Announcement

Collapse
No announcement yet.

sisälämppäri e36:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exodus
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 774
    • Oulu

    sisälämppäri e36:een

    onkos e36:ssa (328 coupe) valmis läpivientireikä sisälämppärin piuhalle?
    Jos ei, niin minne reikä kannattaa laittaa?
  • Kilpuri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 831
    • Tampere

    #2
    Itse toin piuhan läpi repisikanpuolelta. En ainakaan löytänyt valmista läpivientiä. Ilmastoimattomassa (jos sellaisia on) sellainen voi löytyä noista putkien paikoista.
    Now: 525xd -09
    Ex: 330d -07
    Ex: 328i -96

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      #3
      Voisi just saada sullottua samasta reiästä mistä akun + piuha tulee konehuoneeseen. En ole kokeillut mutta tuli vaan mieleen. :roll:
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • Juzmus
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 259
        • Turku - Åbo

        #4
        Olen kuullut, että joillakin olisi ollut ongelmia tuossa hommassa.. sikäli kun ovat tehneet oman läpiviennin lämppärille, niin moottoriäänet ovat alkaneet kantautua sisään vähän liikaakin. Milläköhän ilveellä se läpivienti pitäisi yrittää tiivistää, jotta kone ei hönkisi sisälle? :?: :roll:

        Comment

        • Wille325
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 233
          • Seinäjoki

          #5
          Itse tein uuden reiän kun asensin defan sisäpistoketta ja siinä mukana tuli kyllä ihan ok läpivientikumi millä reiän saa tiiviksi.

          Comment

          • Kilpuri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 831
            • Tampere

            #6
            Mukana tulevan tiivisten lisäksi kun tällää hieman tiivistemassaa vrt, korikittiä/sikafleksiä, niin avot.
            Now: 525xd -09
            Ex: 330d -07
            Ex: 328i -96

            Comment

            • HJP
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1282
              • Helsinki

              #7
              Pitää itsekin käydä Kahalta hakemassa toi sisähaara ja asentaa samalla kun laittaa lohkarin paikalleen.

              Mimmosia sisälämppäreitä porukka on defalta käyttänyt, miten tehokkaita, ja oletteko ollut tyytyväisiä auton lämpötilaan?

              Comment

              • Masinol
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 988
                • "Turku"

                #8
                Originally posted by HJP
                Pitää itsekin käydä Kahalta hakemassa toi sisähaara ja asentaa samalla kun laittaa lohkarin paikalleen.

                Mimmosia sisälämppäreitä porukka on defalta käyttänyt, miten tehokkaita, ja oletteko ollut tyytyväisiä auton lämpötilaan?

                Itsellä ei ole ollut mutta kuulemma sellanen pyöreä joka puhaltaa ylöspäin on paljon tehokkaampi kuin sivuunpuhaltava. Sama asia tietty jos normaalin asentaan ylöspäin puhaltamaan.
                Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                Comment

                • Jinja1l
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 36
                  • oulu

                  #9
                  Ite kun tossa viime keväänä sisälämppärin asentelin E36 320:seen ni vedin piuhan sisälle samasata läpiviennistä mistä akun kaapeli menee. Hyvin mahtuu molemmat kaapelit sen läpiviennin kautta meneen.

                  Comment

                  • Camo
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1662
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by Jinja1l
                    Ite kun tossa viime keväänä sisälämppärin asentelin E36 320:seen ni vedin piuhan sisälle samasata läpiviennistä mistä akun kaapeli menee. Hyvin mahtuu molemmat kaapelit sen läpiviennin kautta meneen.
                    Ite laittelin tossa joku aika sitten ja en kyllä saanut mahtumaan samasta reiästä. Tein viereen uuden reijän ja silikonilla tiivistys. Lämmitin on tommonen Calixin oiskohan se nyt 1100W ja loistavasti on lämmitellyt. :lol:
                    Current:
                    Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                    DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                    Previous:
                    Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                    E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                    Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                    E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                    Comment

                    • bbr-racing
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2004
                      • 53
                      • Vihti

                      #11
                      itse vedin akun alla olevasta läpiviennistä läpi piuhan ja rupesi tosiaan moottorin raplatus kuulumaan sisälle :( . En tiedä kutoskoneisesta kun akku takana onko samassa kohtaa läpivientiä mutta tässä tapauksessa kaikestahuolimatta helppo vetää piuha sisälle kun tulee suoraan apparin jalkatilaan..
                      -Taito korvaa puuttuvan tehon-

                      Comment

                      • Murska
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2004
                        • 382
                        • Savo

                        #12
                        Läpivienti on "helppo" suorittaa apukuskinpuoleisesta kulmasta virran otto -systeemien alta...peltikehikon alta löytyy läpivientikumi josta haaroituspiuha mahtuu kunhan kumia hieman avartaa...eli reikiä ei tarvitse alkaa porailemaan

                        tiivistys kannattaa tehdä huolella, silikonilla tms. massalla, muuten moottori ääniä kantautuu sisään hieman normaalia enemmän(vedätettäessä, ei muulloin) 8)
                        e61 530i touring M-sport LCI -08
                        Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                        Ex:e46 330i -01 Sedan
                        Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                        Comment

                        • overboost
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 181
                          • E-Suomi

                          #13
                          Silikoni ei kestä pakkasta. Käyttäkään sikaflexiä tai vastaavaa

                          Comment

                          • HJP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1282
                            • Helsinki

                            #14
                            Kysytään nyt vaikka tässä, kun en uutta topicia jaksa tehdä:

                            Käykö e34:sen vakiotunkki myös e36:seen? Ja missä tarkalleen on e36 coupessa paikka tunkille, omassani kun semmoista ei ole...

                            Comment

                            • fastandfurious
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 1731
                              • Tampesteri

                              #15
                              Originally posted by HJP
                              Kysytään nyt vaikka tässä, kun en uutta topicia jaksa tehdä:

                              Käykö e34:sen vakiotunkki myös e36:seen? Ja missä tarkalleen on e36 coupessa paikka tunkille, omassani kun semmoista ei ole...
                              Tuosta E34:n tunkista ja sen sopivuudesta E36:een en tiedä, mutta ainakin mulla tunkki sijaitsee takaluukussa sen maton alla. Tarkemmin ottaen vararenkaan oikealla puolella.
                              ---------------------------------------------------
                              E91 325d M-Sport
                              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎