Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 virtalukko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • potkuri
    Newbiemmer
    • Jun 2011
    • 23
    • Lappeenranta

    e36 virtalukko

    Elikkä vaihtelin tossa iskaria ja sit huomasin et meni rattilukko päälle--> kävin kääntää avaimella rattilukon pois ja otin avaimet pois. Sit kasasin iskarin yms ja aattelin lähtee koeajolle, mutta autossa oli virrat päällä vaikka avain ei ole virtalukossa ja avain ei käänny virtalukossa mihikkää.
    Sit purin ton antenni rengas jutun pois ja koitin kääntää avaimesta ja laittaa rautalangan siitä pienestä reijästä mutta ei liiku vieläkää mihikkää?

    toho virtalukkoo jäi viel ton lukkopesän ympärille joku musta muovi mut sitä en saanu irti. Mites toi lukkopesä pitäs purkautuu tai koko lukko ku ainuut ruuvit mitä näin oli 2 - päätä siinä lukon toisella puollella mihi tulee kaikki johdot.
    ja autona 328 -95
  • JanesQ
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 113
    • Nurmijärvi

    #2
    Taas melko varmasti tämä ongelma. Mulla jäi oma auto toissakesänä paikallisen Shellin pihaan, eikä avaimesta tapahtunut mitään.

    Rattilukko jäi päälle, kun tuo akseli, mikä kääntää virtalukon pohjaa ja kääntää rattilukon lukituskielen sivuun katkesi, tuntuu olevan melko yleinen vika, se kun ei ole mitään vahvinta materiaalia. Ainoa vaihtoehto oli purkaa lukkopatruuna pois, viritellä kuusiokoloavaimesta, ruuvimeisselista ja sulakkeesta sellainen viritelmä, että rattilukko pysyi poissa ja käynnistää virtalukon pohjasta ja siirtää auto sieltä pois.

    Lukkopatruuna lähtee sen kummempia purkamatta, tarvitset 1mm-1,5mm tapin, jonka laitat lukkopesän sivussa olevaan pieneen reikään ja käännät varovasti avainta, samalla työntäen tikkua syvemmälle. Jossain kohdassa se menee syvemmälle ja lukkopatruunan pitäisi tulla avaimesta vetämällä pois. Siinä menee aikaa löytää oikea kohta, mulla meni lähemmäs tunti kikkailla se pihalle. Se kun saattaa olla vielä vähän jumissa siellä poterossaan. Tätä oli kiva tehdä iltahämärässä huoltsikan parkkipaikan reunalla Keräsin huomattavasi uteliaita katsojia.

    Jos haluat päästä käsiksi virtalukon pohjaan, purkaa rattiputken ympäriltä muovit pois. Virtalukon kiinnityspulttien kannat on peitetty jollain vahalla, se lähtee helposti ruuvimeisselillä raaputtamalla pois.

    Virtalukon rungon, joka on rattiputken ympärillä olevat kiinnityspultit onkin sitten vähän vittumaisempi homma saada auki, jos haluat vaihtaa kaikki osat uuteen. Ne pultit kun ovat lukkopultteja:

    eli niissä ei ole valmista avainkantaa, näitä kun ei vissiin ole tarkoitus avata.

    Itse sain ne auki, kun otin dremelin ja pienen katkaisulaikan ja tein mahdollisimman syvän viillon pultin kantaan, sitten helvetinmoinen talttapäämeisseli, jolla ne sai väännettyä auki. Vaihdoin ne tämän jälkeen normaaleiksi kuusiokolopulteiksi.

    Mutta helpoimmalla pääset, jos siitä katkenneesta akselista on tosiaan kyse, kun ostat käytettynä virtalukon runkoineen, otat sieltä ehjän akselin ja vaihdat sen rikkinäisen tilalle. Silloin voit käyttää vanhaa virtalukkoa, eikä tarvitse tilata uutta avainta, lukkopatruunaa ja lukkopesän runkoa. Ei ollut meinaan halpaa, siitä kun ei tarvinnut kuin tuon katkenneen akselin

    Comment

    • potkuri
      Newbiemmer
      • Jun 2011
      • 23
      • Lappeenranta

      #3
      otin virtalukon pohjan irti jä käänsin sitä akselia hiukan ja nyt taas pelittää...ainakii toistaseks. oli ilmesti hypääny siit vastakappaleen muovista irti :think

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎