Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318is coupe täristää liikkeelle lähdössä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asse21
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2005
    • 1239
    • Tampere

    E36 318is coupe täristää liikkeelle lähdössä

    Noniin, kauanhan se kesti..
    Ostin pari päivää sitten tuon is:n. Koeajolla ja alkumatkasta en huomannut mitään vikaa autossa.
    Kun autolla lähti liikennevaloista pitkän ajorupeaman jälkeen (500km), alkoi se todella voimakkaasti täristämään kytkimen kiinniottaessa.
    Muuten ei ole mitään vapinoita vaihtaessa vaihdetta. Vain nuo liikkeellelähdöt oli tuskaa.
    Moottorin/vaihteiston tukikumit, kardaanin rättinivel sekä perän kiinnitys tarkistettu.
    Eli haiskahtais kytkimelle? Ei tosin luista missään vaiheessa.
    Nyt kun pihassa siirtelin autoa, tuntui se pelaavan ihan normaalisti. Täytynee heittää pikku koeajo, niin vois selventää vielä vähän.

    Villejä arvauksia mikä näissä pettää?
    Onko näissä massavauhtipyörä?
    Mistä ootte ostanu kytkinpaketteja? Täytyy kl:stä kysyä hintaa...
    Onko näissä muuta tyyppivikaa ku tuo perän repeäminen korista?
    E39 523i
    i3
  • poke_86
    Newbiemmer
    • Jul 2012
    • 16
    • kuopio

    #2
    omassa is:ssä on välillä ihan sama vika. itse en vikaa ikinä löytäny:think auto ol joka päiväisessä ajossa eikä tärinä ikinä lisääntynyt 4v aikana. epäilisin kytkintä jos missään muualla ei välyksii ole

    Comment

    • Jampsu87
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1335
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by asse21 View Post
      Noniin, kauanhan se kesti..
      Ostin pari päivää sitten tuon is:n. Koeajolla ja alkumatkasta en huomannut mitään vikaa autossa.
      Kun autolla lähti liikennevaloista pitkän ajorupeaman jälkeen (500km), alkoi se todella voimakkaasti täristämään kytkimen kiinniottaessa.
      Muuten ei ole mitään vapinoita vaihtaessa vaihdetta. Vain nuo liikkeellelähdöt oli tuskaa.
      Moottorin/vaihteiston tukikumit, kardaanin rättinivel sekä perän kiinnitys tarkistettu.
      Eli haiskahtais kytkimelle? Ei tosin luista missään vaiheessa.
      Nyt kun pihassa siirtelin autoa, tuntui se pelaavan ihan normaalisti. Täytynee heittää pikku koeajo, niin vois selventää vielä vähän.

      Villejä arvauksia mikä näissä pettää?
      Onko näissä massavauhtipyörä?
      Mistä ootte ostanu kytkinpaketteja? Täytyy kl:stä kysyä hintaa...
      Onko näissä muuta tyyppivikaa ku tuo perän repeäminen korista?
      Olikohan tuo niin että ilmastoinnilla on tuplamassa ja ilman kylmäkonetta kiinteä vauhtipyörä. Kokeile sammuttaa kytkin ylhäällä että kolkottaako.
      E91 lci 330xd.

      Comment

      • asse21
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2005
        • 1239
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Jampsu87 View Post
        Olikohan tuo niin että ilmastoinnilla on tuplamassa ja ilman kylmäkonetta kiinteä vauhtipyörä. Kokeile sammuttaa kytkin ylhäällä että kolkottaako.
        Ok. Ei oo ilmastointia tässä. Täytyy kokeilla huomenna...
        E39 523i
        i3

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16445
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by Jampsu87 View Post
          Olikohan tuo niin että ilmastoinnilla on tuplamassa ja ilman kylmäkonetta kiinteä vauhtipyörä. Kokeile sammuttaa kytkin ylhäällä että kolkottaako.
          Näin, siis tuo vauhtipyöräasia.

          Comment

          • Rytinä
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 138
            • Kylmäoja/Joensuu

            #6
            Kytkin on uusinta kunnossa. Lämmetessään riittävästi alkaa ottamaan tärisyttäen kiinni. Pillurallin ajossa huomaa hyvin nopeasti ja lähinnä ominaisuus näissä bemuissa
            Ford Fiesta '15
            Bmw E46 320i touring '03
            Suzuki SJ410 '83
            Suzuki GSX-R 1216 Turbo '92

            Comment

            • TheKnight
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 538
              • Tuusula

              #7
              Onko tarkastettu moottorinkannattinkumit? Mulla tekee samaa kakkosautossa ja toinen tyyny on ihan finaalissa. Auto ylös ja tarkasta ennen kun alat kytkintä uusimaan.
              Timo Puustinen, Tuusula, Finland
              -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
              -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

              Oma Connection
              Kaide Motorsport

              Comment

              • väiski525
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2010
                • 2572
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by TheKnight View Post
                Onko tarkastettu moottorinkannattinkumit? Mulla tekee samaa kakkosautossa ja toinen tyyny on ihan finaalissa. Auto ylös ja tarkasta ennen kun alat kytkintä uusimaan.
                herra ottaa silmät käteen ja lukee ekan postauksen uudestaan tarkemmin



                #OT oisit asse ostanu toricoupen multa niin ei olis tarvinnu heti olla näpit öljyssä remppaamassa #OT
                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                - MB s205 220cdi -15
                - Volvo s80 2.5t -07
                - mb s211 280cdi -08
                - e46 320i -03
                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                - e39 525i -01

                Comment

                • asse21
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2005
                  • 1239
                  • Tampere

                  #9
                  Kyllä se kytkimelle haiskahtaa. Eipä oo aikasemmin ollu vastaavaa vikaa.
                  Lämmetessään täristää. Samalla vois uusia vaihteiston puslat, öljyt ja kardaanin rättinivelen

                  Originally posted by väiski525 View Post



                  #OT oisit asse ostanu toricoupen multa niin ei olis tarvinnu heti olla näpit öljyssä remppaamassa #OT
                  Tykkään öljysistä käsistä
                  E39 523i
                  i3

                  Comment

                  • TheKnight
                    BTCF Member
                    • Feb 2007
                    • 538
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by väiski525 View Post
                    herra ottaa silmät käteen ja lukee ekan postauksen uudestaan tarkemmin



                    #OT oisit asse ostanu toricoupen multa niin ei olis tarvinnu heti olla näpit öljyssä remppaamassa #OT


                    hyvin meni. Pitäs muistaa lukee joka rivi niin helpottas...
                    Timo Puustinen, Tuusula, Finland
                    -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
                    -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

                    Oma Connection
                    Kaide Motorsport

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎