Announcement

Collapse
No announcement yet.

Karsea ääni 325i konetilasta!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Playpig
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 888
    • Iisalmi

    Karsea ääni 325i konetilasta!


    17 sekunnin kohdalla joku paiskaa roskakatoksen kiinni, ei kuulu autosta.



    Vaikea arvailla kummalta puolen konetta tuo ääni enemmän kuuluu...

    Mikä helevetti pitää tuommosta ääntä? Aluksi luulin, että venakopan muovisuojat resonoi jotenkin. Ääni ei kuitenkaan niistä tule. Toinen mitä itse arvelin on että tuo takimmainne imusarjan kiinnitysrauta resonoi imusarjaan. Se ei siis ole kiinni, kun joku edellinen omistaja on pistäny sieltä kierteet paskaksi...

    Kohta enää uskalla edes ajaa koko paskalla...

    Muuten auto toimii suht normaalisti ja vetää ihan kunnolla.
    Nyt: E39 530DA Touring -98

    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16371
    • Asikkala

    #2
    Paha sanoa, katso nyt kuitenkin että moniurahihnan kiristäjä pysyy paikoillaan eikä tavallaan yritä lähteä hihnan mukaan, näkyy selkeästi jos näin on.

    Video 2 lopussa: "kuuluu pelkästään kun heiluttaa" ?
    Last edited by jr66; 07-10-2012, 14:43.

    Comment

    • Playpig
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 888
      • Iisalmi

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Paha sanoa, katso nyt kuitenkin että moniurahihnan kiristäjä pysyy paikoillaan eikä tavallaan yritä lähteä hihnan mukaan, näkyy selkeästi jos näin on.

      Video 2 lopussa: "kuuluu pelkästään kun heiluttaa" ?
      Pitää tarkistaa. Siis kuuluu myös nuin kun koneesta rynkyttää alaspäin.
      Nyt: E39 530DA Touring -98

      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

      Comment

      • Mikkeri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 805
        • Suomi

        #4
        Noita ääniä kun kuuntelee, helpottaa paljon kun laittaa vaikka letkun korvaan ja toisen pään kuunneltavaan paikkaan.

        Kuuluuko toi kolahtelu sammuksissa? Siis kun heiluttelee mottia?

        Koneenkorva irti?
        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
        TDS osaa.

        Comment

        • Playpig
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 888
          • Iisalmi

          #5
          En vielä kerennyt testaamaan, kuuluuko ääni sammuksissa, mutta epäilisin kuitenkin että kuuluu...

          Jotenkin alan itsekin kääntyä tuohon rikkinäiseen tai irtaallaan olevaan koneen korvakkeeseen. Teräviä käännöksiä tehdessäkin ääni kuuluu selvästi. Myös ajoittain tyhjäkäynnillä auto tuntuu tärisevän aivan mahottomasti, vaikka tyhjäkäynti on tasainen ainakin mittarin mukaan.

          Laitan vielä illalla yhden videon aiheeseen liittyen.
          Nyt: E39 530DA Touring -98

          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16371
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Playpig View Post
            En vielä kerennyt testaamaan, kuuluuko ääni sammuksissa, mutta epäilisin kuitenkin että kuuluu...

            Jotenkin alan itsekin kääntyä tuohon rikkinäiseen tai irtaallaan olevaan koneen korvakkeeseen. Teräviä käännöksiä tehdessäkin ääni kuuluu selvästi. Myös ajoittain tyhjäkäynnillä auto tuntuu tärisevän aivan mahottomasti, vaikka tyhjäkäynti on tasainen ainakin mittarin mukaan.

            Laitan vielä illalla yhden videon aiheeseen liittyen.
            Jos nyt kuitenkin heilutat sitä konetta sammuksissa ennenkuin videoita lisäät :think Se koneenkorvan ehjyys on helppo tutkia.

            Comment

            • Playpig
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 888
              • Iisalmi

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Jos nyt kuitenkin heilutat sitä konetta sammuksissa ennenkuin videoita lisäät :think Se koneenkorvan ehjyys on helppo tutkia.
              No tää videoiden uppailu on niin mukavaa ja nykyaikasta.

              Vähä ajelua vian tuomiseksi ilmi myös siten:


              Ja sitten koneen ollessa sammuksissa. Ääni kuuluu siis myös koneen ollessa sammuksissa kun sitä heilutellaan vanoksen mötikästä eestaas.


              Tarkemmin en viitsinyt pimeässä alkaa koneen korvallisia tutkimaan. Se jää huomiselle.
              Nyt: E39 530DA Touring -98

              ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

              Comment

              • Playpig
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 888
                • Iisalmi

                #8
                Koneenkorvakkeet näytti ainakin yläpuolelta ehjiltä.

                Tein jo alkusyksystä havainnon tuosta samasta äänestä erään rivakamman vasemmalla kääntyvän kiihdytyksen jälkeen. Heti seuraavissa valoissa tyhjäkäynnillä moottorin tärinä tuntui todella selvästi persuuksissa asti. Myös vasemmalle käännyttäessä saattoi tuo narahdus/kolahdus kuulua säännöllisen epäsäännöllisesti. Ajattelin, että joku ohjauksen pusla tai nivel on tullut tiensä päähän, kunnes tuo ääni vähän aikaa sitten rupesi kuulumaan jatkuvasti.

                Pitäs melkein päästä nosturille tutkimaan. Voiko joku voimansiirron osa irrota osittain noin? Ajaa en kyllä enää taida uskaltaa ennenkun tuo äänen alkuperä selviää.
                Nyt: E39 530DA Touring -98

                ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                Comment

                • _racing_
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 296
                  • Inkoo

                  #9
                  Ettei olisi vaan moottorin kumityyny rikki? Jos nosturille pääset niin kannattaa myös alapuolelta heilutella jollain putkella konetta kunnolla.

                  Comment

                  • kmn
                    Moderator
                    • May 2009
                    • 6020
                    • Sipoo

                    #10
                    Eiköhän ole moottorin kannakkeet tai moottorin tukikumit tai laatikon tukikumit vain paskana. Ei ole kummosta remppaa siis tiedossa. Varsinkin jos on vähääkään poikittain menty, niin enemmän, kuin todennäköistä.

                    Eikä kuuluis välttämättä moottorin heilua noin helposti paikallaan, kun venttiilikopan nokasta tökkii, joten eiköhän kumityynyt vaihtamalla tule kuntoon! Auto ylös vaan ja hommiinn!

                    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                    --
                    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                    Comment

                    • EmH
                      BTCF Member
                      • Jul 2008
                      • 1538
                      • Pohjois-Savo

                      #11
                      Onko moottorin kannakkeet kunnolla kiinni lohkossa?
                      E30 M50 Turbo
                      E39 lightweight jäärata
                      Mitsubishi Lancer Evo VII
                      Nissan Skyline R32 gts-t
                      Subaru Impreza n/a
                      Originally posted by mikkod
                      Tälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.

                      Comment

                      • Playpig
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 888
                        • Iisalmi

                        #12
                        Originally posted by kmn View Post
                        Eiköhän ole moottorin kannakkeet tai moottorin tukikumit tai laatikon tukikumit vain paskana. Ei ole kummosta remppaa siis tiedossa. Varsinkin jos on vähääkään poikittain menty, niin enemmän, kuin todennäköistä.

                        Eikä kuuluis välttämättä moottorin heilua noin helposti paikallaan, kun venttiilikopan nokasta tökkii, joten eiköhän kumityynyt vaihtamalla tule kuntoon! Auto ylös vaan ja hommiinn!
                        Jepjep. Viisain hommata nuo kumityynyt jokatapauksessa, kun ei tietoa onko niitä koskaan vaihdettu...

                        Originally posted by EmH View Post
                        Onko moottorin kannakkeet kunnolla kiinni lohkossa?
                        Hyvä pointti. Pitää huomenna tarkistaa pulttien kireys. Mutta ei tarida tuonne pakosarjan puoleisille pulteille oikein päästä käsiksi yläkautta, vai olenko aivan väärässä?


                        Käykö Motonetin tarjoamat tyynyt tähän, kun siinä lukee näin?

                        "320/325 ->95 E36 Moottorin kumityyny v/o (M50/ei Cabrio) [1991-1995]"

                        Mutta realoem:n mukaan samaa kumityynyä on käytetty kaikissa 6 sylinterisissä E36 korimalleissa...

                        EDIT: Schmiedmannilta sais halvemmalla:


                        Jaaha. Näyttäis just tuossa marraskuun 1993 jälkeen vaihtuvan eri osanumerolle tuo kumityyny. Pittääkö se nyt hakkee marmorilta vai käypikö tuo Schmiedmannin tarvike?

                        Oma: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ne_suspension/
                        Marraskuun auto: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ne_suspension/

                        Uusi osa siis ei kävisi kuin cabrioon. Vanhempi käy kaikkiin korimalleihin...
                        Last edited by Playpig; 09-10-2012, 16:58.
                        Nyt: E39 530DA Touring -98

                        ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                        Comment

                        • Mikkeri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2011
                          • 805
                          • Suomi

                          #13
                          Selvitä nyt ensin mistä se ääni tulee.
                          Osta sen jälkeen ne osat.

                          Tälläset suhisevat video-arvailut on aika hauskoja, voisko siihen taustalle laittaa vielä jonkun trash-metal biisin soimaan niin olis lystimpää arvailla...
                          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                          TDS osaa.

                          Comment

                          • Playpig
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 888
                            • Iisalmi

                            #14
                            Suhisevat video-arvailut? Videot on otetty pelkästään teitä varten, että voisitte ehkä omien kokemuksien perusteella kertoa mikä siellä on vikana. "Yksi kuva kertoo enemmän kun tuhat sanaa." Entäs sitten video?

                            Ei niitä ole pakko katsoa jos ei huvita. :think Kai se on ymmärrettävää, että tuo yksi ajovideo suhisee kun ajoviima käy suoraan puhelimen mikrofoniin. Olisi pitänyt mainita suhinasta etukäteen!

                            Pitää nyt jonnekkin koittaa päästä nosturille tutkimaan autoa.
                            Nyt: E39 530DA Touring -98

                            ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                            Comment

                            • Mikkeri
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2011
                              • 805
                              • Suomi

                              #15
                              Meni mun pointti vähän ohi, mut ei se mitn...

                              Eka video oli ihan jees, siitä kuuli kun se klonk ääni ilmeni, mut toi ajovideo on jotenkin aika turha kun se sama ääni kuuluu edelleen suhinoiden kera.

                              Ota se letku korvaan ja heiluttelet sitä mottias.. Löydät sen kolinan aiheuttajan nopeiten niin.
                              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                              TDS osaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎