Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B30 nykii ja röpöttää kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E34Touring
    BTCF Member
    • Nov 2008
    • 852
    • Seinäjoki

    S50B30 nykii ja röpöttää kylmänä

    Nonii eli tällänen ongelma M3 -95 että nykii kylmänä ja vähä niinku jäis joku pytty pois pelistä välillä, vanos pitääs olla kunnos ja imuvuotoja ei ole. Moottorin lämmöt normaalis ja ö-lämmöt about 55-60 nii ongelma lakkaa ku seinähän, ei haittaa ajoa mutta olis mukava jos se pelaas kylmänäki paremmin..! Eli jos jotaki vinkkiä mistä lähtiä perkaamaan nii ilmotelkaa. Niin ja välillä TOSI harvakseltaan antaa vikakoodia lambdasäädöstä, pitää ajaa pitkä matka niin sillon tulee tollaset vikakoodit muistiin.
    BMW korjausta lähes 15v kokemuksella
    p.010 411 2381 / VKV Service

    E34 M5 Touring Individual -92 Schwarz2
    E34 M5 Touring -95 Daytonaviolet
    E34 M5 -91 Diamantschwarz
    E39 M5 SC -99 Avusblau
    E61 M5 Touring Individual -07 Silverstone2
    F10 M5 LCI Competition Individual -14 Alpinweiss3
    F90 M5 Individual -18 Frozen cashmere silber

    E46 M3 Individual -02 Imolarot2
    E38 L7 -98 Titansilber
    Peugeot 505 Turbo Injection -85 Gris argent
  • E34Touring
    BTCF Member
    • Nov 2008
    • 852
    • Seinäjoki

    #2
    Eikö kellään oo vastaavaa ropleemaa?
    BMW korjausta lähes 15v kokemuksella
    p.010 411 2381 / VKV Service

    E34 M5 Touring Individual -92 Schwarz2
    E34 M5 Touring -95 Daytonaviolet
    E34 M5 -91 Diamantschwarz
    E39 M5 SC -99 Avusblau
    E61 M5 Touring Individual -07 Silverstone2
    F10 M5 LCI Competition Individual -14 Alpinweiss3
    F90 M5 Individual -18 Frozen cashmere silber

    E46 M3 Individual -02 Imolarot2
    E38 L7 -98 Titansilber
    Peugeot 505 Turbo Injection -85 Gris argent

    Comment

    • _fonzie_
      Newbiemmer
      • Feb 2012
      • 10
      • Oripää

      #3
      oma m3 pätkii kylmänä shellin v-powerin bensalla mut normi 98 ei pätki ollenka

      Comment

      • spumffeli
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 36
        • Laukaa

        #4
        Vuotaako venttiilikopan tiivisteeltä tulppien päälle öljyä..?
        Itellä oli vastaavassa koneessa viime kesänä sama ongelma. Muistaakseni venttiilien säädön yhteydessä korjautui, uusilla tiivisteillä..

        Comment

        • E34Touring
          BTCF Member
          • Nov 2008
          • 852
          • Seinäjoki

          #5
          Tulpat oli kuivana mutta jostain tais vähä hikoilla. Pitää kokeilla vaihtaa.
          BMW korjausta lähes 15v kokemuksella
          p.010 411 2381 / VKV Service

          E34 M5 Touring Individual -92 Schwarz2
          E34 M5 Touring -95 Daytonaviolet
          E34 M5 -91 Diamantschwarz
          E39 M5 SC -99 Avusblau
          E61 M5 Touring Individual -07 Silverstone2
          F10 M5 LCI Competition Individual -14 Alpinweiss3
          F90 M5 Individual -18 Frozen cashmere silber

          E46 M3 Individual -02 Imolarot2
          E38 L7 -98 Titansilber
          Peugeot 505 Turbo Injection -85 Gris argent

          Comment

          • Wibu
            Bimmer Rookie
            • Apr 2011
            • 62
            • Pälkäne

            #6
            Voiko tällänen vika johtua siitä että ei entinen omistaja ei ole kuuden vuoden aikana mitä auto on ollut suomessa ei ole säätäny kertaakaan venttiileitä. Ittellä auto ollut nyt noin puol vuotta ja alkanu nyt seuraavaa. Käy tyhjäkäyntiä aaltoilevasti ja jotenkin todella raskaasti. Bensaa viä helvetisti enemmän mitä ennen. Alhaalla ei oikein tunnu olevan vääntöjä, lähtee vasta siinä 4000rpm kodalla vetään kunnolla. Sitten vielä 2000-3000rpm kohdalla röpöttää ja pätkii. Ei kylläkään pätki enään, kun vaihdoin vnc-boksin. Sitten mitä muuta on tehty. Ja kun katoin tulpat niin kome oli aivan mustaa ja loput kolme terveen näköstä. Tulpat, lamdat vaihdettu. Imuvuotojakaan ei löytyny.
            Rupee meneen pikku hiljaa toivo, kun mikään ei tahdo auttaa. Jos jollain olis jotain tietoo mikä mahtais olla olisin enemmän kun kiitollinen!

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Kolme mustaa = toisen pankin lambdakorjaukset tapissa.

              Asiansa osaava jamppa läppärillä kiinni ja ihmettelemään mitä siellä tapahtuu. Joko lambda ei toimi kaikesta huolimatta tai yksi pytty död syystä tai toisesta.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Wibu
                Bimmer Rookie
                • Apr 2011
                • 62
                • Pälkäne

                #8
                [QUOTE=Cell;2802041]Kolme mustaa = toisen pankin lambdakorjaukset tapissa.

                saisko tosta suomennokset. jos sitä tarkotat että ottaa piuhat maahan niin en usko että on mahollista kun vaihdoin ihan alkuperäsen lamdan sinne mikä tuli ihan liittimellä. luulen kylläkin että ymmärsin vääriin ton sun lauseen

                Comment

                • Kannaksenhanu
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 165
                  • Klaukkala

                  #9
                  Itselläni oli tuossa M3:ssa ongelmana sama röpötti ja tyhjäkäynti seilaili.
                  Korjasin ongelman uusimalla tyhjäkäyntiventtiilin ja samalla uusin öljynerottimen ja kaikki huohotinletkut venakopasta->öljypohjaan, ja tuo kannattaa kun on irti kaikki imupuolen härpäkkeet.
                  Syy oli tyhjäkäyntiventtiilissä oli aivan karstoittunut ja osittain tukossa, öljyneroitin oli vuodelta 93 ainakin osan leima oli joten vaihto oli tarpeen.
                  Auto oli aivan erilainen tuon pikku huollob jälkeen, ja halvaksi tulee kun tekee itse.
                  Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
                  Käyttökärry: E61 530xd M-sport
                  Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

                  Comment

                  • Wibu
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2011
                    • 62
                    • Pälkäne

                    #10
                    mulla se tyhjäkäyntiventtili oli suhkot puhdas kun sen tossa pari viikko sitten tarkistin. pudistin sen kuitenkin, mutta käyntiin ei vaikkuttanu mitenkään. vai oliko sulla se sähköpuolella se vika siinä venttilissä? sain sen käsityksen että oli vaan niin paskanen?

                    Comment

                    • Kannaksenhanu
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 165
                      • Klaukkala

                      #11
                      Siis tarkkaan en tiedä venttiilin ongelmaa kun vaihdoin uuden sellaisen, mutta muuttu auto kyl kovasti käynnissä ja alakierrosten äänessä.
                      Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
                      Käyttökärry: E61 530xd M-sport
                      Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

                      Comment

                      • Wibu
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2011
                        • 62
                        • Pälkäne

                        #12
                        noniin kävin tossa ottaa vikakoodit. niin näytti että vanos yksikkö olis ns.paskana. vanoksen vajaa toiminnasta johtuen imupuolen nokka akseli ei toimi kunnolla, jolloin kolme käy helvetin rikkaalla ja kolme helvetin laihalla. elikkäs auttaako jos vanokseen vaihtaa ne paljon puhutut tiivisteet ja millanen homma se olis. vai pitäiskö vaihtaa koko paska, sillä kun vaan on aika paljon hintaa ja pikkusen vaikeempi homma ymmärtääkseni. apua kaivataan, olis kiva saada ämmä lähteen alhaalta niinkun sen kuuluukin ja muutenkin toimimaan.

                        kiitoksia jo etukäteen vastauksista!

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Eli mikä se vikakoodi tarkemmin ottaen oli? Ei siellä semmoista koodia ole että "vanos paskana"

                          Tulee kallista äkkiä jos ei ole tarkkana. Joka tapauksessa se ei saa kolmea sylinteriä käymään eri tavalla.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Wibu
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2011
                            • 62
                            • Pälkäne

                            #14
                            Jonkun testin ne siinä teki, minkä olis pitäny olla 30 ja mulla heitteli 40-42 välillä. Jos olis heittäny 1-5 niin olis ollu vnc ja jos yli 5 niin yksikössä jotain häikkää. Sitä mä niille sanoinkin että sehän säätää koko nokka akselia eikä vaan puolikasta siitä. Se meinaan kolahti korvaan kun se sano ensin, että imupuolen akseli ei toimi niinkun pitäis ja sen jälkeen että kolme käy laihalla ja kolme rikkaalla. Eikä se voi johtua mitenkään siitä miten se vanos sitä akselia säätää. kaikkihan ne olis joko rikkaalla tai laihalla.

                            Mitäs mieltä sä Cell oot että mikä siellä oikein vois olla, kun oot ilmeisesti noitten kanssa pelannu?

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Ei tutkimatta osaa sanoa.

                              Varmaan ajaneet jonkun vanoksen säätymistestin, voi ihan hyvin olla ettei se toimikaan kunnolla, mutta ei se ainoa vika voi olla. Todennäköisesti kuitenkin se alaväännön puute johtuu tuosta. Mitä sitten pitäis tehdä että se korjaantuisi, ei osaa sanoa sitäkään tutkimatta. Tiivistesarjan vaihto ei varmasti hukkaan mene nyt kun sitä beisanilta saa.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎