Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keulan iskarientornien etäisyydet runkoon nähden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A.S
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 396
    • Kouvola

    Keulan iskarientornien etäisyydet runkoon nähden

    Eli tuossa nyt alkuun kuva selventämään :



    eli ovatko iskarin tornit yhtä kaukana tuosta tiiviste rajasta ja mikä on tuo normi etuiskarin tornien keskikohtien väli e36 coupessa?

    Itsellä n. 1cm kuskinpuoleinen taaempana joka saanut pikku pusun ( lokarin mutterikanta pellit rusinoituneet)
    E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998
  • Kannaksenhanu
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 165
    • Klaukkala

    #2
    Kyllä ne pitäis olla symmetriassa mutta mittaas tarkkaan mielummin vaikka laser valolla niin näet onko varmasti killissä. Muuten toi klemmari viritys pois ja nopeasti tuo on vaarallinen.
    Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
    Käyttökärry: E61 530xd M-sport
    Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

    Comment

    • A.S
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 396
      • Kouvola

      #3
      Originally posted by Kannaksenhanu View Post
      Kyllä ne pitäis olla symmetriassa mutta mittaas tarkkaan mielummin vaikka laser valolla niin näet onko varmasti killissä. Muuten toi klemmari viritys pois ja nopeasti tuo on vaarallinen.
      ei tuo ole mun autosta... joku jenkkien viritys.
      käytin auton pyöräkulmien suuntauksessa, käännetyin facelift ämmän yläpäin 2.7 camber apparin puollella ja kuskin puolella 3.1 astetta eli tuo kuskin puolen torni on sisään päin mulla jonkun verran. Jos joku jaksaisi mitata omasta e36 coupestaan tuon tornien keskikohtien välin?
      E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16371
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by Kannaksenhanu View Post
        Kyllä ne pitäis olla symmetriassa mutta mittaas tarkkaan mielummin vaikka laser valolla niin näet onko varmasti killissä. Muuten toi klemmari viritys pois ja nopeasti tuo on vaarallinen.
        Mikä klemmariviritys ?

        Originally posted by A.S View Post
        ei tuo ole mun autosta... joku jenkkien viritys.
        käytin auton pyöräkulmien suuntauksessa, käännetyin facelift ämmän yläpäin 2.7 camber apparin puollella ja kuskin puolella 3.1 astetta eli tuo kuskin puolen torni on sisään päin mulla jonkun verran. Jos joku jaksaisi mitata omasta e36 coupestaan tuon tornien keskikohtien välin?
        Eroa 0,4 ast. eli 24´(minuuttia) Eikös se mene vielä tehtaan toleranssiin eri puolien eroista ?

        Comment

        • A.S
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 396
          • Kouvola

          #5
          [QUOTE=jr66;2749767


          Eroa 0,4 ast. eli 24´(minuuttia) Eikös se mene vielä tehtaan toleranssiin eri puolien eroista ?[/QUOTE]


          Kyllä ainakin nelipyörä suuntauksessa tekijä sanoi että kuskinpuoli olisi kolhaistu joskus vähän, ei kuulemma normi ajossa vaan huomaa noin pientä eroa. Löysin bimmerforumssilta mitat 981mm pitäisi olla tuo kysymys merkillä merkattu väli tuosta kuvasta.

          Mittasin omasta ja näytti 972-975mm välin mitaksi eli oletan että tuo kuskinpuoli on siis tullut konetta kohti n. 8mm. tuo ruttaantunut lokarin pidäke pelti / kehikko rälläkällä pois ja vaikka tekee semmoisen leventävän poikkituen ruuvaa sen +5mm tornia ulommas ja sitten hitsaa paikoilleen?

          Ei varmasti paras mahdollinen, mutta luulen että autorobotti keikka tulisi maksamaan hieman liikaa vai mitä sanotte te?
          E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Mulla muistaakseni löytyy E36 korin mitat jostain. Jos laitat vaikka sähköpostiosoitteesi privaan niin koitan (muistaa) etsiä.
            Voisin muuten veikata että ennemmin olka-akseli, tukivarsi tai iskari olisi voinut nyrjähtää tuon verran. Useammin syy löytyy pyöräntuennasta kuin siitä että kiinnityspisteet korissa olisi nyrjähtäneet. -Kun kulmat on siis pielessä, tollalailla toispuoleisesti. Mutta eihän sitä näkemättä tiedä sanoa.

            Semmonenkin tuli mieleen että kun auto mällätään tai muuten hierotaan pyörä kanttiin tai johonkin, niin se kääntyy monasti pystympään (tai siis ulospäin kallelleen).
            Last edited by petrolhead; 08-07-2012, 22:29.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎