Announcement

Collapse
No announcement yet.

328 vakioilmansuodattimesta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AaaVee
    Bimmer Rookie
    • Apr 2012
    • 60
    • Luumäki

    328 vakioilmansuodattimesta?

    tässä tämän yön lukiessani vanhoja topicceja aiheesta kannattaako kartiosuodatin?

    Eli tuo oma kulkineeni on siis vuoden 96 328ia ja mietin tuota vakioilmansuodattimen koteloa että miksi kotelosta ei lähde minkäänlaista putkea konehuoneen ulkopuolelle vaan kotelon kupeessa on vain reikä imuilmalle tosin on kuitenkin ajovalon takana. Olisikohan mitään järkeä rakennella jonkunlainen imuputki kotelosta konetilan ulkopuolelle kylmemmän imuilman toivossa? tai toinen asia joka tuli mieleeni että edellisestä autosta jäi yli simotan iso kartiosuodatin ilman koteloa ja ajattelin että jos tuolle kartiolle saisi rakennettua umpinaisen kotelon josta lähtisi putki ulos konehuoneesta? kumpihan olisi parempi vaihtoehto toteuttaa?

    Eli:
    -vakiokotelo ja putki pois koneen läheltä saisiko hieman lisää pirteyttä viileämmän imuilman toivossa?

    -koteloitu kartiofiltteri putkella saisiko hieman paremmat imuäänet ilman tehohäviöitä? en odotakkaan tehonlisäystä tällä jälkimmäisellä virityksellä vaan parempia soundeja.

    -vai vielä kolmas vaihtoehto. Eli unohdetaan koko juttu koska vakiosysteemi on paras mahdollinen.
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #2
    Kyllä siitä alunperin lähtee imuputki maskin taakse, eli on varmaan joskus hajonnut ja heitetty mäkeen. Kyllä siinä jokusen kaakin häviää kun kone joutuu imemään lämmintä ilmaa konehuoneesta, kuumalla kelillä ero voi olla merkittäväkin jos kuuman imuilman takia alkaa ilmetä nakutusta jota moottorinohjaus joutuu korjaamaan myöhästämällä sytkäennakkoa.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11047
      • Oulu

      #3
      Jep eli osa 11. On muuten sitten harvinaisen vittumainen ährätä paikalleen. Ja suodatinkotelon sisässä on imuäänen vaimentaja joka ei kylläkään näy tuossa kuvassa. On klipsullla tuossa aukossa kiinni johon osa 11 menee ja sen voi ottaa pois jos haluaa isommat imuäänet.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16371
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by AaaVee View Post
        -vai vielä kolmas vaihtoehto. Eli unohdetaan koko juttu koska vakiosysteemi on paras mahdollinen.
        Tämä se paras etenkin jos kaikki systeemiin kuuluvat osat on paikoillaan...

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Varaosafilmin mukaan sama filtteri on 3,2 M3:issa <-KLIK... Eli tuskin se nyt kauheita ahistaa.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • AaaVee
            Bimmer Rookie
            • Apr 2012
            • 60
            • Luumäki

            #6
            Ilmankos

            Juurikin tuo osa 11 minulta näköjään puuttuukin kokonaan.. mietin nyt sitten että teenkö putken uusiksi vai saanko sovellettua tuon kartion sinne niin että saisi toimimaan kunnolla.. ja kyseessähän on sellainen ei öljyttävä malli.. eli ei pitäisi kuumalangankaan olla vaarassa liian öljyn takia.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16371
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by AaaVee View Post
              mietin nyt sitten että teenkö putken uusiksi vai saanko sovellettua tuon kartion sinne niin että saisi toimimaan kunnolla.. ja kyseessähän on sellainen ei öljyttävä malli.. eli ei pitäisi kuumalangankaan olla vaarassa liian öljyn takia.
              Vain yksi (1) sana:
              unohda.

              Comment

              • AaaVee
                Bimmer Rookie
                • Apr 2012
                • 60
                • Luumäki

                #8
                noniin. Viimein pääsin käymään tallilla ja päätin kokeilla tuota kartiosuodatinta muuten vain ja en sillä huomannu muuta eroa kuin että tehopiikki vain vaihtoi paikkaa yläkierroksille ja niinollen jäi lyhyemmäksi joten päätin vain irroittaa tuon imuilman vaimentimen tuosta alkuperäisestä kotelosta ja sainkin kaipaamani pienen "urheilullisen" muutoksen ääniin.. oisikohan kellään ehdotuksia mistä rakentaa uusi imuilman tuloputki? kun se edelleen minulta puuttuu :(

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5226
                  • Hki 43

                  #9
                  Originally posted by AaaVee View Post
                  noniin. Viimein pääsin käymään tallilla ja päätin kokeilla tuota kartiosuodatinta muuten vain ja en sillä huomannu muuta eroa kuin että tehopiikki vain vaihtoi paikkaa yläkierroksille ja niinollen jäi lyhyemmäksi joten päätin vain irroittaa tuon imuilman vaimentimen tuosta alkuperäisestä kotelosta ja sainkin kaipaamani pienen "urheilullisen" muutoksen ääniin.. oisikohan kellään ehdotuksia mistä rakentaa uusi imuilman tuloputki? kun se edelleen minulta puuttuu :(
                  Eikö olisi ihan fiksuinta ostaa merkkiliikkeen tiskiltä osanumerolla tai sitten jostain purkuautosta metsästää? Voihan sen vaikka imurinletkusta väsätä, mutta maksaako vaivaa ja lopptulos kärsii silti.
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • AaaVee
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2012
                    • 60
                    • Luumäki

                    #10
                    no voisihan sitä käydä kysymässä tuolta paikalliselta romuttamolta..

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16371
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by AaaVee View Post
                      oisikohan kellään ehdotuksia mistä rakentaa uusi imuilman tuloputki? kun se edelleen minulta puuttuu :(

                      Comment

                      • AaaVee
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2012
                        • 60
                        • Luumäki

                        #12
                        noniin. tämä topic on saatu nyt päätökseen. Löysin autopurkaamosta tuon alkuperäisen imuilman tuloputken ja uusin samalla myös ilmansuodattimen.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎