Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käsijarrun kaapelin irroitus napakannattimesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A.S
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 396
    • Kouvola

    Käsijarrun kaapelin irroitus napakannattimesta

    Eli miten tapahtuu?

    Nyt naputeltu vasaralla taltan kanssa sieltä ahtaasta raosta takaa metallikiinnikkeen kylkeen, leveällä talttapää ruuvarilla käsirjarru kenkien puolelta. töhöllä en ole vielä koittanut lämmittää ettei sulattaisi sitä vaijerin suojakumia..

    Ei edes lupaa irrota, uskomattoman jumissa vaikka niitä uusimpia e36 (1998)

    ei muuten, mutta olisi kiva saada tuo perä puslien vaihtoon, mutta nyt tuota vaijeria tunnu saavan irti, paitsi kai kabiinin puolelta.
    E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998
  • *makke*
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 884
    • Klaukkala

    #2
    Käsijarrupussi irti ja kummastakin vaijerista tupla mutskut pois. Ja vaijerit pitäisi tulla aika kivasti pois.

    Comment

    • smpovers
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 2372
      • Tammela

      #3
      E36:ssa vissiin saman tapainen systeemi kun e30. E30:n akselista en saanut kuin paineilmataltalla sen vaijerin pään irti. Oli iha jumalattomasti kiinni ja lämpöä joutui antaan. Vaijeri olikin entinen sen jälkeen. Ehkä yrittäisin vaan käsijarrukahvasta irroittaa vaijerin
      BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
      BMW 330d touring e46 -05
      Ford Cortina Mk2 1600 -70
      ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

      Comment

      • Yazer
        BTCF Member
        • Nov 2011
        • 28
        • Uusikaupunki

        #4
        Itsellä ainakin auttoi, kun antoi crc:n jäädyttävää ruosteenirroittajaa reilusti ja taltta + leka. Irtosi kyllä, kun vähän aikaa naputteli kovempaa joka puolelta. Oli kyllä niin perhanan tiukassa, että meinasi itseltäkin usko loppua.

        Comment

        • A.S
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 396
          • Kouvola

          #5
          Makke tuo vastauksesi siis miten irroitetaan kabiinin puolelta?

          vai vaikuttaako tuo johonkin kiristykseen napakannattimen päässä?

          -----------------------------------------------------------------------------------------

          Yritin ensin crc:seen ruosteen poistajalla = ei hievahdakkaan.
          sitten perään tuota kemiallista avainta, sama tulos..

          nytkun tuolla tylsytetyllä talttapää meisselillä loiminut tuota liitosta kenkien puolelta niin pian vaijeri poikki.. mistään tuo paska ei ole antanut vielä periksi / osoittanut murtumista ruosteesta / kumin metalliliitoksesta.

          en ala tuolla töhöllä kyllä tuonne laskemaan kun sulattaa nuo vetarin kumit ym..

          Avasin nyt tuolta kabiinin puolelta niin tuplamutskuthan siellä = vain nämä auki ja tulee pois? vai tarviiko vielä purkaa lisää että saa takaisin pujotettua?

          + edit, niin ja nopealla vilkaisulla tuolla pakoputken / pohjanpuolella näyttäisi olevan ohjaamosta tulevassakin päässä samat vitun kumiin liitosmetallipaskat, toki ei noin pahassa ruosteessa kuin napakannattimessa.

          +edit 2 http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1077160 jaahas.. "Just pull cables out of cabin.." eli on aika legenda jätkä jos saa tuon tuolta napakannattimen päästä irti..
          Last edited by A.S; 25-01-2012, 01:14.
          E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998

          Comment

          • A.S
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 396
            • Kouvola

            #6
            vaijerit irroitettu kabiinin päästä.. ei muuten lähtenyt jenkkien " "JUST" pull the cables out.." vaan piti sinne ruiskia myös kemisti avaajia ja raju vääntö pihdeillä.

            Nyt perän puslien kimppuun ->
            E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16418
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by A.S View Post
              ei muuten lähtenyt jenkkien " "JUST" pull the cables out.." vaan piti sinne ruiskia myös kemisti avaajia ja raju vääntö pihdeillä.
              Yllättikö tämä ?

              Comment

              • A.S
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 396
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                Yllättikö tämä ?
                Kyllä vähän autossa joka ei ole ennen tätä talvea nähnyt suolaa.. Arki käytetyllä e36 en halua edes tietää kuin jumissa nuo voivat olla..
                E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎