Tiiviste vähän hikoilee ja kai se pitäisi vaihtaa. Kiva bonus tossa hommassa on vaihdelaatikon irroitus. Öljypohjan laatikon puoleisessa päädyssä on kaksi pulttia, joihin ei pääse käsiksi vaihteiston ollessa paikoillaan. Mietin vaan, että pitäisköhän ottaa kartioterä kouraan ja tehdä kaksi 30mm reikää kaaveliin tuota operaatiota varten. Huonolla tuurilla tämäkin on turhaa, jos esim vauhtipyörä tulee sillä tavalla tielle, ettei pultteihin pääse kuitenkaan käsiksi. Olisko jollain M44 konetta sillä tavalla käsillä, että näkisi onko tämä lähestymistapa edes mahdollista. Jos loota tulee irroitettua menee vaihtoon kyllä kytkin samalla vaivalla. Ehkä öljypumppukin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M44 öljypohjan tiivisteen vaihdosta
Collapse
X
-
Olisit vaan ostanut ton mun Compactin, se ei vuoda öljyä.Vitsi, vitsi.
Itse asiaan, en ole joutunut tiivistettä itse vaihtamaan mutta osui tuolla jenkki foorumilla tällainen ohje silmään. Toivottavasti on jotain apuja.
1. Jack up the front end of the car as high as possible and support with jack stands 2. Remove wheels 3. Support engine from the top. If you have an engine hoist, now is the time to roll it out. I didn’t so I did the following: a) Obtain a piece of 4”x4” wood at least 50 inches long (measure...
-
-
Nyt on kyllä sitten entisessä iS:ssä ollu eri aski, nimittäin sieltä ei noita pieniä reikiä löytynyt kaavelista. Ei toi munkaan varsinaisesti vuoda, mutta kaapissa sattuu olemaan uusi tiiviste ja on se kuitenkin hikoillut, nin pannaan kuntoon. Toi olikin oikeasti sika hyvä vinkki, koska en tiennyt noiden reikien olemassaolosta mitään. Toihan on ihan pala kakkua noin, kun ei tartte koko lotaa pudottaa pois. Säästy rahaakin, kun ei tartte ostaa kevyempää vauhtipyörää ja uutta kytkintä. Ne menee kyllä vaihtoon jos loota tippuu.
Kyllä se sunkin compacti hieno oli, mutta toi oli mun kriteereihin "spot on". Älä sitä myy, paat vaan sen kattoluukun moottorin kuntoon niin on siinä kiva kesäauto. Ajelin muuten twingolla rinnalla tänään iltapäivällä Helsingintiellä. Oma vessa on thermohuollossa ilmastoinnin kompuran vaihdossa.
Comment
-
Comment