memebuy23buy

e36 325i etu camber/m3 iskarin yläpäät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jad
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 279
    • Helsinki

    #16
    Oikea tuote ja käy suoraan.
    www.carbonracingteam.fi

    Comment

    • *makke*
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 885
      • Klaukkala

      #17
      Originally posted by jr66 View Post
      Myös uretaanipuslia on sekä normeja että epäkeskoja mutta sinulla normit niin asia ok. Vielä, miten casteria on vain n. 2 astetta ??
      Toi 7 astetta on m3 arvo, normi e36 casterarvo on 2.XX jotain muistaakseni.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16577
        • Asikkala

        #18
        Originally posted by *makke* View Post
        normi e36 casterarvo on 2.XX jotain muistaakseni.
        Mielestäni huomattavasti enemmän, hitto kun ei just nyt pysty mistään tarkistamaan

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16577
          • Asikkala

          #19
          Originally posted by lurkki3 View Post
          hiukan parani ajettavuus ku tein sen camber säädön sinne tolpan pitkittäis pultille...mut jos sitä casteri aattelee että sais korjattua ni tekisköhän noilla mitään? vai pitäs kokeilla niitä m3 epäkeskopuslia.eli onko tarkotus tuolla casterilla saada etu rengasta "eteenpäin"??http://www.fspec.fi/tuotteet.html?id=84/620 ei oo kovien nopeuksien auto noilla nelipyöräsuuntaus arvoilla sanonpahan vaan vähä niinku pumpulinpäällä ajelis ja suuntavakaus on mitä on
          Onko mitattu pyöränkulmat uudestaan camberikorjauksen jälkeen ? Jos ei niin nyt on sitten aurausta liikaa, ja jos neg. camberia lisää niin voi mennä harituksen puolelle.
          Koko hommassa on nyt jotenkin outo tuntuma, ei Lurkin vaan säätäneen pajan osalta. Etupään ohjearvot vähän mitä sattuu, voin tietysti olla väärässäkin mutta pääsen illemmalla koneelle missä on autodata.

          Edit: casterin ohjearvot ainakin sinnepäin, luku/muistivirhe... Etupään camberin ohjearvo yli 2 ast ?
          Last edited by jr66; 07-05-2012, 17:13.

          Comment

          • lurkki3
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 657
            • ylivieska

            #20
            ei ole kulmia katottu camber säädön tekemisen jälkeen...ja varmasti auraus kulma nyt sekasi..tarkotus ois saada toi casteriki parempaan suuntaan ja käyttää uudelleen suuntauksesa.ja tosiaan 4-pyörä suuntauksen teki huoltokeskus R.lintonen ylivieska bmw/mersun "merkkihuolto" ainaki vitun kallis sellanen.
            E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
            Bagged e32
            Ex E61 525d m-sport -06
            Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
            Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #21
              Originally posted by jr66 View Post
              Myös uretaanipuslia on sekä normeja että epäkeskoja mutta sinulla normit niin asia ok. Vielä, miten casteria on vain n. 2 astetta ??
              Kuten edellä kirjoitin niin en tuon lapun perusteella välttämättä luottaisi siihen mitä caster-sarakkeessa lukee. Enhän mä toki tiedä käytettyä laitteistoa ja ohjelmaa.

              Originally posted by lurkki3 View Post
              .......ei oo kovien nopeuksien auto noilla nelipyöräsuuntaus arvoilla sanonpahan vaan vähä niinku pumpulinpäällä ajelis ja suuntavakaus on mitä on
              Kunhan ei sekoiteta caster-kulmaa ja caster-jättämää nyt. Ei mulla muuta, jatkakaa !

              Jarno
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • lurkki3
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 657
                • ylivieska

                #22
                kuinka paljon tuolla casterilla on merkitystä suuntavakauteen?4-pyöräsuuntauksen jälkeen(ennen camber säädön tekoa)
                esim ku ajeli 150km/h auto oli niinku kumipallon päällä....ohjaus sellainen liru ja joka montun/uran tunsi ratissa sillain ihan selvästi...tekeekö se casterin puute sitte tuon?
                E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                Bagged e32
                Ex E61 525d m-sport -06
                Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Edessä ??
                  Jos 6-koneisen e36:n haluaa saada johonkin kääntymään niin camberia tarvitsee reilusti, 6 astetta lienee aika lähellä optimia. Vakionahan säätövara riittää ~3 asteeseen ja jotain tarvii muuttaa enempi performance henkisiin säätöihin.

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by lurkki3 View Post
                    kuinka paljon tuolla casterilla on merkitystä suuntavakauteen?4-pyöräsuuntauksen jälkeen(ennen camber säädön tekoa)
                    esim ku ajeli 150km/h auto oli niinku kumipallon päällä....ohjaus sellainen liru ja joka montun/uran tunsi ratissa sillain ihan selvästi...tekeekö se casterin puute sitte tuon?
                    Casteri tekee juuri sen voiman millä etupyörät pyrkivät kääntymään auton kulkusuunnan mukaiseksi. Jos siellä tosiaan on jotenkin saatu vain 2 astetta casteria ? niin ei ihme jos on ohjaus kevyt ja epävakaa.

                    Suurin ja huomattavasti yleisempi syy hakevaan ajokäytökseen on liian vähäinen auraus, joko edessä tai takana, varsinkin harituksen laitto taka-akselille auttaa kääntymiseen paljon... vinoheiluriakselisto vanhemmissa Bemareissahan on suunniteltu antamaan haritusta moottorijarrutuksessa ja aurausta veto päällä.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16577
                      • Asikkala

                      #25
                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Kuten edellä kirjoitin niin en tuon lapun perusteella välttämättä luottaisi siihen mitä caster-sarakkeessa lukee. Enhän mä toki tiedä käytettyä laitteistoa ja ohjelmaa.



                      Kunhan ei sekoiteta caster-kulmaa ja caster-jättämää nyt. Ei mulla muuta, jatkakaa !

                      Jarno
                      Ymmärretty, keväästä -83 alkaen...

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16577
                        • Asikkala

                        #26
                        Originally posted by naukkis View Post
                        Jos 6-koneisen e36:n haluaa saada johonkin kääntymään niin camberia tarvitsee reilusti, 6 astetta lienee aika lähellä optimia.
                        :think

                        Tähän Lurkin caster-asiian: e36:n tolppa on sen mittainen että 1 aste = n. 1 cm. tolpan pään siirtymä eli jos casterin ohjearvo on 7 ast. ja mitattu 2 niin tolpan alapään pitäisi olla 5 cm. taaempana kuin normaalisti (= renkaan kehä lokarin kaaren kohdalla pyörän aukon taka/alareunassa, tuskin on) tai yläpään vastaavasti edempänä (tuskin tämäkään on näin) eli mittaustavassa on jotain häikkää... Esim. toimittu niin kuin Petrol kertoi.
                        Last edited by jr66; 07-05-2012, 21:51.

                        Comment

                        • lurkki3
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 657
                          • ylivieska

                          #27
                          eli onko tuo casterin korjaaminen joka tapauksesa turhaa esim niillä m3 epäkeskopuslilla??vaikka jos oletetaan että caster olisikin ihan normaali tällähetkellä.vaikuttaako ajettavuuteen niin paljon että kannattaa rueta epäkeskopuslia vaihtamaan koska tälläki hetkellä uudet uretaanit paikallaan
                          E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                          Bagged e32
                          Ex E61 525d m-sport -06
                          Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                          Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16577
                            • Asikkala

                            #28
                            Originally posted by lurkki3 View Post
                            eli onko tuo casterin korjaaminen joka tapauksesa turhaa esim niillä m3 epäkeskopuslilla??vaikka jos oletetaan että caster olisikin ihan normaali tällähetkellä.vaikuttaako ajettavuuteen niin paljon että kannattaa rueta epäkeskopuslia vaihtamaan koska tälläki hetkellä uudet uretaanit paikallaan
                            Väittäisin että jos etupyörä on lokarin aukon keskellä pituussuunnassa niin casterissakaan ei ole mitään korjattavaa.

                            Comment

                            • lurkki3
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 657
                              • ylivieska

                              #29
                              eikö tuo ny aika keskellä ole.
                              Last edited by lurkki3; 24-08-2012, 20:28.
                              E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                              Bagged e32
                              Ex E61 525d m-sport -06
                              Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                              Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                              Comment

                              • jad
                                BTCF Member
                                • Feb 2007
                                • 279
                                • Helsinki

                                #30
                                vaikuttaako ajettavuuteen niin paljon että kannattaa rueta epäkeskopuslia vaihtamaan
                                Vaikuttaa, perustan tämän omaan vaatimattomaan E36 kokemukseen.
                                Nuo epäkeskot ei maksa paljoa, vaihto käy nopsaan ja se on varmaa ettei tuosta ainakaan huonompi tule.
                                www.carbonracingteam.fi

                                Comment

                                Working...
                                X