Vaihdoin otsikon autoon kannentiivisteen. Laitoin auton nippuun jonka jälkeen käynnistin auton. Auto käy nätisti tyhjäkäyntiä, annoin auton lämmetä jonka jälkeen nostin kierrokset noin 2500rpm. Silloin venttilikoneisto/vanos rääkäisi. Sammutin auton välittömästi.
Tarkistin jaon jossa ei ollut mitään vikaa. Mittasin koneen puristukset jotka olivat tasaisesti 13 bar:ia. Käynnistin auton taas kerran, annoin lämmetä ja nostin kierroksia noin 2500rpm jolloin se rääkäisi uudestaan. Sammutin, tarkistin jaon vieläkin jossa ei vieläkään ole vikaa.
Sitten kokeilin käynnistää koneen vanoksen solenoidin liitin irti jolloin kone kävi nätisti, pystyi nostamaan kierroksia ilman mitään ääniä.
Osaako joku sanoa mikä pitää kyseisen äänen? Voiko se johtua liian kireällä olevista imunokan nokkapyörän pulteista vai siitä että vanosyksikössä ei ole öljyä? Öljyä kuitenkin tuli aika reippaasti ulos siitä kun yläkertaa purettiin?
Tarkistin jaon jossa ei ollut mitään vikaa. Mittasin koneen puristukset jotka olivat tasaisesti 13 bar:ia. Käynnistin auton taas kerran, annoin lämmetä ja nostin kierroksia noin 2500rpm jolloin se rääkäisi uudestaan. Sammutin, tarkistin jaon vieläkin jossa ei vieläkään ole vikaa.
Sitten kokeilin käynnistää koneen vanoksen solenoidin liitin irti jolloin kone kävi nätisti, pystyi nostamaan kierroksia ilman mitään ääniä.
Osaako joku sanoa mikä pitää kyseisen äänen? Voiko se johtua liian kireällä olevista imunokan nokkapyörän pulteista vai siitä että vanosyksikössä ei ole öljyä? Öljyä kuitenkin tuli aika reippaasti ulos siitä kun yläkertaa purettiin?
Comment