Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e36 -93 kytkin menee pohjaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • migiiz
    Newbiemmer
    • Apr 2012
    • 10
    • oulu

    Bmw e36 -93 kytkin menee pohjaan

    Morjens autossa on viikon ajan vilkkunu sillon tällön (!) merkki ja nyt kun olin lähössä pihasta niin painoin kytkimen pohjaan ja meni erittäin kevyesti kuin ilmaa pohjaan, mutta palautuin ylös kuitenkin. Missä vika ? vaijeri vai työsylinteri vai...? kiitoksia vastauksista !
  • Betrunken
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 458
    • Vantaa

    #2
    Toi merkki on jarru/kytkin säiliön nesteen vähyydestä kertova varoitusvalo, eli ekana tsekkaa määrät, todnäköisesti joku paikka vuotaa.
    Last edited by Betrunken; 26-07-2012, 13:39. Reason: kirjoitushäiriö
    Citroen ZX "Sacrebleu" edition
    EX:
    -Bmw E28 518i
    -Saab 9000
    -Lada 2105
    Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

    Comment

    • migiiz
      Newbiemmer
      • Apr 2012
      • 10
      • oulu

      #3
      ilmaus

      eli periaatteessa jos lisään nesteet ja tsekkaan vuotaako paikat niin miten toi ilmaaminen tapahtuu ?

      Comment

      • jad
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 279
        • Helsinki

        #4
        Helpoiten E36 kytkin on ilmaantunut näin:
        Työsylinteri irti (2 kpl M8 mutteria laatikon kyljestä) ja pumppaa työsylinteriä käsissä. Kaveri katsoo säiliötä ja kertoo kun kuplien tulo loppuu.

        Vaihtoehto 2. Bilteman jarrunesteiden imuvaihtaja työsylinterin ilmaruuviin kiinni.

        Vaihtoehto 3. Kaveri polkee kytkintä ja toinen availee ilmaruuvia. Toimii omien kokemusten perusteella todella huonosti.
        www.carbonracingteam.fi

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by Betrunken View Post
          Toi merkki on jarru/kytkin säiliön nesteen vähyydestä kertova varoitusvalo, eli ekana tsekkaa määrät, todnäköisesti joku paikka vuotaa.
          Jopa melkoisen varmasti joku paikka vuotaa. Jarruneste ei haihdu ilmaan omia aikojaan eikä häviä muutenkaan jäljettömiin.

          Jos kytkimen toiminnassa on häikkää, veikkaisin että pääsylkky tai työsylinteri on paskana. Jarrujen nestevuoto tyhjentäisi tasaussäiliön muttei kytkimen nestelinjaa, ainakaan niin totaalisesti etteikö kytkin toimisi edelleen.

          Toki jarrunesteen pinta tasaussäiliössä hieman alenee palojen ja levyjen kuluessa muttei niin paljon että pönttö olisi tyhjä jos sitä alunperin on ollut oikea määrä.

          Long story short, tarkasta jarrunesteen määrä, ja kun toteat että sitä on -vähän-, niin etsit sen paikan josta vuotaa.

          Jarno
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • migiiz
            Newbiemmer
            • Apr 2012
            • 10
            • oulu

            #6
            Hmm

            Joo tulipa käytyä tuossa Motonetissä ostamassa uus työsylkky ja pitää huomisissa laittaa paikollee.

            ilmauksesta vielä sen verran että pitääkö sen itse ilmaus ruuvin olla millasessa asennossa ku huomasin että helvetin pitkät kierteet on siinä niin annanko olla ihan pohjassa vai missä asennossa sen kuuluisi olla.

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by jad View Post
              Helpoiten E36 kytkin on ilmaantunut näin:
              Työsylinteri irti (2 kpl M8 mutteria laatikon kyljestä) ja pumppaa työsylinteriä käsissä. Kaveri katsoo säiliötä ja kertoo kun kuplien tulo loppuu.

              Vaihtoehto 2. Bilteman jarrunesteiden imuvaihtaja työsylinterin ilmaruuviin kiinni.

              Vaihtoehto 3. Kaveri polkee kytkintä ja toinen availee ilmaruuvia. Toimii omien kokemusten perusteella todella huonosti.
              Paras vaihtoehto: letku kytkimentyösylinterin ja etujarrusatulan välille, ilmausruuvit auki ja polkee jarrua.. ehdottomasti helpoin ja toimivin kun neste tulee alhaalta ja ilma nousee ylös
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • jad
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 279
                • Helsinki

                #8
                Paras vaihtoehto: letku kytkimentyösylinterin ja etujarrusatulan välille, ilmausruuvit auki ja polkee jarrua.. ehdottomasti helpoin ja toimivin kun neste tulee alhaalta ja ilma nousee ylös
                Ilmiömäimen keksintö http://www.youtube.com/watch?v=749q-IzorCA
                www.carbonracingteam.fi

                Comment

                • migiiz
                  Newbiemmer
                  • Apr 2012
                  • 10
                  • oulu

                  #9
                  dodiih

                  Nooniiiiin sain tossa osat paikoillee ja ilmasin käsin ja sen jälkeen hyppäsin ratin taakse ja kokeilin kytkintä niin sama löysä kytkin edelleen ja sen ilmausruuvin tatin heitti mäkeen ja alko pulputtaan kastikkeet pihalle, eli ilmaus meni vituiks ?

                  Luin jostai muilta topiceilta et ilmaus onnistuis ku ottaa säiliön korkin auki ja oottelee niin ilmat lähtee veke mut toimiikoha toi vai pitääköhä sitä alkaa irrottelee sitä jarrujen ilmaus letkua ja kuinka vittumaisessa paikassa on kyseine letku ?

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11047
                    • Oulu

                    #10
                    Kiristitkö nää sitä ilmausruuvia ollenkaan, jos kerta kytkintä polkiessa on ruvennu nestettä tuleen sieltä?

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Axum
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 4416
                      • Kuopio

                      #11
                      Kuten Jarno tuossa jo mainitsikin niin etsi ensin se vuoto ennenkuin alat ilmailemaan, ei ne nesteet sieltä itsekseen katoa joten vahvana veikkausena epäilen työsylkkyä.
                      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                      - E39 528ia
                      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Puretaan 520ia -97
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                      Comment

                      • migiiz
                        Newbiemmer
                        • Apr 2012
                        • 10
                        • oulu

                        #12
                        kirrasin

                        Vttu... Kävin tossa kokeileen josko kytkin toimisi et oisko ne ilmakuplat lähteny ja eiköhä ponnahtanu ilmaruuvin kumitutti helevettii sieltä... pitäneeköhä tuo paska alottaa alusta jos nyt sais semmoset pölijän pojan ohjeet ku alkaa oleen tuo v-käyrä aika korkialla..

                        eli mitenkä kannattaa alottaa tää rojekti taas, eli irrotanko sen työsylkän uudellee ku varmaa lorottanu kaikki kastikkeet täs parin h sisää... vai ?

                        Comment

                        • Jylyppy
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 487
                          • kuusamo

                          #13
                          Vedä kumiletku jarrusatulan nipasta sinne työsylkkään. Avaat työsylkän ilmausnipan ja sitten satulan ilmausnipan. Sitten vaan alat jarrupolkimella pumppaamaan. Ei edes tarvii hirveän montaa kertaa pumpata että saa kytkimen ilmattua.
                          Honda accord 2.4 -08
                          Suzuki gsx-r 1000 -03

                          Comment

                          • migiiz
                            Newbiemmer
                            • Apr 2012
                            • 10
                            • oulu

                            #14
                            noniih

                            Dodiih ilmasin etujarrusatulan kautta letkulla työsylkkään painelin jarrua ja sit kokeilin kytkintä niin hupsheijaa ei toiminu ?! kytkin oli sama lerppu edelleen.

                            mikä on menny vikaa vai pitääkö lähtiä teboilille ja tankata kanisteri ja ostaa hansa candleja vai ?

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16371
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by migiiz View Post
                              Dodiih ilmasin etujarrusatulan kautta letkulla työsylkkään painelin jarrua ja sit kokeilin kytkintä niin hupsheijaa ei toiminu ?! kytkin oli sama lerppu edelleen.

                              mikä on menny vikaa vai pitääkö lähtiä teboilille ja tankata kanisteri ja ostaa hansa candleja vai ?
                              Pääsylinterin kumit paskana ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎