Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin vaihto: 318iS 1.9l tilalle 2.0l m50 suora6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #16
    Kardaani on eri mittainen, eli tarvitsee myös sen.

    Comment

    • beemers
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 5136
      • Oulunsalo/Oulu

      #17
      entäs sitten alusta?? nelos ja kutos koneen alusta eroaa toisistaan ja miten jarrut?? Kyllä kaikkein helpoin ja halvin tapa on hommata vastaava moottori rikkoutuneen tilalle varsinkin jos itse ei vaihda sitä. Se on äkkiä kaks kolme kertaa kalliimpaa kun aletaan kaikki vaihtaan kutosta vastaaviin osiin jossain korjaamolla. Mahtas tulla äkkiä suomen kallein e36 320i tekniikanvaihto bemari.

      E36Ticompact -95 HELLROT
      -: orava : connection-

      EX:E30///M3 replica Tic
      EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #18
        Originally posted by beemers View Post
        entäs sitten alusta?? nelos ja kutos koneen alusta eroaa toisistaan ja miten jarrut?? Kyllä kaikkein helpoin ja halvin tapa on hommata vastaava moottori rikkoutuneen tilalle varsinkin jos itse ei vaihda sitä. Se on äkkiä kaks kolme kertaa kalliimpaa kun aletaan kaikki vaihtaan kutosta vastaaviin osiin jossain korjaamolla. Mahtas tulla äkkiä suomen kallein e36 320i tekniikanvaihto bemari.
        Kyllä. Muutoskatsastuksenhan toi sitten myös vaatii ja pitää olla muutkin alusta palikat kutoskoneisesta autosta.

        Itse itseäni toistaen: Ei ole edelleenkään järjen hiventäkään tuossa hommassa
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #19
          iiässä automaattilaatikolla, mielenkiintoista.

          Hommassa ei ole kyllä järjen hiventäkään. Hankit sinne sellaisen moottorin kuin autossa kuuluu olla. Myyt vielä vanhan patin osina eteenpäin niin ei se mahdottomia jää maksamaan.
          Last edited by petrolhead; 26-09-2012, 19:23.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Pippelsson
            Newbiemmer
            • Sep 2012
            • 19
            • Espoo

            #20
            Moottorin sain 400€ ja vaihdelaatikko 80€. Ja 30€ oikea vauhtipyörä.
            Kardaanihan liikkuu n. 5cm molempiin suuntiin joten pitäisi sopia. Jos liian pitkä niin poikki ja hitsaa sopivaksi.

            Momo Racingistä eräs BMW autojen rakentaja sanoi, että tuo vaihdelaatikko menee tuohon moottoriin.

            Alustana on säädettävä ja jäykkä alusta, joten paino ei tule ongelmaksi.

            Noilla kahdella moottorilla on kuitenki sen verran pieni ero toisiinsa.
            Jos pelkästään jarruista jäisi tämä homma kiinni niin enköhän sen hoida.
            Ja juu, muutoskatsastus täytyy tehdä.

            Kiitoksia muuten avusta, nyt kun saan teiltä tietää mistä saattaisi olla homma kiinni, niin saan hyvin otettua selvää ja hoidettua ne.

            Moottorissakin kummiskin johdot ja kannakkeet mukana, eikä ohjelmointiakaan tarvitse, niin pyrin vielä saamaan tämän homman toimimaan.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #21
              Originally posted by Pippelsson View Post
              Moottorin sain 400€ ja vaihdelaatikko 80€. Ja 30€ oikea vauhtipyörä.
              Kardaanihan liikkuu n. 5cm molempiin suuntiin joten pitäisi sopia. Jos liian pitkä niin poikki ja hitsaa sopivaksi.

              Momo Racingistä eräs BMW autojen rakentaja sanoi, että tuo vaihdelaatikko menee tuohon moottoriin.

              Alustana on säädettävä ja jäykkä alusta, joten paino ei tule ongelmaksi.

              Noilla kahdella moottorilla on kuitenki sen verran pieni ero toisiinsa.
              Jos pelkästään jarruista jäisi tämä homma kiinni niin enköhän sen hoida.
              Ja juu, muutoskatsastus täytyy tehdä.

              Kiitoksia muuten avusta, nyt kun saan teiltä tietää mistä saattaisi olla homma kiinni, niin saan hyvin otettua selvää ja hoidettua ne.

              Moottorissakin kummiskin johdot ja kannakkeet mukana, eikä ohjelmointiakaan tarvitse, niin pyrin vielä saamaan tämän homman toimimaan.
              Hyvä homma ja infoa sitten tänne miten projekti etenee

              Comment

              • |jaakko|
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 1542
                • Keski-Suomi

                #22
                Mulla on yks 320iA kardaani jos tarttet rojektiis? Mittoja en muista mutta voin tarkistaa, sedanista se on.

                Comment

                • Pippelsson
                  Newbiemmer
                  • Sep 2012
                  • 19
                  • Espoo

                  #23
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Hyvä homma ja infoa sitten tänne miten projekti etenee
                  Jeps näin teen!

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Ei ole, is laatikko nelivaihteinen A4S270/310R ja kutosessa viisivaihteinen A5S310Z. Eli varmaan tarvitsee sitten vielä vaihdekepinkin osineen.

                    Samat nelivaihteiset löytyy vielä e46 neloskoneista!
                    Nonii. Oishan se pitäny tietää että ihan turha BMW mestarille ruveta pätemään. Huoh

                    Pippelimiehelle tsemppiä rojektiin!

                    Comment

                    • Pippelsson
                      Newbiemmer
                      • Sep 2012
                      • 19
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by |jaakko| View Post
                      Mulla on yks 320iA kardaani jos tarttet rojektiis? Mittoja en muista mutta voin tarkistaa, sedanista se on.
                      Hienoa. Jos nyt käy niin ettei kummiskaan sovi, niin kun vien bemmin vaihdettavaksi korjaamolle niin huomaavat sitten varmaan vaihdon aikana, jos ei sovi. Joten sitten hankin sulta tuon jos on sopiva koko ja hinta

                      Comment

                      • Pippelsson
                        Newbiemmer
                        • Sep 2012
                        • 19
                        • Espoo

                        #26
                        Originally posted by rizzo View Post
                        Nonii. Oishan se pitäny tietää että ihan turha BMW mestarille ruveta pätemään. Huoh

                        Pippelimiehelle tsemppiä rojektiin!
                        No mutta se on todella hyvä ottaa selvää ensin ja keskustella tälläsistä varsinkin näin riskiprojekteista :-)

                        Comment

                        • Pippelsson
                          Newbiemmer
                          • Sep 2012
                          • 19
                          • Espoo

                          #27
                          Sopiiko 2.5l suora6 koneen pakosarja tuohon 2.0l suora6 koneeseen?
                          Entä ilmamassamittari?
                          Last edited by Pippelsson; 30-09-2012, 21:38. Reason: lisäystä...

                          Comment

                          • Jarsse
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1520
                            • Kymenlaakso

                            #28
                            Miten mulla olis sellanen käsitys että is:ssä olisi valmiina jo kutoskoneisten alusta?:think
                            E91 325xi vm07
                            E60 530xd vm06 stage X

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16474
                              • Asikkala

                              #29
                              Originally posted by mehtojarvi View Post
                              Miten mulla olis sellanen käsitys että is:ssä olisi valmiina jo kutoskoneisten alusta?:think
                              Jarrut ja taka-akseli samat, etutolpista en osaa varmasti sanoa, vakaajien paksuudessakin voi olla eroja.

                              Tämä moottorinvaihto teettämällä korjaamolla ei kuulosta mitenkään halvalta hommalta ja käykö loota todella m50-koneeseen ? Ja sen oikeanlaisen tuulitunnelin voi hankkia myös, turha leikkailla vanhaa.

                              Comment

                              • Freak
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 2561
                                • .

                                #30
                                Originally posted by jr66 View Post
                                Jarrut ja taka-akseli samat, etutolpista en osaa varmasti sanoa, vakaajien paksuudessakin voi olla eroja.
                                Originally posted by Pippelsson View Post
                                Alustana on säädettävä ja jäykkä alusta, joten paino ei tule ongelmaksi.
                                Alustasarjaa sen enempää tuntematta voi jousivoimissa olla kuitenkin nelos- ja kuutoskoneiden välillä eroa. Vakaajissa on pieni ero suuntaan tai toiseen riippuen hieman alkuperäisestä alustasta. Mielestäni kuitenkin pienin murhe tässä projektissa.

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Tämä moottorinvaihto teettämällä korjaamolla ei kuulosta mitenkään halvalta hommalta ja käykö loota todella m50-koneeseen ? Ja sen oikeanlaisen tuulitunnelin voi hankkia myös, turha leikkailla vanhaa.
                                Fyysisesti käy ainakin "kytkinkopan" osalta, mutta kysymys onkin, sopivatko vanhan laatikkon aivot yhteen uuden moottorin kanssa. Mutta mites pakoputki, syyläri, vesiletkut, startti, laturi ym. pikkujutut..?

                                Pippelsson: Onko moottori varmasti 1,9 eli M44 ja vuosimalli -94? Yleensä tuon ikäiset ovat M42B18-moottorilla. Jos moottori on varmasti M44, löytyy esim. Muurlasta Auto-Lehtiseltä autoosi juuri oikea, vähän ajettu moottori.
                                Last edited by Freak; 01-10-2012, 13:19.
                                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                                Vanha Uuden liiton mies...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎