Laitoin jo saman viestin ilmeisesti jo unohdettuun threadiin..
325 92- bemarin romu rupes pitämään ääntä kun käänsi oikealle. Kun paikallaan käänsi renkaita edestakas niin oikealle kääntäessä piti ääntä edestä apukuskin puolelta renkaan läheltä. Ajossa lähes äänetön. Hammastanko oli väljä vasemmalta puolelta joten se tuli vaihdettua, vaikka siittä ääni ei kuulunut.
Autossa ei ollut väljää missään muualla kuin hammastangossa, se vaihdetiin ja narina ei siis hävinnyt mihinkään. Sitten narinaa koitettiin karkottaa laittamalla vaseliinia ja se hävisi kokonaan kun vain oikealta puolelta rasvailtiin. Ääni kuulu ehkä iskarin yläpään laakerista, mutta se loppu eikä vaivaa enään.
Hammastanko on romuttamolta ja aluksi kuin lähti ajamaan ohjaus oli ainakin neljä kertaa raskaampi. Uuden narinan huomasin uudestaan vasta kun olin hetken ajanut, mutta kuitenkin samana päivänä, tällä kertaa narina kuulu autoon sisälle ihan kuin nyt ääni kuuluis ratista, vaikka oikeasti se kuuluu auton alta lähes keskeltä vähän enemmän kuskin puolelta. Se kuulu vain kun renkaat oli suorassa ja käänteli rattia. Narina kohta oli vaikea välillä löytää rattia kääntelemällä, mutta se kuitenkin kuulu, ei järkyttvän voimakkaasti vain suht hiljasena.
Toisena ajopäivän eli tänään ohjaus keveni normaaliks, menas jo päästää riemunkiljahdukset kun auto oli taas normaali ajaa eikä ääniä heti kuulunut. Narina kuitenkin kuulu muutaman kilsan jälkeen. Ajossa se paheni huomattavasti ja se rupes kuulumaan kaarteissa jos ajo vähän lujempaa. Narina kuulu myös suoraan ajettaessa jos kääntelee rattia edestakas, mutta sillä erolla ekaan ajopäivään että narina kuulu rattia kääntelemällä n. 30 asteen säteellä kuin ennen vain 5 asteen jos renkaat oli suorassa. Natina kuuluu nyt myös välillä kuin renkaat ovat lähes linkussa ja kun kääntelee rattia alle puoli kierrosta eestaas.
Ratista kuuluu satunnaisesti myös samanlaista ääntä kuin jollain rapisevalla roskalla roskalla raapis kojelautaa. Ääni kuuluu todella selvästi jostain auton uumenista. Molemmat äänet ovat aika hiljaisia.
Eniten nyt kiinnostaa voiko johtua auton valittaminen uudesta hammastangosta? Olen nyt 300km päässä kotoa ja palaan muutaman päivän päästä. Olisi siis kiva saada tähän vastauksia niin ehkä ehtii viellä repiä tarvittaessa tuon hammastangon irti ja mennä valittamaan romuttamolle..
Hammastangon niveliä ei ole rasvattu enkä tiedä ehtiikö enään tutun ´tallille´ rasvaileen tai edes paikanteleen tarkemmin vian tarkkaa narinakohtaa. Öljyä on tarpeeks, mutta se muuttu kyllä heti aika kurasen näköseks. Aurauskulmat sattu meneen täysin suoraan eli auto menee kuin juna suoraan eteenpäin.
Aika pikasesti tehty selostus ja muutenkin vähän vaikea yrittää selostaa noita ääniä. Lopputulos kuitenkin oli että hammastangon vaihdon jälkeen rupes kuulumaan uusia ääniä jotka paheni näinä parina päivänä huimasti, ohjaus on vähän raskaampi kuin ennen mutta ei niin jumissa kuin ekana päivänä.
edit: Kolmas ajopäivä ei eronnut 2. millään lailla.
325 92- bemarin romu rupes pitämään ääntä kun käänsi oikealle. Kun paikallaan käänsi renkaita edestakas niin oikealle kääntäessä piti ääntä edestä apukuskin puolelta renkaan läheltä. Ajossa lähes äänetön. Hammastanko oli väljä vasemmalta puolelta joten se tuli vaihdettua, vaikka siittä ääni ei kuulunut.
Autossa ei ollut väljää missään muualla kuin hammastangossa, se vaihdetiin ja narina ei siis hävinnyt mihinkään. Sitten narinaa koitettiin karkottaa laittamalla vaseliinia ja se hävisi kokonaan kun vain oikealta puolelta rasvailtiin. Ääni kuulu ehkä iskarin yläpään laakerista, mutta se loppu eikä vaivaa enään.
Hammastanko on romuttamolta ja aluksi kuin lähti ajamaan ohjaus oli ainakin neljä kertaa raskaampi. Uuden narinan huomasin uudestaan vasta kun olin hetken ajanut, mutta kuitenkin samana päivänä, tällä kertaa narina kuulu autoon sisälle ihan kuin nyt ääni kuuluis ratista, vaikka oikeasti se kuuluu auton alta lähes keskeltä vähän enemmän kuskin puolelta. Se kuulu vain kun renkaat oli suorassa ja käänteli rattia. Narina kohta oli vaikea välillä löytää rattia kääntelemällä, mutta se kuitenkin kuulu, ei järkyttvän voimakkaasti vain suht hiljasena.
Toisena ajopäivän eli tänään ohjaus keveni normaaliks, menas jo päästää riemunkiljahdukset kun auto oli taas normaali ajaa eikä ääniä heti kuulunut. Narina kuitenkin kuulu muutaman kilsan jälkeen. Ajossa se paheni huomattavasti ja se rupes kuulumaan kaarteissa jos ajo vähän lujempaa. Narina kuulu myös suoraan ajettaessa jos kääntelee rattia edestakas, mutta sillä erolla ekaan ajopäivään että narina kuulu rattia kääntelemällä n. 30 asteen säteellä kuin ennen vain 5 asteen jos renkaat oli suorassa. Natina kuuluu nyt myös välillä kuin renkaat ovat lähes linkussa ja kun kääntelee rattia alle puoli kierrosta eestaas.
Ratista kuuluu satunnaisesti myös samanlaista ääntä kuin jollain rapisevalla roskalla roskalla raapis kojelautaa. Ääni kuuluu todella selvästi jostain auton uumenista. Molemmat äänet ovat aika hiljaisia.
Eniten nyt kiinnostaa voiko johtua auton valittaminen uudesta hammastangosta? Olen nyt 300km päässä kotoa ja palaan muutaman päivän päästä. Olisi siis kiva saada tähän vastauksia niin ehkä ehtii viellä repiä tarvittaessa tuon hammastangon irti ja mennä valittamaan romuttamolle..
Hammastangon niveliä ei ole rasvattu enkä tiedä ehtiikö enään tutun ´tallille´ rasvaileen tai edes paikanteleen tarkemmin vian tarkkaa narinakohtaa. Öljyä on tarpeeks, mutta se muuttu kyllä heti aika kurasen näköseks. Aurauskulmat sattu meneen täysin suoraan eli auto menee kuin juna suoraan eteenpäin.
Aika pikasesti tehty selostus ja muutenkin vähän vaikea yrittää selostaa noita ääniä. Lopputulos kuitenkin oli että hammastangon vaihdon jälkeen rupes kuulumaan uusia ääniä jotka paheni näinä parina päivänä huimasti, ohjaus on vähän raskaampi kuin ennen mutta ei niin jumissa kuin ekana päivänä.
edit: Kolmas ajopäivä ei eronnut 2. millään lailla.
Comment