Nonii eli tällänen ongelma M3 -95 että nykii kylmänä ja vähä niinku jäis joku pytty pois pelistä välillä, vanos pitääs olla kunnos ja imuvuotoja ei ole. Moottorin lämmöt normaalis ja ö-lämmöt about 55-60 nii ongelma lakkaa ku seinähän, ei haittaa ajoa mutta olis mukava jos se pelaas kylmänäki paremmin..! Eli jos jotaki vinkkiä mistä lähtiä perkaamaan nii ilmotelkaa. Niin ja välillä TOSI harvakseltaan antaa vikakoodia lambdasäädöstä, pitää ajaa pitkä matka niin sillon tulee tollaset vikakoodit muistiin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S50B30 nykii ja röpöttää kylmänä
Collapse
X
-
S50B30 nykii ja röpöttää kylmänä
BMW korjausta lähes 15v kokemuksella
p.010 411 2381 / VKV Service
E34 M5 Touring Individual -92 Schwarz2
E34 M5 Touring -95 Daytonaviolet
E34 M5 -91 Diamantschwarz
E39 M5 SC -99 Avusblau
E61 M5 Touring Individual -07 Silverstone2
F10 M5 LCI Competition Individual -14 Alpinweiss3
F90 M5 Individual -18 Frozen cashmere silber
E46 M3 Individual -02 Imolarot2
E38 L7 -98 Titansilber
Peugeot 505 Turbo Injection -85 Gris argentTags: None
-
-
Eikö kellään oo vastaavaa ropleemaa?BMW korjausta lähes 15v kokemuksella
p.010 411 2381 / VKV Service
E34 M5 Touring Individual -92 Schwarz2
E34 M5 Touring -95 Daytonaviolet
E34 M5 -91 Diamantschwarz
E39 M5 SC -99 Avusblau
E61 M5 Touring Individual -07 Silverstone2
F10 M5 LCI Competition Individual -14 Alpinweiss3
F90 M5 Individual -18 Frozen cashmere silber
E46 M3 Individual -02 Imolarot2
E38 L7 -98 Titansilber
Peugeot 505 Turbo Injection -85 Gris argent
-
-
Tulpat oli kuivana mutta jostain tais vähä hikoilla. Pitää kokeilla vaihtaa.BMW korjausta lähes 15v kokemuksella
p.010 411 2381 / VKV Service
E34 M5 Touring Individual -92 Schwarz2
E34 M5 Touring -95 Daytonaviolet
E34 M5 -91 Diamantschwarz
E39 M5 SC -99 Avusblau
E61 M5 Touring Individual -07 Silverstone2
F10 M5 LCI Competition Individual -14 Alpinweiss3
F90 M5 Individual -18 Frozen cashmere silber
E46 M3 Individual -02 Imolarot2
E38 L7 -98 Titansilber
Peugeot 505 Turbo Injection -85 Gris argent
Comment
-
-
Voiko tällänen vika johtua siitä että ei entinen omistaja ei ole kuuden vuoden aikana mitä auto on ollut suomessa ei ole säätäny kertaakaan venttiileitä. Ittellä auto ollut nyt noin puol vuotta ja alkanu nyt seuraavaa. Käy tyhjäkäyntiä aaltoilevasti ja jotenkin todella raskaasti. Bensaa viä helvetisti enemmän mitä ennen. Alhaalla ei oikein tunnu olevan vääntöjä, lähtee vasta siinä 4000rpm kodalla vetään kunnolla. Sitten vielä 2000-3000rpm kohdalla röpöttää ja pätkii. Ei kylläkään pätki enään, kun vaihdoin vnc-boksin. Sitten mitä muuta on tehty. Ja kun katoin tulpat niin kome oli aivan mustaa ja loput kolme terveen näköstä. Tulpat, lamdat vaihdettu. Imuvuotojakaan ei löytyny.
Rupee meneen pikku hiljaa toivo, kun mikään ei tahdo auttaa. Jos jollain olis jotain tietoo mikä mahtais olla olisin enemmän kun kiitollinen!
Comment
-
-
Kolme mustaa = toisen pankin lambdakorjaukset tapissa.
Asiansa osaava jamppa läppärillä kiinni ja ihmettelemään mitä siellä tapahtuu. Joko lambda ei toimi kaikesta huolimatta tai yksi pytty död syystä tai toisesta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
[QUOTE=Cell;2802041]Kolme mustaa = toisen pankin lambdakorjaukset tapissa.
saisko tosta suomennokset. jos sitä tarkotat että ottaa piuhat maahan niin en usko että on mahollista kun vaihdoin ihan alkuperäsen lamdan sinne mikä tuli ihan liittimellä. luulen kylläkin että ymmärsin vääriin ton sun lauseen
Comment
-
-
Itselläni oli tuossa M3:ssa ongelmana sama röpötti ja tyhjäkäynti seilaili.
Korjasin ongelman uusimalla tyhjäkäyntiventtiilin ja samalla uusin öljynerottimen ja kaikki huohotinletkut venakopasta->öljypohjaan, ja tuo kannattaa kun on irti kaikki imupuolen härpäkkeet.
Syy oli tyhjäkäyntiventtiilissä oli aivan karstoittunut ja osittain tukossa, öljyneroitin oli vuodelta 93 ainakin osan leima oli joten vaihto oli tarpeen.
Auto oli aivan erilainen tuon pikku huollob jälkeen, ja halvaksi tulee kun tekee itse.Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
Käyttökärry: E61 530xd M-sport
Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI
Comment
-
-
noniin kävin tossa ottaa vikakoodit. niin näytti että vanos yksikkö olis ns.paskana. vanoksen vajaa toiminnasta johtuen imupuolen nokka akseli ei toimi kunnolla, jolloin kolme käy helvetin rikkaalla ja kolme helvetin laihalla. elikkäs auttaako jos vanokseen vaihtaa ne paljon puhutut tiivisteet ja millanen homma se olis. vai pitäiskö vaihtaa koko paska, sillä kun vaan on aika paljon hintaa ja pikkusen vaikeempi homma ymmärtääkseni. apua kaivataan, olis kiva saada ämmä lähteen alhaalta niinkun sen kuuluukin ja muutenkin toimimaan.
kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
Comment
-
-
Eli mikä se vikakoodi tarkemmin ottaen oli? Ei siellä semmoista koodia ole että "vanos paskana"
Tulee kallista äkkiä jos ei ole tarkkana. Joka tapauksessa se ei saa kolmea sylinteriä käymään eri tavalla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Jonkun testin ne siinä teki, minkä olis pitäny olla 30 ja mulla heitteli 40-42 välillä. Jos olis heittäny 1-5 niin olis ollu vnc ja jos yli 5 niin yksikössä jotain häikkää. Sitä mä niille sanoinkin että sehän säätää koko nokka akselia eikä vaan puolikasta siitä. Se meinaan kolahti korvaan kun se sano ensin, että imupuolen akseli ei toimi niinkun pitäis ja sen jälkeen että kolme käy laihalla ja kolme rikkaalla. Eikä se voi johtua mitenkään siitä miten se vanos sitä akselia säätää. kaikkihan ne olis joko rikkaalla tai laihalla.
Mitäs mieltä sä Cell oot että mikä siellä oikein vois olla, kun oot ilmeisesti noitten kanssa pelannu?
Comment
-
-
Ei tutkimatta osaa sanoa.
Varmaan ajaneet jonkun vanoksen säätymistestin, voi ihan hyvin olla ettei se toimikaan kunnolla, mutta ei se ainoa vika voi olla. Todennäköisesti kuitenkin se alaväännön puute johtuu tuosta. Mitä sitten pitäis tehdä että se korjaantuisi, ei osaa sanoa sitäkään tutkimatta. Tiivistesarjan vaihto ei varmasti hukkaan mene nyt kun sitä beisanilta saa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment