Originally posted by Jokinen74
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Touring Ajettavuusongelma. Kommentteja, pliis..
Collapse
X
-
Aloitusviestin perusteellaa kuulostaa täsmälleen samalta ongelmalta, mitä mulla joskus oli. Paskoilla kulmilla toimi, mutta säädön jälkeen ei kulkenu metriäkään suoraan.
Onko KAIKKI takapään nivelet ja puslat varmasti vaihdettu?
Omassa syynä oli osa nro. 2, joka oli aivan entinen kummaltakin puolelta. Väljyyttä ei tuntenut mitenkään paikallaan, vaikka kuinka yritti tutkia, mutta kyllä siitä löyty selvästi väljää kun koko paskan otti irti.
Lähinnä siksi kysyn, että onko varmasti vaihdettu, koska tuon vaihto on uskomattoman vittumainen operaatio. Esim. laakerin vaihto on ihan "peace of cake" tohon verrattuna.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
No nyt löytyi syykin ongelmiin. Käytin autoa toisella korjaamolla, ja siellä meni kaverilta n. 20 sekuntia auton alla, kun se sanoi, että molemmilla puolilla on taka-akselin kynkän puslat sököt. Tänään otin jo vanhat pois ja huomenna pitäis saada uudet.
Jännä vaan, kun auto kävi siellä ekalla korjaamolla neljä kertaa nosturilla ja kolme kertaa säätivät kulmat, ja aina vaan renkaat sulivat alle ja ajo-ominaisuudet huononivat joka kerta. Joka kerta kaveri väänteli kangella kaikki puslat läpi ja kiven kovaan väitti kaikkien puslien olevan kunnossa...
Päivän opetus numero yksi, käytä auto korjaamolla neljä kertaa ja korjaa se lopulta itse...
Ja tosiaan, edellisen postauksen kuvasta osa numero 4 molemmin puolin aivan sökö...BMW 530d -01
Comment
-
-
Originally posted by Jokinen74 View PostNo nyt löytyi syykin ongelmiin. Käytin autoa toisella korjaamolla, ja siellä meni kaverilta n. 20 sekuntia auton alla, kun se sanoi, että molemmilla puolilla on taka-akselin kynkän puslat sököt. Tänään otin jo vanhat pois ja huomenna pitäis saada uudet.
Jännä vaan, kun auto kävi siellä ekalla korjaamolla neljä kertaa nosturilla ja kolme kertaa säätivät kulmat, ja aina vaan renkaat sulivat alle ja ajo-ominaisuudet huononivat joka kerta. Joka kerta kaveri väänteli kangella kaikki puslat läpi ja kiven kovaan väitti kaikkien puslien olevan kunnossa...
Päivän opetus numero yksi, käytä auto korjaamolla neljä kertaa ja korjaa se lopulta itse...
Ja tosiaan, edellisen postauksen kuvasta osa numero 4 molemmin puolin aivan sökö...
Comment
-
-
Nyt olis tuliterät puslat alla ja aurauksetkin suunnilleen sinne päin. Eipä tuo puslien vaihto muuten iso homma olisi ollut, mutta kun edellinen omistaja oli päättänyt varmistaa puslien pysymisen paikallaan hitsaamalla ne alumiinirungoistaan kiinni kynkkään... Hiukan aikaa sai rälläkkää huudattaa ja pirraa, että sai vanhat pois, uusien laitto paikalleen olikin jo paljon helpompaa..BMW 530d -01
Comment
-
-
Eipä tunnu olevan halukkuutta korvata pilalle menneitä renkaita tuolla firmalla, kuulemma asiakkaan oma vika jos renkaat menee vi***ksi. Ei suostu edes palauttamaan rahoja suuntauksesta. Täytyypi huomenna ottaa yhteyttä kuluttajaviraston suuntaan.
Mielestäni asia on aika selvä, asentajan ammattitaidossa selkeä puute, jos ei erota rikkinäistä puslaa ehjästä, nuo kun ei olleet ihan vähän rikki, vaan aivan sohloja molemmat. Minäkin tuolle asentajalle parikin kertaa esitin epäilyksen, että nimenomaan tuo kynkän pusla olisi rikki, mutta hän kiven kovaan väitti tarkastaneensa kaikki puslat, ja kaikki ovat ehjiä, puusilmä...
Mielestäni olen oikeutettu hakemaan korvauksia ala-arvoisen työn aiheuttamista seurauksista. Olisin antanut asian olla, jos ko. korjaamolla kyseinen vika olisi löytynyt, mutta kun ei. Viisi turhaa käyntiä, 79€ suuntauksesta kankkulan kaivoon ja kahdet takarenkaat vi***ksi ja väittävät, ettei heillä ole minkäänlaista korvausvelvollisuutta, koska vika oli autossa. Ensimmäisten renkaiden kuluttua loppuun tuhannen kilometrin ajon jälkeen, olisi mielestäni pitänyt saada asentajan päässä kellot soimaan, ja etsiä vikaa, etteivät toisetkin renkaat olisi enää sulanut alle. Olisi pitänyt taas hakea vikaa ja korjata se itse, olisi päässyt paljon helpommalla ja ainakin halvemmalla, ja sitten olisi renkaiden sulaminen ollut oma moka.
En saata enää kyseisen firman palveluksia kaivata... Että näin täällä Jämsässä...
Kommentoikaa mitä mieltä olette korjaamon vastuusta.. Kiitos.Last edited by Jokinen74; 15-11-2011, 19:05.BMW 530d -01
Comment
-
-
Tänään käytin sit suuntauksessa tuolla toisella korjaamolla, joka ne puslaviatkin löysi. Kulmat suunnattu ja ajo-ominaisuudet rupee oleen kohillaan..
Kyllä tää korjaaja ainakin sanoi, että auttamatta joutuvat korvaamaan pilalle menneet renkaat, ainakin osan niistä ja palauttamaan rahat turhasta suuntauksesta. Sanoi, että joka kerta, kun pyörät suunnataan, alkaa homma siitä, että joka ainoa nivel ja pusla käydään tarkasti läpi ja rikkinäiset osat vaihdetaan ennen kuin edes suunnitellaan suuntausta. Jos sitten käy niin kuin kävi, on korvausvelvollisuus auttamatta suuntaajalla. Ei asiakkas aina voi/tarvitse tietää, jos joku osa autosta on rikki, kun auto tuodaan korjaamolle, kyllä se on korjaamon tehtävä...
Tiedä sitten. En kerennyt tänään soittamaan kuluttajavirastoon, mutta kokeillaan huomenna uudestaan..BMW 530d -01
Comment
-
-
Kuluttaja-asiamiehen mielestä korjaamon kuuluisi korvata myös välilliset vahingot, mutta korjaamo kieltäytyy edelleen. Asia nyt menossa kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
Korjaamo siis: Seppolan auto, Jämsä... Välttäkää kyseistä paikkaa, ei ole mitään hyvää sanottavaa siitä puljusta...BMW 530d -01
Comment
-
Comment