Elikkäs ralatus ilmaantunut pikkuhiljaa tässä minun omistuksen aikana. Ostaessa ei rallattanut. Ääni alkaa kuulumaan noin 1300 rmp jälkeen ja paikallistettu jakopään yläosaan noin suurinpiirtein. Moottorilla ajettu mittarin mukaan 266 tuhatta ja jakopäässä on uudet tiivistemassat välissä eli on kaiketi joskus avattu (mutta mitä tehty se on asia erikseen). Sitten öljyvuoto ei suuri mutta sellanen, että moottorin kylki öljyssä havaittu jossain termostaatinkopan läheisyydessä. Onko tällä yhteyttä siihen, että kun vaihdoin termaria niin otin vahingossa irti väärän pultin enkä termarinkoppaa pitävää pulttia. Kiersin sen toki heti takaisin. Vai onko siellä ketju vaan löysällä tms?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M42 rallattaa (318IS E36)
Collapse
X
-
Tekeekös moottorille hallaa kuinka pahasti, jos ajelee niin pitkää että saap auton pajalle voi mennä viikkko tai pari :S Ja http://realoem.com/bmw/showparts.do?...91&hg=11&fg=25 tarkotit varmaan osia 4,2 sekä 17 ja ketju tietty. Onkos kyseinen homma mite haastava näin tee-se-itse henkisesti toteutettavaksi?
Comment
-
-
Originally posted by Timse View PostTekeekös moottorille hallaa kuinka pahasti, jos ajelee niin pitkää että saap auton pajalle voi mennä viikkko tai pari :S Ja http://realoem.com/bmw/showparts.do?...91&hg=11&fg=25 tarkotit varmaan osia 4,2 sekä 17 ja ketju tietty. Onkos kyseinen homma mite haastava näin tee-se-itse henkisesti toteutettavaksi?
Itsellä samaa oiretta e30, kuului oikeastaan koko syksyn.. Kyllä sillä ajelee, ja varmasti ääni kovenee kun ollaan lähempänä loppua..
Joko vaihdat pelkän kiristimen/sen liukupalan, tai sitten kaikki kerralla, eiks näin o? Eli ei pelkkää ketjua, josset oo niitä rattaita vaihtamassa..
E: Enpäs kattonu linkkiä ennenku kirjotin. Mutta eikös se ääni johdu juurikin löystyneestä ketjusta/kuluneista liukupalaoista/kiristimistä. Eli eikös sen sais mahdollisesti nippuun vielä pelkästään uusilla kiristimilläkin? Riippuu tietysti onko rattaat kuinka kuluneet..
Itseä kiinnostas mitä tää koko paska tulee kustantamaan, eli rattaat yms, ja mistä osia saa? schiedmannilta lähes kaikki loppu. Kiristimen hommasin jo, autoprosta. Mitä tossa hommassa kannattaa ottaa huomioon jne? Vähän heikosti löytyy ohjeita netistä tohon hommaan. Talven aikana ois homma edessä, kuhan saa kaikki palikat hommattua.Last edited by MAKELA; 13-12-2011, 16:54.
Comment
-
-
Öljypohja piti imo irroittaa, kannen hilppeiden lisäksi. Muutenhan se on melko simppeliä, vanha ketju irti ja uusi tilalle. En suosittele kuitenkaan tekemään yksin ilman kokemusta. Ota avuksi joku joka on muutaman ketjun vaihtanut joskus. Voihan tuo kiristimilläkin korjautua, mutta vaihtaisin ehkä mielenrauhan vuoksi sen ketjun jos meinaa autoa pitää vielä pitkäänkin.
Ajoitusohjeet löytyy tis:stä, jonkinlaiset ajoitustyökalut siihen tarvii, osa voi sopia M50:stä. Kuitenkin kampiakseli lukitaan 1.pytyn puristustahdin ykk:hon ja tällöin nokka-akselien päät tarkistetaan erillisellä palikalla että ovat oikein.
P.S. M42 ei rallata ennen 400tkm.Last edited by Perlenbacher; 13-12-2011, 18:16.
Comment
-
-
Että siis pelkällä ketjun ja kiristimen vaihdollakin selviää. Että ei välttämättä rattaita?
E: Onkos kannattavaa vaihtaa vain se pelkkä kiristin? Ja jos alkaa uudestaan kovin äkkiä ääntämään niin sitte tehä vasta isompaa remppaa....
Ja onko tässä mitään perää? http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=83642&page=2 eli M44 kiristintä kehiin?Last edited by Timse; 13-12-2011, 19:55.
Comment
-
Comment