Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laturiongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alkesi
    Newbiemmer
    • Jul 2011
    • 13
    • Turku

    Laturiongelmia

    Mikä avuksi kun laturi ei lataa. Laturi on vajaa 2 vuotta vanha. Vaihdoin siitä jännitteensäätäjän uuteen, mutta eipä ollut avuksi. Jännite mitattu laturilta ~12.2V. Ja samat akusta mitattuna kone käynnissä.

    Sellainen tuli huomattua, että tuo laturin valo mittaristossa palaa hyvin himmeänä moottorin ollessa käynnissä. Sitä en edes aluksi huomannut päivänvalossa. Ja kun katsoin youtubesta videoita porukan mittaristosta, niin ilmeisesti sen valon pitäisi virta-avainta kääntäessä palaa ihan samalla kirkkaudella muiden valojen kanssa. Minulla siis vain himmeästi siinäkin kohtaa. Voisiko syynä olla että tuo valon väsähtäminen/joku johdotus mittaristossa? Joku sulake?


    Kaikki ideat tervetulleita, jotta pääsen huomenna tsekkaamaan eri mahdollisuudet pois. Kiitoksia.

    Ja siis auto -93 325 coupe
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16371
    • Asikkala

    #2
    Laturin maadoitus kunnossa ?

    Comment

    • Alkesi
      Newbiemmer
      • Jul 2011
      • 13
      • Turku

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Laturin maadoitus kunnossa ?
      Milläs kikalla sen saa testailtua? Laturilta lähtevät piuhat menevät senverran kauas, että pitää ilmeisesti purkaa lisää, jotta pääsee niitten toisen pään liittimiin käsiksi? Onko jossain mahdollisesti kuva siitä minne ne piuhat vievät?

      Comment

      • Aguél
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 515
        • Siuntio/Lohja

        #4
        Originally posted by Alkesi View Post
        Milläs kikalla sen saa testailtua? Laturilta lähtevät piuhat menevät senverran kauas, että pitää ilmeisesti purkaa lisää, jotta pääsee niitten toisen pään liittimiin käsiksi? Onko jossain mahdollisesti kuva siitä minne ne piuhat vievät?
        Vedä vaikka laturin rungosta suoraan maa johto auton koriin.
        325i Coupe
        Ex BMW:t
        E34 530iA V8 touring
        E36 316i
        E34 535i
        E30 316i

        Comment

        • Alkesi
          Newbiemmer
          • Jul 2011
          • 13
          • Turku

          #5
          Koitettu nyt tuota maadoituskikkaa eikä toiminut.
          Myöskin vaihdettu lamppu mittaristossa toiseen, eikä mitään vaikutusta.
          Valo palaa todella himmeästi, onko jotain tiettyä paikkaa mistä lähteä katsomaan kontaktihäiriötä kenties?

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8253
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by Alkesi View Post
            Koitettu nyt tuota maadoituskikkaa eikä toiminut.
            Myöskin vaihdettu lamppu mittaristossa toiseen, eikä mitään vaikutusta.
            Valo palaa todella himmeästi, onko jotain tiettyä paikkaa mistä lähteä katsomaan kontaktihäiriötä kenties?
            mulla oli joskus hapettunut säätimestä se liuska joka koskettaa laturin runkoon -> valo loimotti todella himmeästi eikä palanut missään tilanteessa kunnolla, eikä tosiaan ladannut :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Alkesi
              Newbiemmer
              • Jul 2011
              • 13
              • Turku

              #7
              Mitattu laturin herätteen jännite 8.3V ja johto oli siis tässä kohtaa kiinni laturissa ja virrat päällä avaimesta. Ilmeisesti sama ~8V menee sille mittariston lampulle ja siksi palaa niin himmeänä. Voiko johtua rikkinäisestä laturista? vai voiko sen sulkea pois? Kohta voi tulla reissu motonetiin 148€ laturi :(
              Last edited by Alkesi; 14-07-2012, 13:00.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8253
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                Originally posted by Alkesi View Post
                Mitattu laturin herätteen jännite 8.3V ja johto oli siis tässä kohtaa kiinni laturissa ja virrat päällä avaimesta. Ilmeisesti sama ~8V menee sille mittariston lampulle ja siksi palaa niin himmeänä. Voiko johtua rikkinäisestä laturista? vai voiko sen sulkea pois? Kohta voi tulla reissu motonetiin 148€ laturi :(
                kyllä mutta se heräte menee tuossa tilanteessa säätimen kautta maihin ja pitäisi näyttää 0V kun tuosta mittaa.

                veikkaan että siellä on hapettumaa tai säädin sökö
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎