Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 kone puutuu ja tärisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KumiMoguli
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 10
    • Ristus Pohojammaalta!

    e36 kone puutuu ja tärisee

    Heps!

    Aamulla töihin tyyräällessä alko jatke ns. puutua tasakaasulla n.85km/h ajettaessa. kierroksia pyöriästi 2500, ei muuta kun lisää kaasua niin nosti kierroksia laiskasti -> pienenpi vaihde ni taas mennää. Suuremmilla ja pienemmillä kierroksilla pelaa "normaalisti". Eli ainostaan 2000-3000 kiepin välillä puutuu ja paikoillaan kun nostaa kierrokset edellä mainittuun niin moottori tärisee ja ihan kun ei kävis kaikilla sylinteriillä tasaaseti??. Ilmamassa mittarin haitariputken toinen putkiliitos( mikkä tuloo sinne alle) oli halki. Vaihdoin uuden eikä vika hävinnyt. Auto tosiaan -93 e36 320i vanoksella, moottorityypistä ei sen kummenpaa tietoa nimim. Eka BMW( Eikä tiärä onko viimeene ). Missä kannattaa alkaa seuraavaks vikaa ehtimään??
    - e36 320 Ghyntteri -
  • Takalo_kari
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

    #2
    Onko vikakoodit luettu? -minulla on vehkeet joten jos olet Turun suunnalta niin tule käymään!!

    ja toiseksi kuuntele nyt käykö se kaikilla..


    Ps. lääkäri puuduttaa, koneet hytyy, tai ovat tehottomia

    pilkkunusnus <3
    Last edited by Takalo_kari; 29-12-2011, 17:47.
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think

    Comment

    • KumiMoguli
      Newbiemmer
      • Nov 2011
      • 10
      • Ristus Pohojammaalta!

      #3
      Välimerkki on ihana <3

      Huomenna menossa töpselin päähän, ans kattoo minkämoinen lista tuloo

      Kylläpä tua tuntus kaikilla käyvän, kuulostaa siltä miltä pitääki. Puolella kaasulla vaan kuulostaa siltä että silloontällöön putoaa yks sylinteri pelistä. Eiköhän tua selviä sit ku käy terterin päässä, huomenna ollaa viisaampia
      - e36 320 Ghyntteri -

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16350
        • Leppävirta

        #4
        Puutuu radikaalisti, ei ota kierroksia--> Katti tukossa? Tuota ei liene testeri kerro. Mutta kannattaa toki lukea ne vikakoodit ensin ennen kuin laikkaa katin auki/irti.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • KumiMoguli
          Newbiemmer
          • Nov 2011
          • 10
          • Ristus Pohojammaalta!

          #5
          Tuskinpa siinä katis on mitään, parisen viikkoa sitten napsahti leima, toki piti ensin antaa hevosille kunnolla kauroja niinku näis nyt on ominaisuutena Kaikkihan on maharollista nuassa aadolffin jäläkeläisten tekeleissä
          - e36 320 Ghyntteri -

          Comment

          • Takalo_kari
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 1359
            • tku

            #6
            Originally posted by Haju69 View Post
            Puutuu radikaalisti, ei ota kierroksia--> Katti tukossa? Tuota ei liene testeri kerro. Mutta kannattaa toki lukea ne vikakoodit ensin ennen kuin laikkaa katin auki/irti.

            Tuo katin tukkeutuminen on kyllä sitten niin harvinainen vika kuin olla ja voi!!

            ja se ei voi olla tukossa jos tehot ovat tallella 3000rpm ylöspäin..



            Itselle mieleen tulleita:


            Puolavika, tulpat huonot, Vanos jumittaa, kaasuläpän asennontunnistin kulunut, lambda rikki.. nokan asennontunnistin


            Tsekkaa tulpat, en tiedä näyttääkö testeri näissä museo moottorinohjaimissa puolavikoja tms. mutta jos näyttää niin veikkaan että tulee puolavikakoodia..


            Luonnollisesti siinä pytyssä on karstainen tulppa missä on huono puolakin..

            kun auto seuraavaksi tekee tuota, niin sammuta välittömästi kone ja pysähdy, ota tulpat pois, joku niistä on väkisinkin karstainen / musta


            sitten vain uutta puolaa kehiin..

            jos tulpat on ok. niin sitten vikaa kannattaa alkaa etsimään jostain muualta, kuten suuttimista..


            luonnollisesti jos näyttää että joku muki on käynyt laihalla voi olla sen mukin suuttimessa vikaa (tukkoisuutta)
            Last edited by Takalo_kari; 29-12-2011, 19:11.
            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
            Kiitos ajastasi? :think

            Comment

            • KumiMoguli
              Newbiemmer
              • Nov 2011
              • 10
              • Ristus Pohojammaalta!

              #7
              Jeps, 3000 kiepin jälkeen kiekuu komiasti rajoottimelle
              - e36 320 Ghyntteri -

              Comment

              • Takalo_kari
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 1359
                • tku

                #8
                Originally posted by KumiMoguli View Post
                Jeps, 3000 kiepin jälkeen kiekuu komiasti rajoottimelle

                Tuli mieleen että eikai sulla oo mitään amis-biltema-halpa-paska-kartiosuodatin-shaissea siellä?

                ne kun tykkäävät rikkoa ilmanmassamittareita..
                Last edited by Takalo_kari; 29-12-2011, 19:40.
                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                Kiitos ajastasi? :think

                Comment

                • KumiMoguli
                  Newbiemmer
                  • Nov 2011
                  • 10
                  • Ristus Pohojammaalta!

                  #9
                  Tulpat vaihdoon muistaakseni kolmisen viikoa sitten ja kaikki vanhat oli terveen värisiä, toki nykyynen vika tuli vasta toissapäivänä


                  Juu ja ei oo halppis suodatinta, orkkiksilla mennään
                  - e36 320 Ghyntteri -

                  Comment

                  • Takalo_kari
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 1359
                    • tku

                    #10
                    Kerro ihmeessä sitten mikä oli vikana.
                    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                    Kiitos ajastasi? :think

                    Comment

                    • Kaasuttaja
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2003
                      • 211
                      • Rajalla

                      #11
                      Yksi ääni MAF:ille. 525 diisselissä massamittarin pysty testaamaan niin, että otti maffin johdon irti ja auto meni ns. vikasietotilaan. Tehot löyty ja moottori pelasi normaalisti. Se, että toimiiko bensoissa kyseinen toiminto, on arvoitus.
                      Pitää olla veekasi

                      Comment

                      • Takalo_kari
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 1359
                        • tku

                        #12
                        Originally posted by Kaasuttaja View Post
                        Yksi ääni MAF:ille. 525 diisselissä massamittarin pysty testaamaan niin, että otti maffin johdon irti ja auto meni ns. vikasietotilaan. Tehot löyty ja moottori pelasi normaalisti. Se, että toimiiko bensoissa kyseinen toiminto, on arvoitus.

                        Auton pitäisi sammua mikäli otat töpselin irti ja massamittari on ehjä.
                        Jos mittari on rikki ja auto käy varakartalla niin luonnollisestikkaan töpselin irroitus ei vaikuta asiaan..

                        koita vielä siten että kun sulla on töpseli irti niin lyö uudestaan tulille ( pitäisi lähteä) tyhjäkäynti saattaa humpata yms. mutta menon ei pitäisi huonontua kauheasti, jos sulla on vika päällä mikä johtuu maffista niin silloinhan ei asialla ole viakutusta..


                        Edit: Paljos sulla on kilometrejä mittarissa?
                        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                        Kiitos ajastasi? :think

                        Comment

                        • janne_
                          BTCF Member
                          • Nov 2006
                          • 411
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by A.I View Post
                          Auton pitäisi sammua mikäli otat töpselin irti ja massamittari on ehjä.
                          Jos mittari on rikki ja auto käy varakartalla niin luonnollisestikkaan töpselin irroitus ei vaikuta asiaan..

                          koita vielä siten että kun sulla on töpseli irti niin lyö uudestaan tulille ( pitäisi lähteä) tyhjäkäynti saattaa humpata yms. mutta menon ei pitäisi huonontua kauheasti, jos sulla on vika päällä mikä johtuu maffista niin silloinhan ei asialla ole viakutusta..


                          Edit: Paljos sulla on kilometrejä mittarissa?
                          eikait se auto mihinkään sammu jos maffin piuhan irroittaa vaan käynti käy hetken viturallaan ja sitten menee varakartalle ja jatkaa käyntiään...?? näin ainakin omat kokemukset on 100% toimivista autoista
                          Nyt mennään:

                          bmw e46 330i cabrio
                          bmw e46 330d
                          ex
                          bmw e36 328 coupe
                          bmw e30 327 cabrio
                          bmw e36 316

                          Comment

                          • Takalo_kari
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 1359
                            • tku

                            #14
                            Originally posted by janne_ View Post
                            eikait se auto mihinkään sammu jos maffin piuhan irroittaa vaan käynti käy hetken viturallaan ja sitten menee varakartalle ja jatkaa käyntiään...?? näin ainakin omat kokemukset on 100% toimivista autoista

                            Riippuu kauheesti autosta, bemarilla en ole testannut, mutta moni auto sammuu tuosta, kun starttaa uudelleen menee varakartalle.
                            voi olla että bemari on nin fiksu että osaa vaihtaa kartan heti lennosta varamoodiin..
                            Last edited by Takalo_kari; 01-01-2012, 17:29.
                            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                            Kiitos ajastasi? :think

                            Comment

                            • Kaasuttaja
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2003
                              • 211
                              • Rajalla

                              #15
                              Originally posted by A.I View Post
                              Auton pitäisi sammua mikäli otat töpselin irti ja massamittari on ehjä.
                              Jos mittari on rikki ja auto käy varakartalla niin luonnollisestikkaan töpselin irroitus ei vaikuta asiaan..
                              Mittari oli rikki tuossa diisselissä ja varakartalle ei mennyt johdon ollessa kiinni maffissa. Varakartta tuli käyttöön vasta kun johdon otti irti. Elikkä töpselin irroitus oli ratkaiseva liikku.

                              Kyseisessä yksilössä oli hukassa tehot, vääntö ja kierrokset ja kun johdon otti irti, niin johan alkoi asfaltti maistumaan. Se oli jokseenkin halpa diagnoosi.
                              Pitää olla veekasi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎