Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 325 CiA Coupe ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LelumaanNiksu
    Newbiemmer
    • Sep 2012
    • 3
    • Finland

    BMW 325 CiA Coupe ongelmia

    Hei, ostin kyseisen auton eilen, tässä linkki. http://www.nettiauto.com/bmw/325/5075834

    Tarvitsisin apua seuraaviin ongelmiin:

    -Auton sammuttaessa ajotietokoneeseen tulee aina ilmoitus "lic plate light fail", mitähän mahtaa tarkoittaa?

    -Eilen illalla oltuani parkissa jonkin aikaa ilmastointi, valot ja radio päällä ei auto yhtäkkiä enää käynnistynyt, patterin kuva mittaristossa paloi, oletin että akku oli siis loppu. Kuitenkin noin 30minuutin jälkeen kun venailin kaveria antamaan varavirtaa auto käynnistyikin aivan normaalisti avaimella eikä akkuvalo enää palanut

    -Auton tyhjäkäynti "lainehtii" sen sijaan että tikittäisi tasasesti, ääni menee "rallimaisesti" wrumm..... wrumm.... tavalla, en tiedä onko ihan normaalia automaatissa? Moottori siis ikään kuin sykkii tyhjäkäynnillä.

    -Tankkasin autoon ensin 95 bensaa eilen, tänään tankkasin 98 ( aattelin että on parempaa ), ehdin ajaa huoltoaseman ulostulo väylälle ja auto sammui yhtäkkiä siihen, lähti kuitenkin käyntiin parin minuutin vekslaamisen jälkeen.

    -Myöhemmin tänään auto ei oikeen tahtonut pysyä tyhjäkäynnillä päällä, käynnistyi mutta sammui melkeen samantien. Lähti sitten kuitenkin lopulta käyntiin.

    -Kuskinpuoleisen ikkunan säätönapissa palaa valo, ja ajaessa se kuumenee tulikuumaksi. Apukuskin paikalla ei napissa pala valoa ja ei myöskään kuumene. Molemmat ikkunat kuitenkin toimivat.

    Ajossa auto kuitenkin pelittää aivan normaalisti, lukuun ottamatta tuota tämänpäivän sammumista bensan tankkauksen jälkeen. Koeajaessa autoa ei mitään vikoja ilmennyt, vaan nyt tällälailla takavalojen hälvettyä tälläisiä on ilmennyt, apuja nyt siis tarvitsisin että mikä voi olla näissä asioissa kyseessä !

    Kiitos etukäteen.
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16341
    • Leppävirta

    #2
    Missähän kunnossa mahtaa olla akku? Entä lataako akkua oikein?

    Jos nuo kunnossa niin käyntihäiriöihin voi vaikuttaa esim. Imuvuodot.

    Ja autosihan on vaan Coupe. Ei Ci tai CiA liitäntää

    Edit: Ajotietokone herjaa rekisterikilven palanutta polttimoa
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • LelumaanNiksu
      Newbiemmer
      • Sep 2012
      • 3
      • Finland

      #3
      En tiedä tuosta akku hommasta, pitänee pyytää jotain asiasta ymmärtävää tarkistamaan.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16341
        • Leppävirta

        #4
        Originally posted by LelumaanNiksu View Post
        En tiedä tuosta akku hommasta, pitänee pyytää jotain asiasta ymmärtävää tarkistamaan.
        yleismittari jostain autotarvike liikkeestä reilulla kympillä. Ja pyytää vaikka myyjää neuvomaan miten sitä käytetään kun ei se vaikeaakaan ole ja mittaa paljon on akussa jännite tai lataako auto akkua ollenkaan.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • LelumaanNiksu
          Newbiemmer
          • Sep 2012
          • 3
          • Finland

          #5
          Kellään muuta apua??

          Akku on nyt tsekattu ohjeidesi mukaisella mittarilla ja arvot olivat normaalit, ei vikaa siellä siis.

          Auton tyhjäkäynti tosissaan on hyvin epätasaista, ja kulutuskin näyttää tyhjäkäynnillä korkeampaa kuin normaali ajossa, normaali ajossakin kulutus on kyllä korkeampaa mitä luultavasti pitäisi.

          Comment

          • janne1974
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 405
            • Kuopio

            #6
            Imuvuoto, tyhjäkäyntiventtiili paskanen, kaasuläppä.. siinä jotain aluksi. Imuvuodot kaikkein yleisimpiä.
            -Janne-

            F10 535iX sedan -11
            ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
            ex. E39 528i touring -99
            ex. E36 325ia coupe -93

            Comment

            • JanesQ
              Bimmer Rookie
              • Jul 2010
              • 113
              • Nurmijärvi

              #7
              Lambda, tulpat, tulpan kolot öljyvuodon (venakopan tiiviste) varalta ja bensansuodatin kannattaa myös tarkistaa, jos ei tietoa toiminnasta tai siitä milloin vaihdettu.

              Myös vikakoodit kannattaa tarkistuttaa. Jos ei kukaan voorumilainen pääse katsomaan, niin Kankaan Pemu Oy Riihimäellä pääsee tuonkin ikäiseen piuhalla kiinni.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16418
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by LelumaanNiksu View Post
                kulutuskin näyttää tyhjäkäynnillä korkeampaa kuin normaali ajossa
                Niinhän sen pitääkin näyttää.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎