Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i -92 tehot hukassa, röpöttää, pyttyjä pimeenä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dappis
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 23
    • Turku

    e36 325i -92 tehot hukassa, röpöttää, pyttyjä pimeenä?

    Bmw 325i 1992 cupee
    1.
    Eli Kaikki toimi hyvin kunnes tuli syyläriin tuli reikä ja jäähyt valu pihalle, auto kerkes ottaa vähän lämpöjäkin siinä ku ei heti huomannu. Siitä sitte uus syyläri. samalla vaihtu termari ja flektinropelli. ilmasin ja lähin baanalle.
    Heti huomas että nyt on menohalut hukassa. Tuntuu että käy 4-5 pytyllä, koko auto tärisee ja hytkyy, pakoputkesta papatusta. paikallaan ku polkasee kaasua ni kuuluu sellasta röpellystä ja sitte isommilla +4t kierroksilla vähän tasasepi meno. ajossa ku polkasee kaasun pohjaan ni tärisee vielä enemmän. kardaaninlaakeri löysällä? perä ainaki heiluu johtuisko siitä..?

    > kävin luetuttamassa vikakoodit ja löyty 1.pytyn sytyksestä ja lamdasta vika. (abs vikaakin löyty mutta se nyt ei varmaan tähän vaikuta.) ostin uuden puolan haljenneen tilalle, tulpat ja lamdan. (lamda laakkoselta, tulpat motonetistä, ja puola schmiedmannilta) eikä muuttunu meno mihinkään, reilut 200e hukkaan. Pitääkö/saako nää viat jotenki nollattua ku on osat vaihettu? muutenku laitteilla.

    - imuvuotoja ei näkyny
    - IMM liittimen ku irrottaa ni käynti nousee hieman ? ei mitää suurta muutosta!!? voisko vika olla siinä ? putsasin crc kamalla sen myös.
    - oon irrotellu noita puolan johtoja ja yrittäny kattoo että oisko joku pytty pimeenä mut en saanu mitää selkeetä ratkasua.
    - kipinää tuli ainaki 1. pyttyyn
    - käynnistymisessä ei tunnu olevan mitään vikaa.
    - uudestaan lukemaan vikakoodeja ?
    - voisko kansipahvi olla mennyttä ? moottorin ohjainlaite ?
    - Jeesiä kaipais ! pääkaupunkiseudulla

    2.
    - Perästä kuuluu kolinaa, oikee etu kiinnike on kai murtunu korista irti..
    jos jollain on vermeet tälläsen korjaamiseen ja intoa/halua jeesata ni viestiä tulemaan ni sovitaan korvauksista. Tai jotain korjaamoja ketkä tekevät tälläsiä hommia sopu hinnoin? Pääkaupukiseudulla.

    3. puhallin temppuilee, välillä samuu ja välillä toimii. pamauttaa kuskin oven kiinni ni lähtee toimimaan tai ajaa töissyyn ni samuu. onko siilimenossa paskaks? jotain kosketus häiriötä kumminki. miten tonne pääsee käsiks? purkamalla kojelaudan? apparin tai kuskin jalkatilasta? :think
    auto ollu mulla viikon ja nyt jo läjä ongelmia ja kysymyksiä..

    SYYLÖYTY

    Elikkä Osaan nääistä saatiin ratkaisu ja korjaus:

    Auto kävi 5 pytyllä, 1. pytylle ei tullut kipinä. SYYNÄ oli moottorinohjainlaitteen kärähtänyt transistori, boxi korjautetiin ja alkoi vehje toimimaan.

    Perän kolina johtui siitä että oli kaksi kiinnityspulttia poikki, kardaaniin laitettiin myös tukilaakeri ja etunivel. nää uusittiin ja ei enää kolissu.

    abs korjattiin samalla, oli ohjainlaitteelle menevä johto poikki
    Last edited by Dappis; 22-10-2011, 10:34.
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    #2
    1.
    Onko nesteet sekaisin koneessa? Tai tekeekö painetta jäähdytysjärjestelmään? Onko pakokaasu oudon hajuista/väristä? Mikäli vastasit kyllä johonkin tai kaikkiin, mahdollisesti pahvi palanu ja/tai kansi halki.

    Missä kunnossa venakopantiivisteet on, pääseekö öljyä tulpille? Omaan piti vaihtaa nuo tiivisteet, pääsi öljyä tulpalle niin pätki aika rankasti. Missä kunnossa tulpan ja puolan väliin tulevat johtimet on? Aiheuttavat myös tuota röpellystä ja pätkimistä jos ovat viallisia.

    Voit käydä vikakoodit lukemassa, jos jotain uutta selviäis.


    3.
    Kuulostaa sille että puhallin on paskana. Jos etuvastus temppuilisi, puhallin toimisi ainakin täys asennossa.

    Comment

    • Dappis
      Newbiemmer
      • Sep 2011
      • 23
      • Turku

      #3
      nesteet ei oo sekasin koneessa. pakokaasuissa en oo mitää outoo huomannu.
      -Painetta tosin tulee jäähdytysjärjestelmään..? ajon jälkee on letkut aika kovia..
      pitääkö tässä nyt prkl kantta alkaa availeen

      tulpille oli yks päivä vesisateen jälkee menny vettä. jääny se muovi suoja pois siitä, mut ne kyl putsasin.. johtimet näytti olevan myös ihan hyväkuntosia.

      Comment

      • zeneg
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 1238
        • Oulu

        #4
        Korjaamolla on mahdollista testata pääseekö pakokaasua jäähdytysjärjestelmään eikä siinä mene ku pari minuuttia. Tottakai siellä nyt pieni paine on lämpimänä, mutta liika on silti liikaa.

        Comment

        • Inhuman
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 507
          • Oulu ja Haukipudas

          #5
          Jos lämpöjä kerkes ottaa ja sen jälkeen ei toimi kunnolla, vois kuvitella aika helposti vian löytyvän kansi-tiiviste akselilta, ellei sitten jotain muuta siinä välissä kerkeä hajota


          Eikö nämä m50 koneiden kannet ole muutenkin aika herkkiä paukkumaan lämmöstä?
          MOI !

          Comment

          • Dappis
            Newbiemmer
            • Sep 2011
            • 23
            • Turku

            #6
            Elikkä Osaan nääistä saatiin ratkaisu ja korjaus:

            Auto kävi 5 pytyllä, 1. pytylle ei tullut kipinä. SYYNÄ oli moottorinohjainlaitteen kärähtänyt transistori, boxi korjautetiin ja alkoi vehje toimimaan.

            Perän kolina johtui siitä että oli kaksi kiinnityspulttia poikki, kardaaniin laitettiin myös tukilaakeri ja etunivel. nää uusittiin ja ei enää kolissu.

            abs korjattiin samalla, oli ohjainlaitteelle menevä johto poikki

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎