Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 dA automaattivaihteiston korvaaminen manuaalivaihteistolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HeL_rOt
    BTCF Member
    • Mar 2011
    • 46
    • Haapavesi

    e36 dA automaattivaihteiston korvaaminen manuaalivaihteistolla

    Haulla en löytänyt aiheeseen juuri mitään.
    Kyseessä on 94 vm. 325 m51 moottorilla, tarkoitus olisi korvata hajonnut automaattivaihteisto manuualilaatikolla. Manuaalivaihteiston, polkimet ja muut hilppeet saan suoraa varaosa autosta (e36 TDS -93)
    Onko kukaan tehnyt kyseistä operaatiota e36:seen. Mitä kaikkea tarvitsee vaihtaa? Onko syöttöpumppu ja laatikko keskenään naimisissa, eli tuleeko ongelmia esim. pumpun ohjaukseen. Entä miten nopeusmittari, eikö anturi ole vaihdelaatikkossa? Mekaaninen pumppu kyllä jossain vaiheessa tarkoitus laittaa. Mutta jos ecun (lastulla) vaihdan tds:stä ja tietenkin uutta cooleria. yms

    Nyt vastauksia, pienikin tieto on plussaa!
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16300
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by HeL_rOt View Post
    Haulla en löytänyt aiheeseen juuri mitään.
    Kyseessä on 94 vm. 325 m51 moottorilla, tarkoitus olisi korvata hajonnut automaattivaihteisto manuualilaatikolla. Manuaalivaihteiston, polkimet ja muut hilppeet saan suoraa varaosa autosta (e36 TDS -93)
    Onko kukaan tehnyt kyseistä operaatiota e36:seen. Mitä kaikkea tarvitsee vaihtaa? Onko syöttöpumppu ja laatikko keskenään naimisissa, eli tuleeko ongelmia esim. pumpun ohjaukseen. Entä miten nopeusmittari, eikö anturi ole vaihdelaatikkossa? Mekaaninen pumppu kyllä jossain vaiheessa tarkoitus laittaa. Mutta jos ecun (lastulla) vaihdan tds:stä ja tietenkin uutta cooleria. yms

    Nyt vastauksia, pienikin tieto on plussaa!
    Nop. mittarin anturi on perässä.

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #3
      Vanha laatikko pois, vetolevy pois jne..Varaosa kotterosta vauhtis, kytkin laatikko jne paikalleen.
      Automaatin johtosarjasta yhdistää pari pinniä jolloin Ecu luulee auton olevan aina vapaalla..Saa käyntiin kulkee jne. Pakkivalon johdot hakee ja kytkee ne vanhoihin johtoihin..
      Tuo on se nopein ja helpoin..Jos pedantti on, joutuu vaihtamaan muistaakseni koneen johtosarjan.

      Nopeus mitataan perästä..
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • HeL_rOt
        BTCF Member
        • Mar 2011
        • 46
        • Haapavesi

        #4
        Selvä, laatikko on irti odottamassa uutta kytkintä. huomenna katsoa poljin hommia.

        Comment

        • Erkhart
          Newbiemmer
          • Jan 2007
          • 10

          #5
          Itse tein kyseisen operaation juuri viime viikolla, tosin e36 318 oli kyseessä. Kannattaa sitten muistaa, että automaatin perässä on melkoisesti lyhkäsemmät välit, ainakin tuossa bensamallissa. (5 vaihde, 100kmh, 4000rpm ) LAatikon johtosarjasta pitää kytkeä pinni nro 7, ruskea johto, johonkin mihin tulee virta kun virrat kytketään päälle. Itse olin laiska ja ryöstin tupakansytyttimeltä virran.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8233
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by Erkhart View Post
            Itse tein kyseisen operaation juuri viime viikolla, tosin e36 318 oli kyseessä. Kannattaa sitten muistaa, että automaatin perässä on melkoisesti lyhkäsemmät välit, ainakin tuossa bensamallissa. (5 vaihde, 100kmh, 4000rpm ) LAatikon johtosarjasta pitää kytkeä pinni nro 7, ruskea johto, johonkin mihin tulee virta kun virrat kytketään päälle. Itse olin laiska ja ryöstin tupakansytyttimeltä virran.
            toisin päin, automaateissa on normaalisti "aavikkovälityksillä".. tietysti ei ole kokemusta alle 2,5l koneista
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Erkhart
              Newbiemmer
              • Jan 2007
              • 10

              #7
              Voi olla, itsellä on sellainen käsitys että menisi juurikin mainitsemallani "kaavalla". Omasta kokemuksesta kahdessa autossa ollut näin, tosin en lähde kinaamaan.

              Comment

              • NCmotorsport
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 645
                • Naantali

                #8
                muista sitten laittaa sinne kampiakselin koloon silmälaakeri, kun sitä ei automaatissa ole.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎