Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minkä auton kytkimen pääsylinteri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ferret
    BTCF Member
    • Mar 2011
    • 65
    • EpSooo-siti!

    Minkä auton kytkimen pääsylinteri?

    Juu. Vein tuossa tutulle auton huoltoon. Rikki kaiken järjen mukaan oli kytkimen työsylinteri. Mutta selvisipä sitten, että kyseessä olikin pääsylinteri.

    Ongelmani on nyt seuraava: Osa ei ole alkuperäinen, kaikkialla missä on käynyt etsimässä tarjotaan samaa osaa, jonka pitäisi olla oikea (omani ei ole samanlainen).

    Nyt siit armahat foorumilaiset arvailemaan/kertomaan mistä autosta tämä osa on peräisin. Itselläni e36 325i vm.90 ja selvästi ei ole tämän osa, mutta jotenkin sinne saatu ja "original"osa (haettu runkonumerolla) on erinäköinen.

    Ohessa kuvia (aukeaa isommiksi)
    Kyseisessä osassa lukee seuraavat: FAG, KG1953 2


    EDIT: otsikko ohjasi väärään suuntaan
    Last edited by ferret; 04-05-2012, 17:09.
    E70 4,8i
    Ex's:E92 335i -o7; E30 318i -87 projekti; E36 325i -90 <3
  • jad
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 279
    • Helsinki

    #2
    Minun mielestä tuo näyttää samalta kuin linkissä.

    www.carbonracingteam.fi

    Comment

    • ferret
      BTCF Member
      • Mar 2011
      • 65
      • EpSooo-siti!

      #3
      Itseasiassa, juuri kun katselin asiaa googlen kautta, niin schmiedmannin sivuilla on autoni kytkimen pääsylinterin kohdalla samaisesta osasta kuva. Varaosanumero on sama kuin mikä "väärä" osa lähti matkaan alunperin ja kuvahaulla löytyy googlesta sekä tätä "väärää", että sitä mikä minulla on.

      Eli onko osa siis muutettu uuteen olomuotoon jostain syystä, mutta varaosanumero on pysynyt samana?
      E70 4,8i
      Ex's:E92 335i -o7; E30 318i -87 projekti; E36 325i -90 <3

      Comment

      • ferret
        BTCF Member
        • Mar 2011
        • 65
        • EpSooo-siti!

        #4
        Ratkaisu löytyi..

        Jostain kumman syystä on nyt päässyt käymään niin, että samalla varaosanumerolla pyörii kaksi erilaista osaa jotka eivät käy päikseen, ainakaan metallinen ei korvaa muovista.

        Mätänet joka myi minulle väärän osan kun kävin sieltä pääsylinterin hakemassa (joka oli se metallinen) ilmoitti palauttaessani osaa, että muovinen on vm.94 eteenpäin.. joka ei selvästi ole mahdollista jos itselläni on vm.90 eikä siitäkään ole tarkkaa tietoa onko tämä oikea...

        Mutta jos jollekkin jatkossa ilmenee ongelma kytkimen pääsylinterin kanssa KATSO ensin onko se muovinen vai metallinen osa ennenkuin lähdet hakemaan uutta. Itse jouduin metsästämään romikselta uuden pääsylinterin, toivottavasti nyt kestää sitten samanverran kun autokin.
        E70 4,8i
        Ex's:E92 335i -o7; E30 318i -87 projekti; E36 325i -90 <3

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16328
          • Leppävirta

          #5
          Eikö merkkiliikkeestä tai vaikka KL-Varaosilta saa oikeaa osaa uutena?
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Mikkeri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2011
            • 805
            • Suomi

            #6
            Huh... Hankalaselkoista tekstiä...

            Siis pääsylinteri sulla paskana?
            Vm.90 orkkis ei sovi vaan sulle sopii 94-?
            Joten yks plus yks on ???
            Olisko joku vaihtanut tekniikkapaketin sun kotteroon? Tai pelkän pääsylinterin?

            Miks et vaan hae marmorilta tai motonetista sitä uudempaa palikkaa siihen?

            TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
            TDS osaa.

            Comment

            • Mikkeri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 805
              • Suomi

              #7
              Niin, eikä tietty mahdottomuus että sun autos on joskus joutunut ihan runkonumeron vaihdon kohteeksi....


              Jos muitakin osanumero ihmeellisyyksiä löytyy niin kannattaa tutkia osanumeroita autostas, eli onko oikean ikäisiä yms..
              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
              TDS osaa.

              Comment

              • ferret
                BTCF Member
                • Mar 2011
                • 65
                • EpSooo-siti!

                #8
                joku ilmeisesti vaihtanut sinne jotain uudempaa palikkaa joskus, kun runkonumeron perusteella ainakin sanoo sitä vanhempaa osaa. ja nyt on sitten kärsitty turhien työtuntien takia omasta mielestäni huollon ryöstöhinnasta 350e pelkkä huolto..(kallein huoltohinta koko omistuksen aikana tähän mennessä) osat yhteensä 70e.. tekis mieli tuhota toi auto pikkuhiljaa kun menee tommosiin rahaa.
                Myöhäistä on nyt lähteä tilaamaan sitä uudemman palikkaa sinne motonetistä tai vastaavasta kun on jo se romiksen kakka siellä kiinni. Mutta nyt voin kuitenkin todeta, että kytkin muuttui täysin erilaiseksi ja ns. palasi vedot autoon joten on ollut jo pidemmän aikaa hajalla selvästi..

                Originally posted by Mikkeri View Post
                Niin, eikä tietty mahdottomuus että sun autos on joskus joutunut ihan runkonumeron vaihdon kohteeksi....
                Jos muitakin osanumero ihmeellisyyksiä löytyy niin kannattaa tutkia osanumeroita autostas, eli onko oikean ikäisiä yms..
                Mikkeri, mitä esim kannattaisi katsella ja tarkennatko vähän lausetta näillä aivoilla en ihan ymmärrä, että mitä tarkoitit.
                Last edited by ferret; 04-05-2012, 16:51.
                E70 4,8i
                Ex's:E92 335i -o7; E30 318i -87 projekti; E36 325i -90 <3

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16371
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by ferret View Post
                  joku ilmeisesti vaihtanut sinne jotain uudempaa palikkaa joskus, kun runkonumeron perusteella ainakin sanoo sitä vanhempaa osaa. ja nyt on sitten kärsitty turhien työtuntien takia omasta mielestäni huollon ryöstöhinnasta 350e pelkkä huolto..(kallein huoltohinta koko omistuksen aikana tähän mennessä) osat yhteensä 70e.. tekis mieli tuhota toi auto pikkuhiljaa kun menee tommosiin rahaa.
                  Myöhäistä on nyt lähteä tilaamaan sitä uudemman palikkaa sinne motonetistä tai vastaavasta kun on jo se romiksen kakka siellä kiinni. Mutta nyt voin kuitenkin todeta, että kytkin muuttui täysin erilaiseksi ja ns. palasi vedot autoon joten on ollut jo pidemmän aikaa hajalla selvästi..


                  Mikkeri, mitä esim kannattaisi katsella ja tarkennatko vähän lausetta näillä aivoilla en ihan ymmärrä, että mitä tarkoitit.
                  Siis mikä sinne on se oikeanlainen, muovinen vai metallinen ? Ja runkonumeron 7 viimeistä on... ?

                  Comment

                  • ferret
                    BTCF Member
                    • Mar 2011
                    • 65
                    • EpSooo-siti!

                    #10
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Siis mikä sinne on se oikeanlainen, muovinen vai metallinen ? Ja runkonumeron 7 viimeistä on... ?
                    muovinen oli oikea.. runkonumeron perusteella tarjosi ilmeisesti metallista(?)
                    rungon 7 viimestä voin laittaa vaikka yksityisellä
                    E70 4,8i
                    Ex's:E92 335i -o7; E30 318i -87 projekti; E36 325i -90 <3

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎