Kardaani on eri mittainen, eli tarvitsee myös sen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottorin vaihto: 318iS 1.9l tilalle 2.0l m50 suora6
Collapse
X
-
entäs sitten alusta?? nelos ja kutos koneen alusta eroaa toisistaan ja miten jarrut?? Kyllä kaikkein helpoin ja halvin tapa on hommata vastaava moottori rikkoutuneen tilalle varsinkin jos itse ei vaihda sitä. Se on äkkiä kaks kolme kertaa kalliimpaa kun aletaan kaikki vaihtaan kutosta vastaaviin osiin jossain korjaamolla. Mahtas tulla äkkiä suomen kallein e36 320i tekniikanvaihto bemari.
E36Ticompact -95 HELLROT-: orava : connection-
EX:E30///M3 replica Tic
EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi
Comment
-
-
Originally posted by beemers View Postentäs sitten alusta?? nelos ja kutos koneen alusta eroaa toisistaan ja miten jarrut?? Kyllä kaikkein helpoin ja halvin tapa on hommata vastaava moottori rikkoutuneen tilalle varsinkin jos itse ei vaihda sitä. Se on äkkiä kaks kolme kertaa kalliimpaa kun aletaan kaikki vaihtaan kutosta vastaaviin osiin jossain korjaamolla. Mahtas tulla äkkiä suomen kallein e36 320i tekniikanvaihto bemari.
Itse itseäni toistaen: Ei ole edelleenkään järjen hiventäkään tuossa hommassa
Comment
-
-
iiässä automaattilaatikolla, mielenkiintoista.
Hommassa ei ole kyllä järjen hiventäkään. Hankit sinne sellaisen moottorin kuin autossa kuuluu olla. Myyt vielä vanhan patin osina eteenpäin niin ei se mahdottomia jää maksamaan.Last edited by petrolhead; 26-09-2012, 19:23.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Moottorin sain 400€ ja vaihdelaatikko 80€. Ja 30€ oikea vauhtipyörä.
Kardaanihan liikkuu n. 5cm molempiin suuntiin joten pitäisi sopia. Jos liian pitkä niin poikki ja hitsaa sopivaksi.
Momo Racingistä eräs BMW autojen rakentaja sanoi, että tuo vaihdelaatikko menee tuohon moottoriin.
Alustana on säädettävä ja jäykkä alusta, joten paino ei tule ongelmaksi.
Noilla kahdella moottorilla on kuitenki sen verran pieni ero toisiinsa.
Jos pelkästään jarruista jäisi tämä homma kiinni niin enköhän sen hoida.
Ja juu, muutoskatsastus täytyy tehdä.
Kiitoksia muuten avusta, nyt kun saan teiltä tietää mistä saattaisi olla homma kiinni, niin saan hyvin otettua selvää ja hoidettua ne.
Moottorissakin kummiskin johdot ja kannakkeet mukana, eikä ohjelmointiakaan tarvitse, niin pyrin vielä saamaan tämän homman toimimaan.
Comment
-
-
Originally posted by Pippelsson View PostMoottorin sain 400€ ja vaihdelaatikko 80€. Ja 30€ oikea vauhtipyörä.
Kardaanihan liikkuu n. 5cm molempiin suuntiin joten pitäisi sopia. Jos liian pitkä niin poikki ja hitsaa sopivaksi.
Momo Racingistä eräs BMW autojen rakentaja sanoi, että tuo vaihdelaatikko menee tuohon moottoriin.
Alustana on säädettävä ja jäykkä alusta, joten paino ei tule ongelmaksi.
Noilla kahdella moottorilla on kuitenki sen verran pieni ero toisiinsa.
Jos pelkästään jarruista jäisi tämä homma kiinni niin enköhän sen hoida.
Ja juu, muutoskatsastus täytyy tehdä.
Kiitoksia muuten avusta, nyt kun saan teiltä tietää mistä saattaisi olla homma kiinni, niin saan hyvin otettua selvää ja hoidettua ne.
Moottorissakin kummiskin johdot ja kannakkeet mukana, eikä ohjelmointiakaan tarvitse, niin pyrin vielä saamaan tämän homman toimimaan.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEi ole, is laatikko nelivaihteinen A4S270/310R ja kutosessa viisivaihteinen A5S310Z. Eli varmaan tarvitsee sitten vielä vaihdekepinkin osineen.
Samat nelivaihteiset löytyy vielä e46 neloskoneista!
Pippelimiehelle tsemppiä rojektiin!
Comment
-
-
Originally posted by |jaakko| View PostMulla on yks 320iA kardaani jos tarttet rojektiis? Mittoja en muista mutta voin tarkistaa, sedanista se on.
Comment
-
-
Originally posted by mehtojarvi View PostMiten mulla olis sellanen käsitys että is:ssä olisi valmiina jo kutoskoneisten alusta?:think
Tämä moottorinvaihto teettämällä korjaamolla ei kuulosta mitenkään halvalta hommalta ja käykö loota todella m50-koneeseen ? Ja sen oikeanlaisen tuulitunnelin voi hankkia myös, turha leikkailla vanhaa.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostJarrut ja taka-akseli samat, etutolpista en osaa varmasti sanoa, vakaajien paksuudessakin voi olla eroja.Originally posted by Pippelsson View PostAlustana on säädettävä ja jäykkä alusta, joten paino ei tule ongelmaksi.
Originally posted by jr66 View PostTämä moottorinvaihto teettämällä korjaamolla ei kuulosta mitenkään halvalta hommalta ja käykö loota todella m50-koneeseen ? Ja sen oikeanlaisen tuulitunnelin voi hankkia myös, turha leikkailla vanhaa.
Pippelsson: Onko moottori varmasti 1,9 eli M44 ja vuosimalli -94? Yleensä tuon ikäiset ovat M42B18-moottorilla. Jos moottori on varmasti M44, löytyy esim. Muurlasta Auto-Lehtiseltä autoosi juuri oikea, vähän ajettu moottori.Last edited by Freak; 01-10-2012, 13:19.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Comment