Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320i vm.91 polttoaineensyötössä vikaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hussa91
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 13
    • Finland

    E36 320i vm.91 polttoaineensyötössä vikaa?

    Eli auto käy ihan nätisti ei mitään vikaa muuten, lukuunottamatta että kun painaa syöttöpoljinta niin kierrokset nousee ihan normaalisti, mutta sitten kun nostaa jalan pois polkimelta kierrokset jää jonkiaikaa 1300 rpm kohdille ja sitten muutaman sekunnin jälkeen tippuu normaaliin.
    Sama tapahtuu kun haluaa hyödyntää moottorijarrutusta, kun nostaa jalan polkimelta niin tuntuu kun polttoaineen syöttö jatkuisi vielä jonkin aikaa ennen kun auto alkaa jarruttaa moottorilla.

    Mikä olis vialla?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16300
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by hussa91 View Post
    Eli auto käy ihan nätisti ei mitään vikaa muuten, lukuunottamatta että kun painaa syöttöpoljinta niin kierrokset nousee ihan normaalisti, mutta sitten kun nostaa jalan pois polkimelta kierrokset jää jonkiaikaa 1300 rpm kohdille ja sitten muutaman sekunnin jälkeen tippuu normaaliin.
    Sama tapahtuu kun haluaa hyödyntää moottorijarrutusta, kun nostaa jalan polkimelta niin tuntuu kun polttoaineen syöttö jatkuisi vielä jonkin aikaa ennen kun auto alkaa jarruttaa moottorilla.

    Mikä olis vialla?
    Yllätys yllätys, imuvuoto. Näitähän ei paljon ole...

    Comment

    • hussa91
      Newbiemmer
      • Aug 2010
      • 13
      • Finland

      #3
      no olisko tarkempaa tietoo
      vai onko se vaan "jossain"
      mistä kannattaa alottaa etsiminen vai kannattaako ollenkaa?

      Comment

      • Nuke
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1266
        • Janakkala

        #4
        Aloita vaikka tuosta:



        Eli käyt läpi osa numero 3, 8 ja 10. Jos noissa alipaineletkuissa on pienikin murtuma tai halkeama niin uutta tilalle. Kaikki liima/teippiviritykset on tuhoon tuomittuja.
        E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

        Comment

        • hussa91
          Newbiemmer
          • Aug 2010
          • 13
          • Finland

          #5
          3:sta oon ihan varma et se on ainakin ehjä sekä toi 10
          8:ia en tainu löytää en ihan tosta kuvasta osannu päätellä missä se on..
          tossa 3:ssa oli ainakin 2 letkua joista 1 on se 10 letku mut ne molemmat oli ihan kunnossa.
          testasin myös tota 1 joka on varmaan joku anturi?
          sen kun irrotti niin kone alko yskii ihan kunnolla, luulen ettei siinä nyt ainakaan vika olis ellei se oo jotenki "vähän" viallinen..
          mitä muita juttuja vois kattoo ?

          Comment

          • Nuke
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1266
            • Janakkala

            #6
            Tuon kuvan osanumero 1 on ilmamassamittari.
            Osanumero 6 on tyhjäkäyntiventiili, löytyy imusarjan alta (letkut 8 ja 10 myös). Vaatii vähän sorminäppäryyttä että saa kaivettua tuon säätimen ja letkut pois sieltä.
            Samalla tarkistaa letkujen kunto ja putsata huolellisesti se tyhjäkäyntisäädin, voi sekin jumittaa ja aiheuttaa oireita. Haulla löytyy paljon lisää ko. aiheesta.
            E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

            Comment

            • hussa91
              Newbiemmer
              • Aug 2010
              • 13
              • Finland

              #7
              Luin tossa, et starttikaasulla vois myös löytää vian?
              Mulla sattuu oleen spraypullo kyseistä ainetta..
              Jos sitä nyt ruiskii konehuoneeseen ja varsinkin sinne imupuolelle niin miten vika löytyy muuttuuko tyhjäkäynti jotenki jos löytyy vuoto jostain?

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 891
                • Oulu

                #8
                Originally posted by hussa91 View Post
                Luin tossa, et starttikaasulla vois myös löytää vian?
                Mulla sattuu oleen spraypullo kyseistä ainetta..
                Jos sitä nyt ruiskii konehuoneeseen ja varsinkin sinne imupuolelle niin miten vika löytyy muuttuuko tyhjäkäynti jotenki jos löytyy vuoto jostain?
                Kyllähän se muuttuu. Sieltähän se hörppää sitä sisälle jos vuoto on ja silloin tyhjäkäynti hiukan joko nousee tai laskee. Ei muutaku ettimään

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎