Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36_325i ei vanos Kannen höyläys ja muutakin kyssäriä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • G_Group
    Newbiemmer
    • Jan 2009
    • 5

    E36_325i ei vanos Kannen höyläys ja muutakin kyssäriä

    Kansi on nyt sitten koneistamolla oikaistavana. Onko tietoa paljonko uskaltaa ottaa? Näyttäis olevan jo aika liki venttiilit mäntiä. Mikä tiiviste sitten paikalleen? Valmistaja ja paksuus joka passaa höyläykseen (kisatiiviste kai kannattaa laittaa, kun kisapirssi).

    Samalla vaihtuu peltisarjaksi. Onko sen pituudelle / yhteensaattamiselle yhteen putkeen kokemuksia hyvästä virtaamasta? Tollanen on tulossa: http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=169

    Sitten vielä hyvät vinkit nokkien ajoittamisen optimointiin niin jo pääsee polkeen, kiitos!
    Last edited by G_Group; 20-02-2012, 20:30.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16368
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by G_Group View Post
    Kansi on nyt sitten koneistamolla oikaistavana. Onko tietoa paljonko uskaltaa ottaa? Näyttäis olevan jo aika liki venttiilit mäntiä. Mikä tiiviste sitten paikalleen? Valmistaja ja paksuus joka passaa höyläykseen (kisatiiviste kai kannattaa laittaa, kun kisapirssi).

    Samalla vaihtuu peltisarjaksi. Onko sen pituudelle / yhteensaattamiselle yhteen putkeen kokemuksia hyvästä virtaamasta? Tollanen on tulossa: http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=169

    Sitten vielä hyvät vinkit nokkien ajoittamisen optimointiin niin jo pääsee polkeen, kiitos!
    Jumalauta jos noin eripituisilla primääriputkilla tulee 20 hv lisää niin on melkoisen hyvin suunnitellut sarjat...

    Comment

    • G_Group
      Newbiemmer
      • Jan 2009
      • 5

      #3
      No, en minäkään ihan tuohon usko, 5 - 10 vois olla, ehkä (Kaverille toisen merkkiseen autoon 16 lisäpolllea kyllä mitattiin) mutta sama laittaa peltisarja paikalleen kun kerrankin on tilaa... Mutta kaipaisin kyllä sitten myös ihan asiantuntevia vastauksiakin....

      Ja lisäkyssäri, En halua laittaa on/of sintteriä, Mikä olis hyvä/kestävä levy?

      Comment

      • O-Peksi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 2775
        • Joensuu

        #4
        Vakiolevy kestää kyllä, mutta paineasetelmaksi kannattaa laittaa Sachsin -618 tai -765 -loppuisella osanumerolla oleva asetelma, vauhtipyörästä riippuen. Toi ensimmäinen asetelma on 224mm levylle ja jälkimmäinen 240mm levylle. Miulla olis myydä tuota tingeltangeli-pakosarjaa huomattavasti parempi satsi, joten laita privaa, jos kiinnostaa.

        Vakio kannentiiviste kestää kyllä varmasti, mutta joku monikerros-metallitiiviste(esim. Cometic) johtaa kannen lämpöä paremmin lohkon puolelle, joka ei ole ainakaan haitaksi.
        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

        Comment

        • ///Jone
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2009
          • 1281
          • HKI

          #5
          OT: Jos tehon oikea lisäys kiinnostaa, lähes samalla rahalla saisit oikeat 20hp lisää, investoimalla tollaiseen bolt on ms2.
          ______________________
          Nykyinen:
          Model 3

          BMW:t vuodesta 2009:
          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎