Morjens autossa on viikon ajan vilkkunu sillon tällön (!) merkki ja nyt kun olin lähössä pihasta niin painoin kytkimen pohjaan ja meni erittäin kevyesti kuin ilmaa pohjaan, mutta palautuin ylös kuitenkin. Missä vika ? vaijeri vai työsylinteri vai...? kiitoksia vastauksista !
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw e36 -93 kytkin menee pohjaan
Collapse
X
-
Toi merkki on jarru/kytkin säiliön nesteen vähyydestä kertova varoitusvalo, eli ekana tsekkaa määrät, todnäköisesti joku paikka vuotaa.Citroen ZX "Sacrebleu" edition
EX:
-Bmw E28 518i
-Saab 9000
-Lada 2105
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.
-
-
Helpoiten E36 kytkin on ilmaantunut näin:
Työsylinteri irti (2 kpl M8 mutteria laatikon kyljestä) ja pumppaa työsylinteriä käsissä. Kaveri katsoo säiliötä ja kertoo kun kuplien tulo loppuu.
Vaihtoehto 2. Bilteman jarrunesteiden imuvaihtaja työsylinterin ilmaruuviin kiinni.
Vaihtoehto 3. Kaveri polkee kytkintä ja toinen availee ilmaruuvia. Toimii omien kokemusten perusteella todella huonosti.
Comment
-
-
Originally posted by Betrunken View PostToi merkki on jarru/kytkin säiliön nesteen vähyydestä kertova varoitusvalo, eli ekana tsekkaa määrät, todnäköisesti joku paikka vuotaa.
Jos kytkimen toiminnassa on häikkää, veikkaisin että pääsylkky tai työsylinteri on paskana. Jarrujen nestevuoto tyhjentäisi tasaussäiliön muttei kytkimen nestelinjaa, ainakaan niin totaalisesti etteikö kytkin toimisi edelleen.
Toki jarrunesteen pinta tasaussäiliössä hieman alenee palojen ja levyjen kuluessa muttei niin paljon että pönttö olisi tyhjä jos sitä alunperin on ollut oikea määrä.
Long story short, tarkasta jarrunesteen määrä, ja kun toteat että sitä on -vähän-, niin etsit sen paikan josta vuotaa.
Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Hmm
Joo tulipa käytyä tuossa Motonetissä ostamassa uus työsylkky ja pitää huomisissa laittaa paikollee.
ilmauksesta vielä sen verran että pitääkö sen itse ilmaus ruuvin olla millasessa asennossa ku huomasin että helvetin pitkät kierteet on siinä niin annanko olla ihan pohjassa vai missä asennossa sen kuuluisi olla.
Comment
-
-
Originally posted by jad View PostHelpoiten E36 kytkin on ilmaantunut näin:
Työsylinteri irti (2 kpl M8 mutteria laatikon kyljestä) ja pumppaa työsylinteriä käsissä. Kaveri katsoo säiliötä ja kertoo kun kuplien tulo loppuu.
Vaihtoehto 2. Bilteman jarrunesteiden imuvaihtaja työsylinterin ilmaruuviin kiinni.
Vaihtoehto 3. Kaveri polkee kytkintä ja toinen availee ilmaruuvia. Toimii omien kokemusten perusteella todella huonosti.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Paras vaihtoehto: letku kytkimentyösylinterin ja etujarrusatulan välille, ilmausruuvit auki ja polkee jarrua.. ehdottomasti helpoin ja toimivin kun neste tulee alhaalta ja ilma nousee ylöshttp://www.youtube.com/watch?v=749q-IzorCA
Comment
-
-
dodiih
Nooniiiiin sain tossa osat paikoillee ja ilmasin käsin ja sen jälkeen hyppäsin ratin taakse ja kokeilin kytkintä niin sama löysä kytkin edelleen ja sen ilmausruuvin tatin heitti mäkeen ja alko pulputtaan kastikkeet pihalle, eli ilmaus meni vituiks ?
Luin jostai muilta topiceilta et ilmaus onnistuis ku ottaa säiliön korkin auki ja oottelee niin ilmat lähtee veke mut toimiikoha toi vai pitääköhä sitä alkaa irrottelee sitä jarrujen ilmaus letkua ja kuinka vittumaisessa paikassa on kyseine letku ?
Comment
-
-
Kiristitkö nää sitä ilmausruuvia ollenkaan, jos kerta kytkintä polkiessa on ruvennu nestettä tuleen sieltä?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Kuten Jarno tuossa jo mainitsikin niin etsi ensin se vuoto ennenkuin alat ilmailemaan, ei ne nesteet sieltä itsekseen katoa joten vahvana veikkausena epäilen työsylkkyä.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
kirrasin
Vttu... Kävin tossa kokeileen josko kytkin toimisi et oisko ne ilmakuplat lähteny ja eiköhä ponnahtanu ilmaruuvin kumitutti helevettii sieltä... pitäneeköhä tuo paska alottaa alusta jos nyt sais semmoset pölijän pojan ohjeet ku alkaa oleen tuo v-käyrä aika korkialla..
eli mitenkä kannattaa alottaa tää rojekti taas, eli irrotanko sen työsylkän uudellee ku varmaa lorottanu kaikki kastikkeet täs parin h sisää... vai ?
Comment
-
-
Originally posted by migiiz View PostDodiih ilmasin etujarrusatulan kautta letkulla työsylkkään painelin jarrua ja sit kokeilin kytkintä niin hupsheijaa ei toiminu ?! kytkin oli sama lerppu edelleen.
mikä on menny vikaa vai pitääkö lähtiä teboilille ja tankata kanisteri ja ostaa hansa candleja vai ?
Comment
-
Comment