Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sähköpenkkien moottorien vaihto E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jns
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 33
    • Helsinki

    Sähköpenkkien moottorien vaihto E36

    Tietääkö joku onko noita penkkejä eteen ja taakse sekä ylös ja alas ruuvaavia servoja varaosina saatavilla ja miten iso homma on ruuvata penkki irti E36:sta? Z3 roadster kyseessä, -98.

    Mulla on nyt ilmeisesti joko jumittunu tai menny hajalle kuskin puolen ylös-alas säätö. Vivusta kun vääntää niin kuuluu vaan naps ja penkin alle ku kurkkaa niin näkee et moottori nytkähtää hieman, penkki taas ei. Apukuskin penkki on tehny aina samaa, mutta vain eteen-taakse suunnissa.

    Mistä noita varaosia kannattas alkaa metsästämään?
  • jns
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 33
    • Helsinki

    #2
    Itse itselleni, ja kenties jollekkin muullekkin tässä samalla, vastaten.



    Linkki penkn tukirakenteen osanumeroihin.

    Schiedmannilta löyty pikaisella haulla kyseisen osan hinnaks reilu satku veroineen.

    (front seat vertical adjuster vai mikä olikaan)

    Huoltofirmasta (ei kuitenkaan viralliselta) sanoivat osan hinnaks "useita satoja euroja" + arvioivat että useamman tunnin homma ruveta tuota edes selvittämään ja vaihtotyöt laskutetaan erikseen. Pitäköön tunkkinsa.

    Sain nitkutettua penkin kuitenki itelleni sopivaan asentoon ja tästä eteenpäin siinä on ehdoton kielto vertikaaliseen säätöön, joten henkilökohtaisesti asia on osaltani tilapäisesti loppuun käsitelty. Korjataan jos joskus ollaan työttömiä ja saadaan jostain varaosa.

    Comment

    • Playpig
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 888
      • Iisalmi

      #3
      Luulis kait sen moottorin voivan vaihtaa itsekin. Kannattais nyt testata ensin että onko vika itse moottorissa vai mekanismissa. Ei se penkin irrottaminen autosta pitäisi kovin vaikea homma olla.

      Saksan merkkiliikkeestä saat varmasti halvemmalla sen moottorin jos on tarvetta. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=187670
      Nyt: E39 530DA Touring -98

      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎