Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 -95 M52B20 moottori ropleemaa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuomu
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 5
    • kuopio

    e36 -95 M52B20 moottori ropleemaa...

    Elikkäs sellaista kyselisin kun tuo koneen vaihto olisi näillä näkymin tulossa omaan käyttikseen, että toimiiko m50b20 ei vanos tuolla m52b20 johtosatsilla?
    tiedän että jää ainakin vanoksen piuha ylimääräiseksi, mutta onko joku joskus joutunut kokeilemaan tälläistä? meinasin nimittäin laittaa koko johtosarjan, imm, ecun, lambdan ynnä muun paskan ja kokeilla..

    muuten laittaisin m50 oman johtosarjan mutta kun se on automaattilootaisen. jos ei onnistu niin vinkkejä mitkä piuhat survaistaan yhteen tai maadoitetaan että ecu luulis vaihteen olevan p tai n asennossa?

    ja sitten vielä että minkä takia: M52 ei ota kierroksia yli 5000 ja tärisee kuin perkele, osia vaihdettu: tulpat, imm, kaasuläpän asento tunnistin, nokan anturi. bensa paineet oli kierroksilla 3,5 eli ok, mutta vekotin ei pidä paineita bensa linjoissa yön yli, vika vai ominaisuus? kone käy kyllä lähes normi tyhjäkäyntiä siihen asti kunnes antaa tennaria yli 4000rpm kun laskettaa kierrokset niin sammuu.. epäilys on myös kannen halkeilusta koska tuntus tulevan venakoppaan höyrystynyttä vettä, ja röörin päästä tulee kans valkoista savua kuhan lämpiää.. kyllä olen katsonut separaattorin tai mikä vittu lie on imusarjan alla, ei vikaa. imusarjan liitoksiin suihkuteltu tököttiä, ei muutosta tyhjäkäyntiin. myös joka ikinen puola katsottu läpi, kaikki toimii.. ja oli kaksi vikakoodia: imm ja kaasuläpän potentio metri, vaihdettu molemmat.

    kiitos jos jaksoit lukea nukahtamatta välillä

    niin ja uus mylly on jo tallissa, siis m50b20 non vanos -91/92, boschin palikoilla...
  • kuomu
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 5
    • kuopio

    #2
    Se tuli vielä mieleen että kone ei nosta lämpöjä sen enempää kuin normaalisti eli pysyy tikku suoraan keskellä lämmöt, ja vissiin tuo höyryn tulo venakoppaan on suht normaalia näissä alumiini pannuissa.. tuntuu myös pieni imu kun pitää räpylää siinä öljyn täyttökorkin tilalla, se oli kait normaalia kuten myös se että kiekat seilailee kun ei ole öljyntäyttökorkki paikoillaan tai nostaa öljytikun ylös.
    painetta ei tule näemmä normaalia enempää tuonne syyläriinkään, eikä vesi katoa mihinkään.. mitenkäs yleistä näissä on tuo katin tukkeutuminen kun ei oo ehkä ikinä vaihdettu? epäilys on kyllä pieni että onko rööristö tukossa koska kaasuja kyllä tulee pihalle..

    Jep jep, eli tänään kävin autoa katsastuttamassa (15.9) vaikka ei ota jenkua. no tulos oli seuraava: päästöt ok, mutta tyhjäkäynnillä pomppaa hc yli 450.. tennaria antamalla laskee suht nopeasti alle 100 ja sillä meni läpi päästöistä, mitä vittua? eli pohdinnan jälkeen saa joko liikaa soppaa tai ei osaa polttaa sitä tarpeeksi hyvin.. lambdan arvokin oli sallituissa rajoissa.. vittumainen kitkerä katalysaattorin haju kyllä oli auton läheisyydessä, eli katti vissiin siis toimii.. ihme että meni kuitenkin nuilta osin läpi mutta rikkinäiset etu jarruletkut ja absin valo joka ei pala hylkäsi inssin.. no onpahan kuukausi aikaa saada hoppa toimimaan..
    Last edited by kuomu; 15-09-2011, 12:06.

    Comment

    • kuomu
      Newbiemmer
      • Sep 2011
      • 5
      • kuopio

      #3
      No niin ja vika selvitetty, eli röörin alusta ennen kattia/ äänäriä koko putki rälläkällä paskaks ja koe ajolle: tehot tuli takaisin Elikkäs huomenissa uuden röörin tekoon ilman kattia kun on vuosi leimaakin autossa

      Comment

      • kuomu
        Newbiemmer
        • Sep 2011
        • 5
        • kuopio

        #4
        perhana...

        No niin nyt on tullut heitettyä uusi pata tähänkin katiskaan eli tuo aikaisemmin mainitsemani m50b20 on tuolla kone tilassa lepäämässä m52b20 johtosarjalla.. mutta, ei toimi kunnolla :/ kone pyörii kyllä ihan okei kylmänä tyhjäkäyntiä mutta ei ota kunnolla kierroksia. Sitten kun kone lämpiää ei ota ei sitten millään kierroksia kunnolla vaan menee täristen ylös päin ihan kuin putki olisi taas tukossa ja toisinaan myös sammuu kun on käyttänyt kierroksia. vanosta ei siis enää ole eikä evap venttiiliä kyseisessä laitoksessa, en tiedä johtusko siitä, koska kuitenkin pyörii m52 johto sarjalla..

        jotta sai toimimaan joutui laittamaan m52 koneesta:
        - Ilmamassamittarin
        - kampiakselin hihna pyörän koska nollakohta eri m50 koneessa
        - m52 johto sarja
        - kaikki m52 anturit, ja tietysti pakosarjat lambdojen kanssa
        - moottorin ohjain laitteen

        sen verran on räpläilty että puolia ja suuttimia on ylimääräisiä ja niitä on vaihdeltu, ei mainittavaa hyötyä. imu vuotoja on etsitty, ei löytyny.. bensa paine on se 3,5 bar. mainittakoon että laitoin myös alkuperäisen m52 kaasuläpän joka oli muutaman millin isompi kuin m50 ja kävi mukavasti tuohon isompaa imusarjaan. imusarjasta kuuluu 1200-1800 kieroksilla välillä kimakka poksahdus ihan kuin bensa palaisi siellä?? voisiko tämä johtua siitä että nyt ei ole vanosta ja lykkäis bensaa jotenkin väärään aikaan ja se räjähtäisi imusarjassa? pelottaa ihan imm puolesta :( ja jos joku viisas tietäisi sellaisen että onko nokka akselin asentotunnistimen levy mistä ottaa pyörimis nopeuden eri m52 ja m50 koneissa? siitä vois koko sotku johtuakkin jos vain tietäisi varmaksi..

        kiitos jos joku kehtaa edes jotain valaista asiasta.

        Comment

        • kuomu
          Newbiemmer
          • Sep 2011
          • 5
          • kuopio

          #5
          No niin nyt on nokan kohtalo selvitetty ja siinähän oli eroja. Nokka akselin asento tunnistimen ratas on erilainen m52 ja m50 koneissa. joku toinen olisi varmaan ostanut uuden johtosarjan mutta minäpä ihan mielenkiinnosta vaihdoin vanoksellisen m52b20 imunokan m50b20 koneeseen eli nämä käy siis keskenään. tunnistin levy mistä asento tunnistin ottaa tietonsa on m50 kiinni neljällä pultilla ja m52 on kolmella pultilla, tästä johtuen ei voinut pelkkää levyä vaihtaa.. no ompahan siinä ainakin vastaus jos joku aprikoi miksi ei kone toimi.. Nyt kone käy ja kukkuu kivasti saa kysyä jos joku asia jäi epäselväksi...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎