Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320i Kulutusmittari heiluu kiihdytyksessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nipaa
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 2
    • Tuusula

    E36 320i Kulutusmittari heiluu kiihdytyksessä

    Joo elikkäs auto käy tyhjäkäynnillä tasaisesti, Mutta liikkeellä ja kovemmilla kierroksilla kulutusmittari heiluu edes takaisin ja auto kiihtyy vähän nykien, pienemmillä kierroksilla kulutusmittari heiluu vain vähän? missä vika? :think

    imuvuodot tarkistettu
    lambda uusittu kesäkuun lopussa
    maf tarkistettu ja toimii
    kaasuläpän asentotunnistin tarkistettu ja toimii
    putki vuoti ennen lambda anturia mutta korjattu
  • Oktopuss
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 173
    • Lappeenranta

    #2
    Bensapumppu? PA-paineet kannattaa tsekata.
    S204 Mercedes Benz C350cdi 4Matic 2009 Tenorite gray metallic
    Ex: S211 Mercedes Benz E55 2004 Tanzanite blue metallic
    ExEx: W210 Mercedes Benz E55 1998 Black opal metallic
    "Life's too short to drive a boring car"

    Comment

    • Nipaa
      Newbiemmer
      • Aug 2012
      • 2
      • Tuusula

      #3
      Joo tossa kyselin automekaanikko kavereilta ni sanoivat että suuttimissa olisi häikkää? siis likaiset tai jtn?

      Comment

      • L7R
        Bimmer Rookie
        • Jun 2006
        • 30

        #4
        En viitsi avata uutta ketjua kun on sama vika omassa. Eli jotakuinkin tismälleen samat oireet 320i M52 koneessa. Lisäksi noin 1000-2000rpm välillä pintakaasulla tuntuu hyvin pientä nykimistä. Huomaamaton kovemmalla kaasunkäytöllä. Motilla ajettu 236tkm.
        Tuomio: Vanos jumissa


        En ole tehnyt vielä asialle mitään, paitsi etsinyt varmistusta asiaan. Omassa kaarassa huomaa lisäksi että koneen luonne muistuttaa enemmän 2.0L M20 konetta. Täyskiihdytyksessä kiihtyy _selvästi_ ripeämmin noin 3500-4000rpm jälkeen, joten vanos kai tuon aiheuttaa? Aiemmin löytyi kiihtyvyyttä lähes tyhjäkäynnin jälkeen. Vaihdettu haitari IMM-kaasuläpän väliltä ja muut imuvuodot tutkittu.

        edit:kylmänä käynnistäessä noin 30sek ajon jälkeen, käy hieman epätasaisesti noin minuutin (voi olla eri vika tämä?).

        EDIT2: BMW:n erikoistyökaluja tuo vanosremppa näyttää vaativan (nokan lukitus tms?), joten vuokrata voin jos joltain löytyy. Tai jos pirkaanmaalta löytyisi vanoksen tiivisteiden vaihtoja tekeviä fooruumilaisia, niin kertokaa ihmeessä. Haulla en löytänyt.
        Last edited by L7R; 17-09-2012, 10:30.

        Comment

        • aaape
          BTCF Member
          • Aug 2009
          • 617
          • Muaninka

          #5
          tuo kulutusmittarin heiluminen voi johtua myös lambdasta itsellä ainakin tarvike lambdalla kulutusmittari seilasi kiihdyttäessä ja veto oli nykivää korjaantui kun vaihtoi alkuperäisen lambdan paikoilleen
          e36 328i turbo (95)
          vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
          e30 316 (m30)(87) projekti

          EX.
          e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

          Comment

          • hapaneero
            Newbiemmer
            • Jun 2012
            • 3
            • Kemi Suomi

            #6
            E36 320 vanos kampiakselin tunnistin Siemens ms40 järjestelmä

            kampiakselin tunnistin on rikki ja ostin uuden tarvike tunnistimen ja ei lähde ollenkaan käyntiin kylmällä eikä lämpimällä koneella ja vanhalla taas ei ole mitään merkitystä, on aivan sama onko töpseli kiinni vai ei koska lämpimällä koneella auto käynnistyy nokka akselin tunnistimen avulla ja kylmällä autoa saa sahata käyntiin.
            Elikkäs käykö siemens ms40 järjestelmään tarvike tunnistin ollenkaan? Pitääkö olla siemens merkkinen tunnistin?

            Kiitos etukäteen jos jollain on antaa apua..

            Comment

            • Miikkuks
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 309
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by hapaneero View Post
              kampiakselin tunnistin on rikki ja ostin uuden tarvike tunnistimen ja ei lähde ollenkaan käyntiin kylmällä eikä lämpimällä koneella ja vanhalla taas ei ole mitään merkitystä, on aivan sama onko töpseli kiinni vai ei koska lämpimällä koneella auto käynnistyy nokka akselin tunnistimen avulla ja kylmällä autoa saa sahata käyntiin.
              Elikkäs käykö siemens ms40 järjestelmään tarvike tunnistin ollenkaan? Pitääkö olla siemens merkkinen tunnistin?

              Kiitos etukäteen jos jollain on antaa apua..
              Tunge se tarvike tunnistin takaisin kaupan hyllylle ja osta suosiolla kunnon alkuperäinen tunnistin. Säästäs rahaa ja hermoja.
              E39 528i M sport

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎