Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 "puutuu" tietyllä kierrosalueella**RATKAISTU**

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnHei
    Newbiemmer
    • Apr 2005
    • 12
    • Oulu

    E36 "puutuu" tietyllä kierrosalueella**RATKAISTU**

    VIKA OLI KAMPURAN TUNNISTIMESSA!!

    Elikkäs ongelma-auto on -91 325 bensakäyttöinen sedani. Hakua on tullut tässä pari päivää käytettyä ahkerasti, jostain topicista löysinkin samanlaiset oireet mutta asiaa ei oltu ratkaistu siinä.

    2500-3000rpm tuntuu kuin autosta putoaisi pari pyttyä pois pelistä. Ennen ja jälkeen tuon kierrosalueen toimii ja liikahtelee oikein.

    Seuraavat ongelmat tulevat tuossa 5000rpm kohdalla, siinä lyödäänkin sitten kaasu kokonaan poikki hetkeksi, aivan kuin kaasuläppäanturi lopettaisi hetkeksi toiminnan?

    Vaihdettua osaa vian etsimiseksi:

    Tulpat(Denso K20TXR)
    KAIKKI puolat
    Kampuran tunnistin
    bensan suodatin
    Lambda(ei tietoa onko tarvike vai mikä)
    Surullisen kuuluisa haitariputki

    Jos ongelma olisikin vain tuollainen joka ilmenee 5000rpm, vaihtaisin kaasuläppäanturin välittömästi, voiko tuo samainen osa vaikuttaa tuohon pienempäänkin kierrosalueen ongelmaan?

    Mistä muualta alkaa vikaa etsimään? Moottorinohjausyksikkö?? Vikakoodien lukua?

    EDIT: Auto toimii satunnaisesti ihan oikein(sääoloilla ei vaikutusta asiaan)
    Last edited by AnHei; 21-10-2011, 15:43.
  • AnHei
    Newbiemmer
    • Apr 2005
    • 12
    • Oulu

    #2
    Noh, missäs ne 325 käyntivammaisten omistajat luuraa??

    eikö kenelläkään ole samanlaista ongelmaa ollut?

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16328
      • Leppävirta

      #3
      Onko tietoa onko tyhjäkäyntimoottori/venttiili ehjä? Jos ei niin otas sekin irti ja putsaa ja sitten ravista edestakas, pitäs kuulua selvästi sellainen "klak klak". Jos ei kuulu mitään niin uusi se.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Ile-78
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 83
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Haju69 View Post
        Onko tietoa onko tyhjäkäyntimoottori/venttiili ehjä? Jos ei niin otas sekin irti ja putsaa ja sitten ravista edestakas, pitäs kuulua selvästi sellainen "klak klak". Jos ei kuulu mitään niin uusi se.
        omassa 320iA:ssa oli tuo tyhjäkäyntiventtiili rikki/jumissa/ei toiminut. Niin ei vaikuttanut ajossa mitenkään, ainoastaan silloin kun jalka oli pois kaasulta ja "vaihde" vapaalla (ei moottori jarrutusta)

        t: Ile

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16328
          • Leppävirta

          #5
          Veljen autossa teki vaikka ja vallan mitä kun oli paskana se. Ehjä tilalle niin ei ollut probleemaa.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • AnHei
            Newbiemmer
            • Apr 2005
            • 12
            • Oulu

            #6
            En usko että se vika on tyhjäkäyntimoottorissa, ennemmin vaikuttaisi sähköpuolen vialta kun se niin uskollisesti tekee sen saman tempun juuri samassa kierrosluvussa, huomasin muuten jotta kulutuskin tipahtaa 2-4l kun auto alkaa röpöttämään? Mikäs palikka se autossa kulutusta mittaa?

            Comment

            • biimerrrrville
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 296
              • Suomi

              #7
              katohhan nokan asentotunnistin, mullahan tuo tehoja hävitti omasta ja vast 3000 jälkee alko vetää. arvaus vaan mut kannattaa tarkistaa kylmänä auto pelaa suht koht hyvi ku tuo osa menny mutta lämpösenä tuntuu ku hukkus bensaan, ja tikittävistä suuttimista huomaa myös et tosta kyse.
              Last edited by biimerrrrville; 01-10-2011, 11:32.

              Comment

              • AnHei
                Newbiemmer
                • Apr 2005
                • 12
                • Oulu

                #8
                No nyt on tyhjäkäyntimoottori putsattu, samalla tarkistelin kaikki muutkin liittimet siitä lähietäisyydeltä. Nokka-akselin asentotunnistimen käytin irti, näytti kyllä aika uudelta sekin. Mittailin myös kaasuläppä-anturin ja tasaisesti sekin toimi, ei katkoksia.
                Muutosta parempaan ei tapahtunut.

                Tuossa paikallaan kun kokeilin huudattaa vika-alueella autoa pää konepellin alla, tuli kyllä välittömästi mieleen sytkäpuolen ongelma. Räkii käyntiä juurikin samalla lailla kuin pari puolaa/tulppaa putoaisi pelistä pois. Kuitenkin tulpat ovat kuin uudet kaikissa pytyissä ja puolat taas ovat uudet. Mikä ihme tätä himmeliä vaivaa
                Last edited by AnHei; 01-10-2011, 19:31.

                Comment

                • AnHei
                  Newbiemmer
                  • Apr 2005
                  • 12
                  • Oulu

                  #9
                  Jaahas, tuossa on aika tutun oloista vikaa ja ratkaistu uudella kampuran tunnistimella-->


                  Pitäisiköhän tuo sitten itsekkin Wetteriltä tilailla uus, kun ei ole tietoa onko paikallaan oleva tarvike vai mikä??

                  Comment

                  • AnHei
                    Newbiemmer
                    • Apr 2005
                    • 12
                    • Oulu

                    #10
                    Jaahas, tästä yksilöstä ei sitten vikakoodeja lueta. Ei saa yhteyttä. Noh, Wetteriltä olisin tuon kampiakselin asentotunnistimen tilannut tänään mutta kun eihän siellä osata vastata semmoisiin kapuloihin jotka pöydällä pirisevät ja pärisevät(aamu 9 iltapäivä 15.00 rinkutin). Pisteet sinne taas.

                    Tekeekö tuolla Schmiedmannin tunnistimella mitään?



                    Vai täytyykä olla merkkiliikkeestä tilattu?

                    Comment

                    • AnHei
                      Newbiemmer
                      • Apr 2005
                      • 12
                      • Oulu

                      #11
                      Vika ratkaistu, kampiakselin asentotunnistin oli mallia tarvike, alkuperäisosa paikoilleen ja menoksi!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎