Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 318i m40 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sakkekivi
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 11
    • Helsinki

    e36 318i m40 ei käynnisty

    Hei vaan..

    Elikkä vuodelta 1991 m40b18, kesken ajon 50kmh vauhdista ilman mitään ennusmerkkejä, nykimistä, ylimääräisiä ääniä, mitään, lakkasi vetämästä kuin olisi virrat katkaistu..painoin kytkimen pohjaan ja sammui siihen eikä enää käyntiin. On katsottu sulakkeet, releet, bensapumppu. Antaa startata mutta ei lähde käyntiin.

    -Kipinää ei tule (tulpat vasta vaihdettu)
    -Bensapumppu ei lähde pyörimään avaimesta, mutta otettiin irti ja annettiin akusta suoraan virtaa -> lähti pyörimään
    -Bensapumpun rele ei naksu avaimesta, mutta taas akusta suoraan virtaa niin toimii

    Ollaan tässä vikakoodien lukua odottelemassa, mutta suurin epäilys olisi kampiakselin asentotunnistin foorumilla olevien muiden viestien/omien kokemusten perusteella. Autolla on kilsoja mittarissa 191tkm, itse olen sillä ajanut vähän päälle 500km oston jälkeen ja moitteetta on tähän asti kulkenut.
    Muualta en moista piuhaa löytänyt kuin Schmiedmannilta hintaan 58e ja hiluja, jos joku tietää muita kotimaisia kauppiaita kyseiselle palikalle niin kertokaa ihmeessä.

    Jos jollain on mitään vinkkiä, tietoa, kokemuksia ko. anturista tai moisesta viasta niin kaikki viestit tervetulleita!
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3813
    • Nokia

    #2
    E36 318i M40 ei tahdo käynnistyä seisonnan jälkeen

    Ongelma: auto ei tahdo käynnistyä n. 2pv tai pidemmän seisonnan jälkeen.
    24h seisonnan jälkeen lähtee aikalailla normaalisti.

    Huomioita:

    -pidemmän seisonnan jälkeen joutuu sahaamaan useamman minuutin
    -kun lopulta käynnistyy, ei välttämättä tahdo kestää kaasua
    -joidenkin käynnistysyritysten jälkeen hörähtää, samantyyppisesti kuin kaasaripelin jälkikäynti
    -tuoksut sen oloiset että polttoainetta tulee
    -sitten ku pääsee alkuköhästä ohi, niin toimii normaalisti
    -käy varsin nätisti, joskus tyhjäkäynti hieman humppailee esim. valoihin tullessa - tosin imuputken teippaus (juu pienellä budjetilla mennään tämän laitteen kanssa) tuntui auttavan tähän
    -muita osia ei asian tiimoilta uusittu, kuin sytytyspuola ed. omistajan toimesta

    Perusteluja veikkauksia tai kokemuksia otetaan mielellään vastaan



    edit: todettakoon seuraavan omistajan ajalta, että vika tuli kuntoon puolan vaihdolla.. (jätti tielle -> puola vaihtui -> vika löytyi)
    Last edited by Tomi T; 03-04-2012, 20:47.
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

    ex. 53*BMW

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎