Mun kiesissä on hauska ongelma. Kaasupoljin jumittuu aina vähän väliä. Aika usein kun polkasee kaasun pohjaan, se jumittuu ja pitää potkasta poljinta kengänsivulla. Vähän noloa esim. keskellä kaupunkia. Minkälainen kaasupoljin teillä muilla on E36:ssa? Mulla ei ole alhaalta mitenkään kiinni. Lattiassa vaan on joku puolen sentin korkuinen muovi"tappi". Kun painaa kaasun pohjaan, polkimen alapää lähtee liikkumaan ja joskus se jää sellaiseen asentoon, että se jää jumiin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kaasupoljin/jumiutuminen
Collapse
X
-
En voi tietää mitä siellä pitäisi olla, koska siellä ei koko aikana ole ollut mitään kun se on ollu mulla. Pitää varmaan mennä merkkiliikkeeseen kysymään ja samalla tilaamaan se osa mikä siitä puuttuu/on paskana. Polkimen takana kun on se rajoitusmutteri, miten se on teillä muilla? Mulla oli aluksi se rajottamassa, sitten huomasin, että mutterin takana olikin piilossa muutama kymmen lisäheppaa, maksimitehon saamiseksi piti ruuvata mutteri niin pohjaan kuin mahollista. Sitten se ei ole enää tiellä.
Kiitos neuvoista!!!BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
Lainataas vanhaa topiccia..
Itellä siis sama vika E36:s ja huomasin että tuo poljin on tosiaan vain yläpäästään kiinni. Polkimen alaosa pääsee vapaasti heilumaan. JA jumittaa tosiaan ja aiheuttaa noloja tilanteita. Ohituksissa on jopa vaarallinen kun ei laske kaasua.
Kai noihin jostain saa uudet osat? En vielä tarkemmin vilkassu, mutta näytti kun siellä vain sellainen hepponen sarana on joskus ollut.
Comment
-
-
Originally posted by elfuego View PostKai noihin jostain saa uudet osat? En vielä tarkemmin vilkassu, mutta näytti kun siellä vain sellainen hepponen sarana on joskus ollut.
Poljin on saranoitu alareunastaan ja tuo lattiaan jäänyt jämä lähtee esim repimällä irti. Alareuna on lattiaan hitsatussa kiinnikkeessä kiinni muovikynsillä. Uudemmassa poljinversiossa on kiinnityskohdan takana irroitusta helpottava avattava isompi lukituskynsi.
Comment
-
Comment