Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320i tyhjäkäynti täristää, nykimistä yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jontsu00
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2011
    • 241
    • Oulu

    E36 320i tyhjäkäynti täristää, nykimistä yms

    Edelleen häiritsee tuon oman auton käyntihäiriöt. Kylmällä koneella (viisari sinisellä) meno on todella tahmeaa sinne 3-4t rpm kohdille, ja siinä vaiheilla tuntuu selvä tehopiikki. Tasaisesti kun kiihdyttää niin tuohon asti auto ei liiku oikein mihinkään ja nykii, mutta hetikun tuolle alueelle tullaan niin tehopiikki tuntuu niin selvästi että vetäsee penkkiin. Tyhjäkäynti myös täristää koko autoa.

    Hetikun viisari pääsee sinisen alueen yli, niin meno tasottuu. Mutta pintakaasulla ajettaessa nykimistä tuntuu, ja yli 2k rpm kun pääsee niin vetää mielestäni tasaisemmin, eikä nyi enää. Myös lämpimänä tyhjäkäynti täristää, ja putkesta kuuluu semmosta puksutusta. Paikaltaan kun polkasee kaasua niin polttaa putkessa, eli eisaa poltettua kaikkea bensaa ilmeisesti.

    Tällä hetkellä vaihdettua/tehtyä:
    -Ilmamassamittaria putsailtu crc:n siihen tarkoitetulla tökötillä
    -5 halkinaista puolaa kuudesta uusittu (oli yksi vaihettu puola, loput alkuperäisiä)
    -Ilmamassalta lähtevä haitariputki uusittu (halkeamia)
    -Vikakoodit luettu, ei koodeja
    -Lamda uusittu ilmeisesti n vuosi sitten edellisen omistajan toimesta, ja boschilainen oli.
    -Katsastusmiehen mielestä meni läpi päästöistä

    Imuvuoto? Mitkä kaikki letkut pitäisi uusia, jotka kuuluvat asiaan?

    Vinkkejä otetaan vastaan. Auto on tosiaan 320i -91 M50B20, eli ei vanosta.
  • Gustaff
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 132

    #2
    Entä niinkin yksinkertainen juttu kuin tulpat?

    Comment

    • Jontsu00
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2011
      • 241
      • Oulu

      #3
      Mahdollista kyllä, mutta jotenkin en usko. Sen verran katoin, että ovat oikeaa NGK mallia, mutta lähtevät kuitenkin heti seuraavana tulilinjalle.

      Kumpaahan noista lie kannattaa ottaa, Boschin vai NGK:n tulpat, kun ristiriitaista juttua lukenu molemmista. Toisilla toimii toiset ja toisilla ei sitten toimikkaan.

      Comment

      • Jontsu00
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2011
        • 241
        • Oulu

        #4
        Nostellaas. Eli tulpat on nyt uusittu (Marmorilta, NGK.), mutta ei juuri vaikuttanut käyntiin.

        Tosiaan nykii oikeastaan aika paljonkin kylmällä koneella alle 3trpm. Hetikun viisari pääsee sinisen alueen yli, niin veto tasoittuu. Mutta sitten tyhjäkäynnillä täristää edelleen autoa. Joskus enemmän, ja joskus vähemmän.

        Comment

        • *bmwkissa82*
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 215
          • Tanpere

          #5
          mulla oli samanlaista vikaa ja sit ei meinannu käynnistyäkkää ja loppuviimeks paljastu syyks kampiakselin asennontunnistin..

          <3 BMW e87 <33"<3
          myydään e 36 osii
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=228307

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16414
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Jontsu00 View Post
            Nostellaas. Eli tulpat on nyt uusittu (Marmorilta, NGK.), mutta ei juuri vaikuttanut käyntiin.
            BKR 6 EK ? Paljonko ryöstivät ?

            Comment

            • Jontsu00
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2011
              • 241
              • Oulu

              #7
              Jotaki 40€ luokkaa tais olla nuo tulpat. Muistaakseni oli just nuo, sen verran katoin, että oli ne "oikeat" tulpat tähän myllyyn.

              Itellä lähtee kyllä auto kiltisti käyntiin lämpiänä sekä kylmänä, että en tiiä voisko se vika olla noissa asentotunnistimissa. Millälailla oireilee nokan tunnistin? Kampiakselin tunnistinhan yleensä oireilee just tuollai, että pitää sahata autoa käyntiin?

              Privalla tuli ehdotusta näistä lämpötila-antureista, että voisko ne temppuilla jotenkin, mikä aiheuttaisi tuon nykimisen kylmällä koneella? Mutta se taas ei sitte selittäisi tuota täristämistä lämpimälläkin koneella. Viisari kyllä pysyy tasan keskellä lämpimällä koneella.

              :think
              Last edited by Jontsu00; 07-09-2011, 14:24.

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                #8
                Kokeileppa ottaa ilmamassamittarin piuha irti, että muuttuuko miksikään. Kaverin e46:ssa samat oireet ja imm rikki.

                Comment

                • World L
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2011
                  • 270
                  • Kellokoski

                  #9
                  Ittellä just oli saman tyylistä ongelmaa, tyhjäkäynnillä meinasi sammua, ja jarrutehostin sammui kun kiekat tippu alle 2k. Vikana oli imukaulan ja tyhjäkäyntimoottorin välistä irronnut letku.
                  E36 320i cabrio -96
                  E46 330i sedan -00
                  F31 318d -14

                  Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

                  Comment

                  • Jontsu00
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2011
                    • 241
                    • Oulu

                    #10
                    Ei kyllä itsellä ole mitään ongelmaa käynnissä pysymiseen. Eikä mittarista ainakaan huomais, että kierrokset heittelis mihinkään suuntaan.

                    Miten tuon pitäisi vaikuttaa jos nyppää tuon ilmamassamittarin johdon pois auton ollessa käynnissä, jos mittari toimii?

                    Comment

                    • fRONik-_-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2010
                      • 684
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Jontsu00 View Post
                      Ei kyllä itsellä ole mitään ongelmaa käynnissä pysymiseen. Eikä mittarista ainakaan huomais, että kierrokset heittelis mihinkään suuntaan.

                      Miten tuon pitäisi vaikuttaa jos nyppää tuon ilmamassamittarin johdon pois auton ollessa käynnissä, jos mittari toimii?

                      Jos mittari toimii ja nyppäät johdon irti kun auto käy niin käynti muuttuu todella rumaksi, mutta jos nyppää liittimen irti ja käynti pysyy samana, niin onneks olkoon, olet löytänyt vian.
                      Nykyiset.
                      Harraste:
                      BMW E30 325i -88 700Hv
                      Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                      Ex.
                      Volkswagen Golf 1.8 -9
                      2
                      Volkswagen Vento 1.8 -92
                      BMW E36 316i -92
                      BMW E36 320i -91

                      BMW E36 320 -92
                      BMW E36 318is M-Sport -95
                      BMW E36 323i -99
                      BMW E90 330D -07 M-Sport
                      BMW E36 325i -92 "M3"

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by fRONik-_- View Post
                        Jos mittari toimii ja nyppäät johdon irti kun auto käy niin käynti muuttuu todella rumaksi, mutta jos nyppää liittimen irti ja käynti pysyy samana, niin onneks olkoon, olet löytänyt vian.
                        Kaverin autossa ainakin vika katosi samantien ja vedot palasi "normaaliksi". Ehjällä mittarilla toki pitäisi pelata vielä paremmin.

                        Comment

                        • Jontsu00
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2011
                          • 241
                          • Oulu

                          #13
                          Kokeilin nyppiä tuota ilmamassamittarin johtoa irti. Johdon kun ottaa irti niin kierrokset käy alhaalla, ja sen jälkeen ainakin korvakuullolla kuulostaisi, että käynti huononisi hieman. Kuulostaa,että kierrokset seilais vähän johto irti.

                          Johdon kun laittaa takasi kiinni, niin taas kierrokset nyykähtää ja palaa normaaliksi. Osaako joku sanoa osanumeroja kaikille niille letkuille, joissa imuvuoto aiheuttaa huonoa käyntiä?

                          Last edited by Jontsu00; 10-09-2011, 21:37.

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            #14
                            Puolavikaa väittäisin..

                            Comment

                            • Jontsu00
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2011
                              • 241
                              • Oulu

                              #15
                              Puolavikaa veikkasin itekkin aluksi, ja 5 halkinaista puolaahan siellä olikin. 1 puola oli ilmeisesti aikasemmin vaihdettu, kun oli erinlainen. Loput 5 oli alkuperäisiä, jotka siis vaihdettiin uusiiin. Olivat kyllä noita schmiedmannin 40€ Meylen puolia, mutta luulisin, että toimivia kamppeita?

                              Edit: Mittailin sen verran noita puolia yleismittarilla, että saman vastuksen antavat kaikki puolat.
                              Last edited by Jontsu00; 11-09-2011, 16:39.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎