Eli potilas 316i 12/1993
Auto toimii normaalisti seuraavilla edellytyksillä:
-Käynnistetään kylmänä ja ajetaan mikä tahansa ajosuorite.
-Käynnistetään hyvin pian uudelleen ilman että kone kerkeää jäähtyä ja ajetaan mikä tahansa ajosuorite.
Jos taas auto käynnistetään 0.5~1.5h edellisen ajon jälkeen ilmenevät seuraavat oireet:
-"väännöttymyys", auto sammuu todella helposti jos ei nosta itse kaasulla kierroksia ~1500rpm asti.
-Samuilee välillä itsestäänkin tyhjäkäynniltä.
-Kuminauhamainen veto, kuin tunnettu lambdan oire m50 moottoreissa.
Oireet eivät poistu vaikka ajaa käyntilämpöön, luultavasti poistuvat ajamalla muutama kymmenen kilometriä, en voi sanoa aivan varmaksi.
Konehuoneen letkut on todettu ehjiksi eikä selvää imuvuotoa ole todettu, ei tosin ole päästy vielä litkuilla etsimäänkään oireen päällä ollessa.
Vaihdako vain sokkona lambdan vai onko tiedossa jokin muu mikä pitäis suorittaa ensin?
Auto toimii normaalisti seuraavilla edellytyksillä:
-Käynnistetään kylmänä ja ajetaan mikä tahansa ajosuorite.
-Käynnistetään hyvin pian uudelleen ilman että kone kerkeää jäähtyä ja ajetaan mikä tahansa ajosuorite.
Jos taas auto käynnistetään 0.5~1.5h edellisen ajon jälkeen ilmenevät seuraavat oireet:
-"väännöttymyys", auto sammuu todella helposti jos ei nosta itse kaasulla kierroksia ~1500rpm asti.
-Samuilee välillä itsestäänkin tyhjäkäynniltä.
-Kuminauhamainen veto, kuin tunnettu lambdan oire m50 moottoreissa.
Oireet eivät poistu vaikka ajaa käyntilämpöön, luultavasti poistuvat ajamalla muutama kymmenen kilometriä, en voi sanoa aivan varmaksi.
Konehuoneen letkut on todettu ehjiksi eikä selvää imuvuotoa ole todettu, ei tosin ole päästy vielä litkuilla etsimäänkään oireen päällä ollessa.
Vaihdako vain sokkona lambdan vai onko tiedossa jokin muu mikä pitäis suorittaa ensin?
Comment