Announcement

Collapse
No announcement yet.

323 ei vastaa kaasuun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Panu_87
    Newbiemmer
    • Jun 2012
    • 6
    • Oulu

    323 ei vastaa kaasuun

    Terveppä terve!

    Tuli tarve rekisteröityä foorumille, kun ei omat avut enää riittäneet ja tarttis viisampien vinkkejä

    Ongelman kuvaus seuraava: Ryömittäessä esim. 1-vaiheella ja siitä kiihdyttäessä bemmi meinaa tukehtua, mutta alkaa hetken päästä nostamaan kierroksia vaivanloisesti. Sama toistuu muillakin vaihteilla ajettaessa tasaisilla kierroksilla ja kiihdytyksen yhteydessä. Yläkierroksilla tuntuu pelaavan ihan hyvin.

    Yritin rajata ongelmaa vaihtamalla tulpat ja ilmansuodattimen, sekä käymällä ilmanottopuoli vuotojen varalta läpi. Selviä vuotopaikkoja ei löytynyt ja em. toimenpiteet ei auttaneet. Vanhoista tulpista yksi oli nokinen muut ok.

    Tuo ilmanmäärämittari eipäilyttää, koska liittimen irroitus auton käydessä ei vaikuttanut tyhjäkäyntiin mitenkään. Kokeiltiin kaverin 325:een samaa temppua ja siinä kiekat alkoi humppaamaan.

    Voisko häikkä olla tuossa mittarissa vai olisiko esim. joku puola sökönä?

    niin ja auto sedan vm.-96
    Panu
    E38 728iA, ex.E36 323i
  • MikkoJII
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 1807
    • Lapua

    #2
    Originally posted by Panu_87 View Post
    Terveppä terve!

    Tuli tarve rekisteröityä foorumille, kun ei omat avut enää riittäneet ja tarttis viisampien vinkkejä

    Ongelman kuvaus seuraava: Ryömittäessä esim. 1-vaiheella ja siitä kiihdyttäessä bemmi meinaa tukehtua, mutta alkaa hetken päästä nostamaan kierroksia vaivanloisesti. Sama toistuu muillakin vaihteilla ajettaessa tasaisilla kierroksilla ja kiihdytyksen yhteydessä. Yläkierroksilla tuntuu pelaavan ihan hyvin.

    Yritin rajata ongelmaa vaihtamalla tulpat ja ilmansuodattimen, sekä käymällä ilmanottopuoli vuotojen varalta läpi. Selviä vuotopaikkoja ei löytynyt ja em. toimenpiteet ei auttaneet. Vanhoista tulpista yksi oli nokinen muut ok.

    Tuo ilmanmäärämittari eipäilyttää, koska liittimen irroitus auton käydessä ei vaikuttanut tyhjäkäyntiin mitenkään. Kokeiltiin kaverin 325:een samaa temppua ja siinä kiekat alkoi humppaamaan.

    Voisko häikkä olla tuossa mittarissa vai olisiko esim. joku puola sökönä?

    niin ja auto sedan vm.-96
    Ilmamäärämittarille ääni täältä, käsittääkseni koneen käynnin tulee muuttua kun IMM:n liitin on irti. Korjatkaa jos olen väärässä.
    E32 750i 11/89

    Comment

    • _odin
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 184
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by MikkoJII View Post
      Ilmamäärämittarille ääni täältä, käsittääkseni koneen käynnin tulee muuttua kun IMM:n liitin on irti. Korjatkaa jos olen väärässä.
      Kyllä käynnin pitää muuttua liittimen irroituksen jälkeen jos ei niin sökö.
      Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

      Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

      Comment

      • Panu_87
        Newbiemmer
        • Jun 2012
        • 6
        • Oulu

        #4
        Dodii IMM vaihdettu uuteen, koodit nollattu ja tekee edelleen samaa? Heittää aina koodin tuolle IMM:lle, eikä liittimen irroittamisella ole edellenkään merkitystä. Paikallaan poljettaessa ei mitään vikoja, mut heti kun käy heittään mutkan niin pukkaa saman vian...
        Kävi tuossa mielessä et voisko olla lisänä niinkin yksinkertainen vika kun polttoainesuodatin, pitää vaihtaa uus heti kun ehtii.
        Last edited by Panu_87; 21-06-2012, 21:34.
        Panu
        E38 728iA, ex.E36 323i

        Comment

        • MikkoJII
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 1807
          • Lapua

          #5
          Originally posted by Panu_87 View Post
          Dodii IMM vaihdettu uuteen, koodit nollattu ja tekee edelleen samaa? Heittää aina koodin tuolle IMM:lle, eikä liittimen irroittamisella ole edellenkään merkitystä. Paikallaan poljettaessa ei mitään vikoja, mut heti kun käy heittään mutkan niin pukkaa saman vian...
          Kävi tuossa mielessä et voisko olla lisänä niinkin yksinkertainen vika kun polttoainesuodatin, pitää vaihtaa uus heti kun ehtii.
          Hommasitko uuden IMM:n vai käytetyn minkä pitäis toimia?
          E32 750i 11/89

          Comment

          • Spindre
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2012
            • 215
            • Kotka

            #6
            Mun 325ia.s kierrokset kans humppas aikalailla. Mulla oli jostain kumman syystä hitsattu lambdan paikka umpeen ja tehty sille uusi paikka eri kohtaan putkea.. Humppaukselle ei löytynyt syytä, ennen kuin tehtiin autoon putkiremonttia ja rälläköitiin lamdan paikat pois ja laitettiin uutta putkea tilalle, tökättiin lambda uudessa katissa (vanhat katit tyhjennetty) olevaan paikkaan.. Oli ollut putkessa pikku vuoto lamdan paikan juuressa joka sitten sekoitti tyhjäkäynnin. Noilla eväillä auton tyhjäkäynti korjaantui.. Niin ja siis tuolloin ei imm.n irroitus vaikuttanut auton tyhjäkäyntiin.. Vasta putken paikkauksen jälkeen on imm.kin alkanut ''toimia''
            Last edited by Spindre; 22-06-2012, 00:09.
            Nykyinen E39 540ia Glasiegrun Shadowline. KOLAROITUNA MYYNNISSÄ
            ex- 325ia E36 taxi
            Ex- E39 523ia toukka ''tumma KOKO auto''
            Ex- iso kasa kaikenlaisia kulkineita joita jotkut kutsuvat autoiksi.
            Ex- Aprilia RSV1000R Factory -08
            Ex-Sukisuki Gsxr-1100w -95
            Ex- Ktm Lc-4 660

            Comment

            • jou jou
              Bimmer Rookie
              • Aug 2006
              • 76
              • Oulu

              #7
              Miltäs puolat näytti ku tulppia vaihtelit? Yksi mahdollinen ongelma paikka on öljyä tylppien reissä, oliko?. Mitä ne vikakoodit tarkalleen ottaen oli?

              Comment

              • Panu_87
                Newbiemmer
                • Jun 2012
                • 6
                • Oulu

                #8
                Juu tarviketorilta kävin hakemassa uuden IMM:n, eikä sillä meno muuttunut miksikään. Kaikki puolat oli silmämääräisesti ehjät ja tulpan reijissä oli öljyä vain näöksi asti, mut voiko sen vertainen vaikuttaa?
                Vikakoodista en osaa sanoa muutakuin koodi8 pullahti lyhyen ajon jälkeen aina uudestaan esille (taisi olla just tuo IMM).
                Panu
                E38 728iA, ex.E36 323i

                Comment

                • Panu_87
                  Newbiemmer
                  • Jun 2012
                  • 6
                  • Oulu

                  #9
                  Noniin eli tuo 115€ tarvike maffi oli aivan hanurista! Kävin hakemassa VDO Siemensin valmistaman mittarin, joka oli hieman hintavampi, mutta kannatti!! Nollautin koodit, lykkäsin paikalleen ja nyt pelaa!!
                  PS. Älkää ikinä ostako tarvikkeena noita mittareita!

                  Kiitoksia kuitenni vinkeistä!
                  Panu
                  E38 728iA, ex.E36 323i

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎