E36 AIRBAG:in valo palaa

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• bmw323it
    replied
    Originally posted by Mokoma View Post
    Pyydän saada huomauttaa että tässävaiheessa liikutaan foorumin sääntöjen harmaalla alueella. Turvalaitteiden ohittamiseen liittyvien ohjeiden jakaminen foorumilla on kielletty. En siis tarkoita että sääntöjä olisi vielä rikottu mutta en suosittele jakamaan tietoutta huijausboksien/vastusviritysten tekemisestä tai toimintaperiaatteesta.

Mutta ilmeisesti korjattavaan autoon aiotaan tehdä korjaukset ihan sääntöjen mukaan joten ei muuta kun jatkakaa...
    Ei tässä threadissä kyllä olla millään harmaalla alueella liikuttu. Kaikki ohjeet ja vinkit ovat liittyneet nimenomaan näiden viritysten poistamiseen ja auton alkuperäiseen kuntoon saattamiseen.

Leave a comment:

• Mokoma
    replied
    Pyydän saada huomauttaa että tässävaiheessa liikutaan foorumin sääntöjen harmaalla alueella. Turvalaitteiden ohittamiseen liittyvien ohjeiden jakaminen foorumilla on kielletty. En siis tarkoita että sääntöjä olisi vielä rikottu mutta en suosittele jakamaan tietoutta huijausboksien/vastusviritysten tekemisestä tai toimintaperiaatteesta.

Mutta ilmeisesti korjattavaan autoon aiotaan tehdä korjaukset ihan sääntöjen mukaan joten ei muuta kun jatkakaa...

Leave a comment:

• bmw323it
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post
    Lisätutkimuksia tein äsken ja lämmittimien johdot löytyi apukuskin maton alle sullottuna, kuskin penkki on paikallaan, joten sinne en päässyt. Varmaan lämmitysjohdot on sitten sielläkin. Ei muita johtoja löytynyt, joten vaikuttaa nyt siltä, että boksi ja matto ratkaisevat tilanteen plus nollaus tietty. Sitä maton johtonippua joutuu vähän elvyttämään. Yhdessä karvassa on jotenkin oudosti värit... Maton alta se tulee valko-violettina, sitten se vaihtuu ihan "lennossa" valko-ruskeaksi ja taas lähempänä pistoketta palaa valko-violetiksi, siis ilman mitään omatoimijuotoksia tms. Lisäksi siinä on outo violetti johtolenkki, joka lähtee ja palaa samaan johtoon, mitään vastuskikkailuja siellä ei ole. Johto itsessään vaatii vaihdon, kuoret on hävinneet osalta matkaa jonnekin ja oli ertsalla eristetty, ihan hyvin kylläkin.

Lisää autoja ei tarvita, palikat hommataan muulla tavoin.
    Tämähän oli hyvä uutinen, hyvät mahdollisuudet että boksi, matto ja nollaus tosiaan palauttaa auton toimintakuntoon.

Leave a comment:

• 525iiäxä
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Tässä sinun tapauksessasi vain taitaa olla hankala sanoa mitä autosta on riisuttu pois, joten mitä sinne pitäisi lisätä? Helpointa olisi varmaan hankkia se koodinlukija ja luovuttava auto, josta voisi siirtää tavaraa tarpeen mukaan.
    Lisätutkimuksia tein äsken ja lämmittimien johdot löytyi apukuskin maton alle sullottuna, kuskin penkki on paikallaan, joten sinne en päässyt. Varmaan lämmitysjohdot on sitten sielläkin. Ei muita johtoja löytynyt, joten vaikuttaa nyt siltä, että boksi ja matto ratkaisevat tilanteen plus nollaus tietty. Sitä maton johtonippua joutuu vähän elvyttämään. Yhdessä karvassa on jotenkin oudosti värit... Maton alta se tulee valko-violettina, sitten se vaihtuu ihan "lennossa" valko-ruskeaksi ja taas lähempänä pistoketta palaa valko-violetiksi, siis ilman mitään omatoimijuotoksia tms. Lisäksi siinä on outo violetti johtolenkki, joka lähtee ja palaa samaan johtoon, mitään vastuskikkailuja siellä ei ole. Johto itsessään vaatii vaihdon, kuoret on hävinneet osalta matkaa jonnekin ja oli ertsalla eristetty, ihan hyvin kylläkin.

Lisää autoja ei tarvita, palikat hommataan muulla tavoin.

Leave a comment:

• bmw323it
    replied
    Niin joo, mutta otaksuitko että tuossa minun kuvassa olisi vastuksia laiteltu johtoihin? Boksia ja huijauspalikkaa ei tässä autossa ole.
    Noissa vastusvirityksissä on vaan se vika, että valo voi sammua, mutta mitä auto itseasiassa kuvittelee? Että penkillä istuu joku, vai että ei istu? Kannattaa olla tarkkana. Siitäkin syystä se tunnistinmatto olisi turvallisin vaihtoehto.

Tässä sinun tapauksessasi vain taitaa olla hankala sanoa mitä autosta on riisuttu pois, joten mitä sinne pitäisi lisätä? Helpointa olisi varmaan hankkia se koodinlukija ja luovuttava auto, josta voisi siirtää tavaraa tarpeen mukaan.

Leave a comment:

• bmw323it
    replied
    On ensimmäinen bägillinen BMW minulla, katsastettuna ostin, katsastin kerran myös itse. Joten ei mitään syytä epäillä mitään. Tämähän paljastui vasta kun meni mittaristo vaihtoon.

Yksinkertaisesti ei ollut tietoa tuosta valon sielunelämästä, tai siis siitä millainen sen pitäisi olla. Eikä siis näköjään katsureillakaan, kun on hyväksytty jo useamman kerran tuolla virityksella varustettuna.

Yksi vaihtoehto on tietysti repiä kaikki pois... Mutta, yritetään nyt ensin fiksata, jos järjellisellä budjetilla saisi homman hoitoon.
    Suoraan sanottuna, nämä viritykset autossasi ovat kyllä jo lähellä rikollista toimintaa. Itse kyllä harkitsisin jutustelua myyjän kanssa, ehkä jopa poliisin, saakeli.

Leave a comment:

• bmw323it
    replied
    Vaan mistä, jos tälle linjalle lähtee?
    Kannattaa tehdä itse.

Leave a comment:

• 525iiäxä
    replied
    Originally posted by atte.o View Post
    Huijaus boksissa on sama vastusarvo kuin alk.peräisessä istuinmatossa.Eli järjestelmä luulee ,että vänkärin penkillä istuu kokoajan joku.Kolari tilanteessa räjähtää sitten myös vänkärin airbag vaikkei siinä kukaan istuisikaan.

Itse en laittaisi nuita mihinkään vehkeeseen. Se istuinmatto on helppo sovittaa mihin penkkiin vain. Saa mielenrauhan ,että järjestelmässä on kaikki kunnossa ilman virityksiä.
    Niin joo, mutta otaksuitko että tuossa minun kuvassa olisi vastuksia laiteltu johtoihin? Boksia ja huijauspalikkaa ei tässä autossa ole.

Leave a comment:

• atte.o
    replied
    Huijaus boksissa on sama vastusarvo kuin alk.peräisessä istuinmatossa.Eli järjestelmä luulee ,että vänkärin penkillä istuu kokoajan joku.Kolari tilanteessa räjähtää sitten myös vänkärin airbag vaikkei siinä kukaan istuisikaan.

Itse en laittaisi nuita mihinkään vehkeeseen. Se istuinmatto on helppo sovittaa mihin penkkiin vain. Saa mielenrauhan ,että järjestelmässä on kaikki kunnossa ilman virityksiä.

Leave a comment:

• 525iiäxä
    replied
    Eli jos syttyy -> käy sammuksissa ja syttyy uudelleen on vika pelkääjän puolella.
    Näin se juuri tekee, joten ehkä tuo huijaus ei ole onnistunut tai sitten mittariston vaihto aiheutti jotain.

Millä periaatteella huijaus pitäisi onnistua vastuksen avulla?

Leave a comment:

• atte.o
    replied
    Korjaus edelliseen kuulutukseen. Olihan minulla jo varustelista tähän...
    Eli, listasta löytyy mm.

apukuskin airbag
    sporttipenkit (nykyään siis tilalla M3 lepakot)
    lämmittimet molempiin

Vyönkiristimistä ei mainintaa, en tiedä onko maininta jos autossa semmoiset on, ken tietää?
    Itsellä ei ollut E36 328i -97:ssa turvavyön paukkuja. Laitoin vanhemmasta sporttinahat jolloin riitti vain tunnistematon asennus pelkääjän penkin alle.

Leave a comment:

• atte.o
    replied
    On ensimmäinen bägillinen BMW minulla, katsastettuna ostin, katsastin kerran myös itse. Joten ei mitään syytä epäillä mitään. Tämähän paljastui vasta kun meni mittaristo vaihtoon.

Yksinkertaisesti ei ollut tietoa tuosta valon sielunelämästä, tai siis siitä millainen sen pitäisi olla. Eikä siis näköjään katsureillakaan, kun on hyväksytty jo useamman kerran tuolla virityksella varustettuna.

Yksi vaihtoehto on tietysti repiä kaikki pois... Mutta, yritetään nyt ensin fiksata, jos järjellisellä budjetilla saisi homman hoitoon.
    Voit käyä kokeileen vikakoodin nollausta.Voipi lähteä valo. Tuossa näkyy olevan jo laitettu tuo huijaus vastus. Bemari kertoo airbag valolla kummalla puolen vika on. Eli jos syttyy -> käy sammuksissa ja syttyy uudelleen on vika pelkääjän puolella. Jos syttyy eikä sammu missään vaiheesa on vika kuljettajan puolella /ohjainlaitteessa.

Leave a comment:

• 525iiäxä
    replied
    Jaahans... Se on sitten koitettava kurkkia maton alle. Mikäs taho nykyään antaa auton "syntymätodistuksia", eli varustelistaa? Joskus sen sai paikallisesta merkkiliikkeestä. Siitähän sen näkisi onko lämmittimet vai ei.
    Korjaus edelliseen kuulutukseen. Olihan minulla jo varustelista tähän...
    Eli, listasta löytyy mm.

apukuskin airbag
    sporttipenkit (nykyään siis tilalla M3 lepakot)
    lämmittimet molempiin

Vyönkiristimistä ei mainintaa, en tiedä onko maininta jos autossa semmoiset on, ken tietää?

Leave a comment:

• 525iiäxä
    replied
    Nuo valo virityksetkin on hyvä selvittää jo ostotilanteessa. BMW:ssä airbag valo syttyy aina virrat 1 asennossa,palaen ainoana valona mittaristossa. Muut valot syttyvät vasta 2 asennossa.

Leave a comment:

• atte.o
    replied
    Nuo valo virityksetkin on hyvä selvittää jo ostotilanteessa. BMW:ssä airbag valo syttyy aina virrat 1 asennossa,palaen ainoana valona mittaristossa. Muut valot syttyvät vasta 2 asennossa.

Leave a comment:

Working...
X