Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i Moniurahihnan kiristin/sen kannake ongelma!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • iiiräksä
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 16
    • Kuopio

    E36 325i Moniurahihnan kiristin/sen kannake ongelma!

    Eli moniurahihna alko ulvoo ja tuli hihnanvaihto eteen mut selviskin että itse hihnankiristin on napsahtanu poikki! Noh, tuttu asentaja vaihto uuden hihnankiristimen tilalle..Mut nyt selviskin että onkelmana on myös se apurunko/kautta se jutska missä itse vaihdettava osa on kiinni, kun sekin on perkele naksahtanu niin poikki ettei sitä kiristintä saa kiinni ku 2 pultilla siihen härpäkkeeseen ja sehän tulee kait 3 ? Eli mistä ihmeestä saan semmosen apurungon, ei kärsis oikein ajella kun ei oo kunnolla kiinni.? Ja onko siinä samassa apurungossa kiinni myös laturi yms vehkeet kun en itse autoa osaa korjata vaan tuttava sen parissa häärää ? :think kävin jo avain-vaunusta kyselemässä mut ei oikein tullu selvyyttä asiaan ku en itekkään ihan satavarmana osannu kertoo mikä kyseinen osa on ees nimeltään Eli asiantuntevat kiitos tarviisin hiukka neuvoja mitä sille kannattaa tehhä tai mistä löydän kyseisen osan!! Tai jos jollai tässä kuopion ympäristössä sattuu pyörimään kyseinen osa/joku purkuauto pihoilla mistä sais sen tavaran niin voisin semmosen haluta ostaa auttakkee Kiitos!
    Last edited by iiiräksä; 26-09-2011, 16:32. Reason: ku ei toiminu!
  • Ässä
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 374
    • Nokia

    #2
    Tarkoitatko, että osa no. 20 on rikki?


    Tässä itse kiristin:
    Porsche Cayman S
    MB 200cdi W203

    ex: BMW F36 420xd M-sport
    ex: BMW e46 M3
    ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
    ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
    ex: e36 M3 sedan
    ex: e90 320d
    ex: e30 320i (2.6) -87
    ex: e39 520i -97

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6693
      • .......

      #3
      Jos se on tuo osa 20, etkä halua ostaa uutta niin mulla olis ehjä käytetty, ilman rullaa. Nilsiässä.

      E: Tuo osa 20 tulee kiinni öljynsuodattimen jalkaan mut ne ei kai juuri halkeile.
      Last edited by JJT; 26-09-2011, 19:57.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16368
        • Asikkala

        #4
        Kyse on tästä: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...em_oil_filter/
        Eli JJT:n arvelemasta osasta, näin luulen.

        Comment

        • iiiräksä
          Newbiemmer
          • Sep 2006
          • 16
          • Kuopio

          #5
          Tuota niin, eiks toi osa 20 oo just se kiristin, toi oikeen puolimmainen kuva on siitä vielä räjäytetympi versio ? Vai oonko mä pihalla ku lumiukko!? ku se ite hihnankiristinhän mulla jo on nyt uutta siinä, motonetistä ja makso jotai 75,90 muistaakseni! mut probleema on ilmeisesti just siinä jalassa missä se on kiinni, et ois jotenki onnistunu naksahtaa yhen pultin kohalta siitä korvake tai jotai..eli sitä ei saatu sitä kiristintä kiinni sinne ku 2 pultilla ? mut vittumainen ku ei sinne nää mitää et missä se nyt on kiinni ja kaikki nämä mun tämänhetkiset tiedot on vaa sen kaverin näkemyksiä mikä sen sinne vaihto mut sekö ois siis öljynsuodattimen jalka mihin se tulee kiinni ja mikä mun pitäs jostai löytää et ongelma korjautus ? :think No ei semmosta satu keltää löytyy ? kiitos näistä vastauksista!

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16368
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by iiiräksä View Post
            mut sekö ois siis öljynsuodattimen jalka mihin se tulee kiinni ja mikä mun pitäs jostai löytää et ongelma korjautus ? :think
            Näin olen ymmärtänyt kertomuksen per.

            Comment

            • iiiräksä
              Newbiemmer
              • Sep 2006
              • 16
              • Kuopio

              #7
              Okei! nyt alkaa hahmottua toi kokonaisuus, ehkä! kun kattoo tästä koko pakettia: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3.../short_engine/ Eli luulen nyt et tossa öljynsuodattimen jalassa ku on noi 3 reikää, ja mikäli se tulis se hihnankiristin niihin kiinni, ja yks niistä reijistä on menny vituralleen et siihen ei saa sitä pulttia enää ollenkaa kiinni..Mut tuleekos laturi vielä samaan pytinkiin sitte kiinni hmm ? Ja pystysköhän tota vaikka hitsailee tai jotai niin et sen sais sillä fiksattuu ja patentoitua pultille siihen paikan, vai onko se tietysti jotai aluvalupaskaa toi jalka ?? vai joutuuko tosiaan jostai ettii koko hela hoidon ja mitähän tulee sitte maksaa ? :think Jos nyt yhtään oon perillä tästä koko hommasta niin kiitän kyllä kovasti teitä kaikkia näistä vastauksista, nyt tiedän mitä etsin..näin sitä vaan saattaa tietämätönkin ruveta hiljalleen tajuu kun perehtyy nuihin kuviin ja kysyy niiltä jotka tietää

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                Löytyy öljynsuodattimen jalka jos tarvetta, pistä privaa.
                EDIT: Eli tässä vielä kuva öljynsuodatinjalasta. Hommaat vaan uuden tiivisteen jos vaihdat, osanumerolla 11421719855
                Last edited by Supa; 26-09-2011, 22:26.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎