Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328i -96 sammuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pimmeri19
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 46
    • Nokia

    e36 328i -96 sammuu

    tommonen pikku propleema tuli vastaan. Ihan normaalin ajon aikana kun painaa kytkimen pohjaan kierroksia 1500-2000 saattaa moottori sammua kierroksen vaan tippuu nollaa eikä jää tyhjäkäynti alueelle.
    moottori starttaa ihan normaalisti, eikä tehotkaan ole hukassa

    öljyt on tällä hetkellä hieman vähissä alle tikussa olevan rajan.
    tuossa moottorin etu osassa oleva koppa jonka alla ilmeisesti ketju ja nuo hammaspyörät taitaa myös tiiviste vuotaa pientä öljy-hiekka mössöä kyljessä
    vika ei varmaan näistä johdu?

    voisiko vika olla sytytyksen ennakossa tai venttiileissä?

    apuja kaivataan kiitos. :think
    Last edited by pimmeri19; 10-08-2012, 12:36.
  • intfreak
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 2966
    • Uusikaupunni

    #2
    Onko mitään muita ongelmia (käynnistys, kulutus, tyhjäkäynti?), kuin sammuilu (kylmä, puolilämmin vai lämmin kone?)?
    N62 Money Spender Club

    Comment

    • pimmeri19
      Bimmer Rookie
      • Dec 2011
      • 46
      • Nokia

      #3
      saattaa hieman tyhjäkäynti seilata, kylmänä tai kuumana en ole huomannut eroa.
      kulutus tuntuu normaalilta noin 10litraa/100km kaupunki

      vääntää normaalisti matalilla kierroksilla

      en ole nyt aivan varma mutta vanos/venttiilit saattaa pitää hieman kovempaa raksutusta

      Comment

      • Spiddu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 3565
        • Nla

        #4
        Originally posted by pimmeri19 View Post
        tommonen pikku propleema tuli vastaan. Ihan normaalin ajon aikana kun painaa kytkimen pohjaan kierroksia 1500-2000 saattaa moottori sammua kierroksen vaan tippuu nollaa eikä jää tyhjäkäynti alueelle.
        moottori starttaa ihan normaalisti, eikä tehotkaan ole hukassa

        öljyt on tällä hetkellä hieman vähissä alle tikussa olevan rajan.
        tuossa moottorin etu osassa oleva koppa jonka alla ilmeisesti ketju ja nuo hammaspyörät taitaa myös tiiviste vuotaa pientä öljy-hiekka mössöä kyljessä
        vika ei varmaan näistä johdu?

        voisiko vika olla sytytyksen ennakossa tai venttiileissä?

        apuja kaivataan kiitos. :think

        Itsellä teki suunnilleen samaa kun sinun kuvauksesi kaikki imusarjan letkut kun vaihdoin niin vika poistui.
        BMW E90 330dA 2007
        BMW F30 330e 2017

        Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
        e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

        Comment

        • LordHamwich
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 436
          • Kuopio-Kuhmo

          #5
          Omalla kohdalla raksutus lähti öljyä lisäämällä kun pääsi livahtamaan alamerkin alle taannoin remontoidessa.

          Itse sammumista voi varmaan lähteä selvittelemään tyhjäkäyntiventtiilistä, imuvuodoista (varsinkin em. venttiilille menevä letku) ja asentotunnistimista.
          1997 E39 523i Cosmosschwartz
          sigpic

          Gone with the wind:
          1994 VW Passat 2.0
          1995 E36 323i

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Koodien lukuun, ihan turha arpoa.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • intfreak
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 2966
              • Uusikaupunni

              #7
              Originally posted by Supa View Post
              Koodien lukuun, ihan turha arpoa.
              Näinhän se menee, mutta kerrotaan nyt omia kokemuksia:

              Ei pysynyt talvella käynnissä kylmästartin jälkeen, syynä isohko imuvuoto. Ei oireillut sen kummemmin.
              Joskus vuosia sitten saattoi sammua kun laittoi kytkimen pohjaan rullatessa, esim. valoihin tultaessa. Syynä oli imusarjaan alipaineletkun kautta vuotava bensanpaineensäädin. Tällöin oli myös oireena lämpimällä koneella seisomisen jälkeen pitkä startti, syynä siis liian rikas seos.
              Just my 2 senttiä.
              N62 Money Spender Club

              Comment

              • pimmeri19
                Bimmer Rookie
                • Dec 2011
                • 46
                • Nokia

                #8
                joo, tuo imuilmaputkeen tuleva letku oli hieman irti ja vähän halkeillut joten laitoin väliaikaisesti sähköteippi korjauksen ja laitoin kunnolla kiinni ja tuo sammuminen ja kierrosten seilailu (tällä hetkellä loppui) maanantaina öljynvaihto ja varmuuden vuoksi vikakoodit
                en tiedä kuuluuko tuon vanoksen aina olla nakuttava/kolkottava
                Vai voiko johtua vääristä nokkien asennosta
                ja jos ketju on löysä tai vaihto kunnossa niin sen varmaan jo erottaa pelottavalla äänellä?


                öljyt vaihdettu ja ei ollut mitään vika koodeja eikä sammuillut enään.

                kiitoksia kaikesta avusta.
                Last edited by pimmeri19; 15-08-2012, 19:05.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎