ja tarkastukset tein varmistukseksi kaikesta useampaan otteeseen, sekä oikeaoppisesti tapahtui asennuskin.

    nnoh.. starttasin tänään ensimmäisen kerran ja lähti käymään, kone piti aivan jumalatonta ronklatusta ja arvelin ensin että kuuluu asiaan kun ohjekirjassakin niin luki että loppuu kuin nostimet ym. pääsevät täyttymään öljyllä.
    Reilu puolisen tuntia yritin kierrättää siinä alle 2t/rpm niinkuin kuulema pitikin mutta ei mitään, sama ronklatus jatkuu edelleen ja kone käy hyvin epätasaisesti.. joten ajattelin että tuskin kuuluu kuitenkaan ihan näin mennä. pientä käryä oli havaittavissa pakosarjan tahi v kopan tiivisteen väliköstä käynnissä ollessa.

    Tarkistin sytytyksen ja bensapuolen vermeet, eikä niissäkään ollut mitään vikaa.

    rupesin tuossa sitten jälkeenpäin miettimään että käyköhän tuon e36 nostimet sittenkää siihen e30 kanteen kun ovat erillaiset..

    e30: http://www.varaosat24.com/fi/varasto...30,-1,1/471245

    ..ja e36: http://www.varaosat24.com/fi/varasto...30,-1,1/278703

    tuossa vähän matskua, puhelimella kuvattu kun ei kamera sattunut mukaan
    http://www.youtube.com/watch?v=7Wn5w6nxNBU kierroksia välissä annettu hieman yli tyhjäkäynnin.

    Mistähän lähtisin paikallistamaan että menikö joku väärin vai onko jotain muuta..?
    Ja miten sen tarkalleen ottaen menee kun on nostimet ym. vaihtanut ja on ensikäynnistyksen aika?

    Comment

    • kalevik
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 957
      • Salo

      #3
      Karmea ääni, oletko varma ettei männän päälle ole jäänyt mitään eli avaimet on laskettu

      Vian paikallistaminen tehdään seuraamalla omia jälkiä takaperin eli:

      Venttiilikoppa auki ja tarkistelemaan että siellä on kaikki ok:
      seuraajat 'keinut' oikein paikoillaan, 'nostimet' voi kokeilla painamalla ja lisäksi tarkistaa että kaikkien venttiilien lukot ja prikat ovat paikallaan. Tarkista myös että mikään nostin ei ole jumissa ala-asennossa.

      Jos ei mitään löydy, niin sitten kansi ylös ja otetaan se mutteri pois männän päältä, eli uusitaan vääntyneet venttiilit, mitä sitten löytyykään

      Kyllä puolessa tunnissa nostimet täyttyy varmasti, jos ei rikki ole. Yleensä hydr-nostimia painellaan öljyssä ennen asennusta, jotta sisään saadaan edes hieman öljyä. Tyhjillä nostimilla käynti kuulostaa enemmänkin kovalta ropinalta (kaikissa venttiileissä välystä), ja ääni lakkaa kymmenissä sekunneissa.

      Sinulla tuo ongelma tuntuisi olevan vain yhdessä sylinterissä, ja ääni jotain ihan muuta kuin ropinaa (toki puhelimen taajuuskaista voi tehdä tepposet).

      Ei noissa antamasi linkkien nostimissa mitään teknistä eroa ole, ainakin myyjän mukaan soveltuvat samoihin koneisiin.
      Last edited by kalevik; 28-07-2011, 07:43. Reason: kirjoitusvirhe korjattu
      E61 525i, Suzuki VS1400
      Exät: Jaana, Susanna, Maija

      Comment

      • basso72
        BTCF Member
        • Dec 2004
        • 1837
        • Ylä-Pinsiö

        #4
        Kai sinne siis on vaihdettu uusi nokka-akseli ja muut venttiilikoneiston kuluvimmat osat. Jos sinne on vaihdettu vain pelkät hydrauliset kiristimet/tasaimet (tai millä nimellä niitä haluaakin kutsua),niin aika turhaa hommaa. Puhelimen kameralla kuvatuksi kuulostaa kuluneelta venttiilikoneistolta.





        sigpic
        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
        320i -77

        Comment

        • rewindi
          Newbiemmer
          • Mar 2011
          • 20
          • varkaus

          #5
          Kaikki avaimet on vielä ainakin tallella Kävin uudelleen kokkeilemas kun illalla avasin koneiston ja kasasin kaikki uudestaan, ei ollut mitään jäänyt sisään.. mutta, keinu oli muljahtanut nokan alta kakkoseta ilmeisesti pakoventtiilin päältä.. noh laitoin takaisin ja katsoin että hyvin tuli ja nyt aamuste sama vika kun avasin kopan! Keinu taas muljahtanut poies, ilmeisesti sitten venttiilin jouset huonona tuosta?

          Vähän aikaa sitten on nokka, keinut ja (paineasetelmat?) vaihdettu ja nyt vaihdoin nostimet. Kuulema uudessa kannessa venttiilit vaihdettu? ko? en tiedä, en tarkastanut Nostimet uiskennellu öljyssä jonkin aikaa ennenkuin laitoin eikä ahdista
          Last edited by rewindi; 29-07-2011, 08:19.

          Comment

          • rewindi
            Newbiemmer
            • Mar 2011
            • 20
            • varkaus

            #6
            Syy löytyi, kakkosen pakoventtiilin välissä oli sellanen yllätysmunan lelu.. ilmeisesti kaverin sisarukset käyny tallissa hillumassa ja koneen sisälle jotenkin muljahtanut

            Aukihan se sitten kokoajan oli ja venttiilin vääntänyt kieroks, eikun sai sen vaihdettua ja motti kasaan ni johan pelittää

            Mikahan semmonen vaimea vihellyksen tyyppinen ääni mahtaa olla? kuuluukohan flektistä vaiko onko imusarjan tiivisteissä vuoto, niitä en nimittäin uusinut?
            Ainiin ja semmoinen kevyt pätkiminen kun liikkeelle lähtee?
            Last edited by rewindi; 29-07-2011, 22:34.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎