Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 käynnistyshäiriö...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikim
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 79

    E36 käynnistyshäiriö...

    Mikä vikana kun auton käynnistää kylmänä, niin menee sekunti ja toinen ennenkuin lähtee käyntiin ja käynnistyessä akkuvalo syttyy mutta sammuu välittömästi kun painaa kaasupoljinta. Akun ei pitäisi olla kovin vanha. Lämpimänä samaa vikaa ei ole ja valokaan ei syty.
    E39 1999 520i
  • Axu83
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 601
    • Vantaa

    #2
    Mulla sama homma E30 320i:ssä, lämpimänä ja kylmänä. Starttaa n. 5-10s! Akku on hyvä.
    E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
    E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
    Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
    It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
    And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9878
      • KVLA

      #3
      Re: E36 käynnistyshäiriö...

      Originally posted by mikim
      Mikä vikana kun auton käynnistää kylmänä, niin menee sekunti ja toinen ennenkuin lähtee käyntiin ja käynnistyessä akkuvalo syttyy mutta sammuu välittömästi kun painaa kaasupoljinta. Akun ei pitäisi olla kovin vanha. Lämpimänä samaa vikaa ei ole ja valokaan ei syty.
      Pyörittääkö startti kunnolla?Eli onko akku täydessä latingissa?Vaikka akku olisi "uusikin",niin siinäkin voi olla vikaa.Todennäköisemmin syy löytynee laturista.Hiilet alkaa olla loppu ja laturissa oleva hiilipöly vielä huonontaa latausta.Saman paketin säädinkin voisi temppuilla.Onhan hihna sopivan tiukalla?Jos hihna on tiukalla,mittauta akkufirmassa (on ilmaista yleensä) ensin akun kunto.Samalla ehkä latausjännitekkin.Tosin "huonoon" käyntiinlähtöön löytyy kyllä sitten tuhat ja yksi mahdollisuutta syyksi.Mutta jos akkupuoli ei ole ihan kunnossa olisi siitä hyvä aloittaa.Työkaverin pakussa kesti Bilteman akku 4-päivää.Takuuseen tietysti uusi...Kylmäkäynnistys ongelma onkin sitten pahempi:kosteutta siellä ja täällä,jäätymistä,suodatin ja sytytystulppa vaihdot ajallaan,yms.yms...

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        ...mitä tekemistä sillä "akkuvalolla" on akun kanssa?

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #5
          Originally posted by Hemi
          ...mitä tekemistä sillä "akkuvalolla" on akun kanssa?
          Eipä kai sen enempää, että se kertoo sen että akku ei saa tarpeeksi latausjännitettä. Eli laturin merkkivalo se on... :roll: :wink:
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9878
            • KVLA

            #6
            Originally posted by Hemi
            ...mitä tekemistä sillä "akkuvalolla" on akun kanssa?
            Jos AKKUVALOLLA tarkoitetaan latauksen merkkivaloa (näin ainakin aloitustekstistä ymmärsin),niin "akkuvalolla" ja akulla on kaiketi jonkinlainen yhteys.Laturin toiminnan kautta kenties...
            Saatampa olla väärässäkin.Mutta jos akku on ok(varmaan silloin latauskin),niin käynnistys "ongelmat" onkin sitten eri juttu.Auton vuosimallihan on sellainen että laturilla olisi jo varmaan jo huollon tarvetta?!?

            Comment

            • mikim
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 79

              #7
              tosiaankin juu latauksen merkkivalo, oli vaan sana vähän hakusessa . täytyypä kokeilla akkua ladata. Hajua paljonko uusi laturi maksaa tai joku takuukorjattu?
              E39 1999 520i

              Comment

              • bbr-racing
                Bimmer Rookie
                • Apr 2004
                • 53
                • Vihti

                #8
                Neloskoneiseen korjattu 135e motonetilla vanhaa vastaan.. Hiilet ei varmaan kauhean vaikea vaihtaa mutta ei bmw:n laturista kokemuksia, yleisesti aika helppo homma..
                -Taito korvaa puuttuvan tehon-

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎