Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 käynti ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laterski
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 2
    • Vaasa

    E36 käynti ongelma

    Auto käynnistyy normaalisti ja aluksi kierrokset on jossain tuhanne pintaan eli vähän korkeat, mutta kun lähdetään liikkeelle ja vaihdetta vaihtaessa niin kierrokset nousevat, ja kun heittää pienestä nopeudesta vapaalle ja rullailee eteen päin niin kierrokset hyppivät jossai 1000-2000rpm, eikä motti tajua heti myöskään moottorijarrutusta vaan menee hetken aikaa vielä kaasulla vaikka kaasu on poissa.
    Imusarjan alla oleva tyhjäkäyntiventtiilistä lähtee 2 letkua, toinen letku menee haitariputkeen ja toinen pää imusarjaan, imusarjaan menevä letku menee semmoiseen jonkilainees putkenpäähän jonka pitäisi olla tiivis?, tämä osa joka on imusarjassa kiinni johka putki tulee heiluu epämääräisesti ja tuntuisi aivan että se olisi halki tai jotai? Kuuluuko tämä osa heilua sielä hieman kevyesti? voisiko sieltä välistä vuotaa ilmaa imusarjaan ja näin vaikuttaa tyhjäkäyntiin ja kierrosten heilumiseen
  • andiboy
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 19
    • Kokkola

    #2
    Mulla on ollut tuota samaa ongelmaa, mutta moottorijarrutus toimii kyllä normaalisti. Kumma homma minkä huomasin myös, että vaikka seisoisi auton kanssa alamäessä, kierrokset tippuneet johonkin 500 paikkeille, sit lähtee rullaamaan alas ilman kaasua, niin kiekat nousee!

    Kylmänä just tuota samaa kierrosten huojuntaa 1000-2000 välillä on esiintyny kaasun päästäessä. Tosin huomasin sen hetkeks lakanneen kun lisäsin jäähdytysnestettä (oli päässyt vähiin) ja ilmasin jäähdytysjärjestelmän.

    Yhden imuilmavuodon jo korjasin haitariputkesta mutta jossain täytyy olla toinen...

    Niin tosiaan, palauttaa mulla kaasun takaisin tosi hitaasti vaikka poljin ja siirtimet palautuu normaalisti.
    Last edited by andiboy; 02-05-2012, 17:50. Reason: lisäys

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎