Itse toin piuhan läpi repisikanpuolelta. En ainakaan löytänyt valmista läpivientiä. Ilmastoimattomassa (jos sellaisia on) sellainen voi löytyä noista putkien paikoista.
Voisi just saada sullottua samasta reiästä mistä akun + piuha tulee konehuoneeseen. En ole kokeillut mutta tuli vaan mieleen. :roll:
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Olen kuullut, että joillakin olisi ollut ongelmia tuossa hommassa.. sikäli kun ovat tehneet oman läpiviennin lämppärille, niin moottoriäänet ovat alkaneet kantautua sisään vähän liikaakin. Milläköhän ilveellä se läpivienti pitäisi yrittää tiivistää, jotta kone ei hönkisi sisälle? :?: :roll:
Pitää itsekin käydä Kahalta hakemassa toi sisähaara ja asentaa samalla kun laittaa lohkarin paikalleen.
Mimmosia sisälämppäreitä porukka on defalta käyttänyt, miten tehokkaita, ja oletteko ollut tyytyväisiä auton lämpötilaan?
Itsellä ei ole ollut mutta kuulemma sellanen pyöreä joka puhaltaa ylöspäin on paljon tehokkaampi kuin sivuunpuhaltava. Sama asia tietty jos normaalin asentaan ylöspäin puhaltamaan.
Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Ite kun tossa viime keväänä sisälämppärin asentelin E36 320:seen ni vedin piuhan sisälle samasata läpiviennistä mistä akun kaapeli menee. Hyvin mahtuu molemmat kaapelit sen läpiviennin kautta meneen.
Ite kun tossa viime keväänä sisälämppärin asentelin E36 320:seen ni vedin piuhan sisälle samasata läpiviennistä mistä akun kaapeli menee. Hyvin mahtuu molemmat kaapelit sen läpiviennin kautta meneen.
Ite laittelin tossa joku aika sitten ja en kyllä saanut mahtumaan samasta reiästä. Tein viereen uuden reijän ja silikonilla tiivistys. Lämmitin on tommonen Calixin oiskohan se nyt 1100W ja loistavasti on lämmitellyt. :lol:
itse vedin akun alla olevasta läpiviennistä läpi piuhan ja rupesi tosiaan moottorin raplatus kuulumaan sisälle :( . En tiedä kutoskoneisesta kun akku takana onko samassa kohtaa läpivientiä mutta tässä tapauksessa kaikestahuolimatta helppo vetää piuha sisälle kun tulee suoraan apparin jalkatilaan..
Läpivienti on "helppo" suorittaa apukuskinpuoleisesta kulmasta virran otto -systeemien alta...peltikehikon alta löytyy läpivientikumi josta haaroituspiuha mahtuu kunhan kumia hieman avartaa...eli reikiä ei tarvitse alkaa porailemaan
tiivistys kannattaa tehdä huolella, silikonilla tms. massalla, muuten moottori ääniä kantautuu sisään hieman normaalia enemmän(vedätettäessä, ei muulloin) 8)
e61 530i touring M-sport LCI -08
Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
Ex:e46 330i -01 Sedan
Ex:e36 328i Coupe sport edition -97
Kysytään nyt vaikka tässä, kun en uutta topicia jaksa tehdä:
Käykö e34:sen vakiotunkki myös e36:seen? Ja missä tarkalleen on e36 coupessa paikka tunkille, omassani kun semmoista ei ole...
Tuosta E34:n tunkista ja sen sopivuudesta E36:een en tiedä, mutta ainakin mulla tunkki sijaitsee takaluukussa sen maton alla. Tarkemmin ottaen vararenkaan oikealla puolella.
--------------------------------------------------- E91 325d M-Sport ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04, E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98
Comment