Elikkäs auto nykäisee suht harvoin, ei väliä onko kone kylmä tai normaalilämmössä, olisiko kerran 20km matkalla. Nykäisy kestää noin sekunnin jolloin kiekkamittarin viisari tipahtaa nollille ja palautuu taas normaaliin, auton muut sähköt toimivat mielestäni nykäisyn aikana muuten normaalisti. Tekee tuota nykäisyä ajossa ja tyhjäkäynnillä myös jolloin auto sammuu. Kokeilin vaihtaa tulpat ja samalla ilmanputsarin, ilmamassamittarin alla oleva haitariputki on myös uusittu. Tulppien koloihin ei ole päässyt öljyä, olivat ihan kuivat. Auto käy ja kiertää ihan hyvin muuten, ainoa tuo satunnainen nykäisy. Mistähän vikaa kannattaisi etsiä.. Vikakoodin luvussa ei ole vielä käytetty mutta sekin pitää tehdä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 320i -97 satunnainen nykäisy
Collapse
X
-
Originally posted by Juha12 View PostElikkäs auto nykäisee suht harvoin, ei väliä onko kone kylmä tai normaalilämmössä, olisiko kerran 20km matkalla. Nykäisy kestää noin sekunnin jolloin kiekkamittarin viisari tipahtaa nollille ja palautuu taas normaaliin, auton muut sähköt toimivat mielestäni nykäisyn aikana muuten normaalisti. Tekee tuota nykäisyä ajossa ja tyhjäkäynnillä myös jolloin auto sammuu. Kokeilin vaihtaa tulpat ja samalla ilmanputsarin, ilmamassamittarin alla oleva haitariputki on myös uusittu. Tulppien koloihin ei ole päässyt öljyä, olivat ihan kuivat. Auto käy ja kiertää ihan hyvin muuten, ainoa tuo satunnainen nykäisy. Mistähän vikaa kannattaisi etsiä.. Vikakoodin luvussa ei ole vielä käytetty mutta sekin pitää tehdä.Ford Fiesta '15
Bmw E46 320i touring '03
Suzuki SJ410 '83
Suzuki GSX-R 1216 Turbo '92
-
-
Bensapumppu tai sen rele saattaa olla kyseessä. Kunhan ensin tsekkaat tuon k.a.-anturin.
Jos on lähelläkään 200tkm mittarissa tai oikeamminkin ajettuna, niin bp alkaa olla tiensä päässä.
Näin ainakin itselläni. Mulla oli alkuoireina nuo satunnaiset nykäisyt ja testerit ei näyttäneet mitään vikakoodeja.
Comment
-
-
Okei, käytämpä ens viikolla vikakoodin luvussa jos sieltä tulisi jotain tietoa. Mistäpäin konetta tuota kampiakselin asentotunnistinta vois katella, minkänäköinen anturi on kyseessä? Pystynee kotioloissa vaihtamaan osan jos on tarvetta? Samalla pitäisi vaihtaa myös venttiilikopan tiiviste, tutkin äskettäin sitä ja tulipellin puolelta vuotanut, ihmettelin öljynkäryä kabiinissa ja tuossa varmaankin vika, vuotaa öljyä pakosarjan päälle. Myös jähytinnestettä tippasee paisuntasäiliön alapäästä, sielläkin lienee jokin tiiviste? Tämmösiin toimenpiteisiin pitäisi ryhtyä kun meni ostamaan vanhan auton...
Comment
-
-
-
Originally posted by Juha12 View PostKävin ottamassa kuvia auton konehuoneesta, onko kampiakselin asentotunnistin kuvassa kaksi, siitä menee johto kuvan kolme takimmaiseen liittimeen (auton keulasta päin otettu kuva). Entäpä onko kuvassa 1 nokka-akselin anturi? Ykköskuvan johto menee etummaiseen liittimeen.E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
-
Noniin nyt on vikakoodit luettu ja antoi kolme koodia, crankshaft sensor, air mass sensor ja throttle position sensor. Näistä kaksi jälkimmäistä ei enää ilmestynyt kun koodit nollasi ja kävi ajelemassa lenkin, ainoastaan kampiakselin tunnistinta enää herjaa. Koodit luin B100 laitteella. Uusi anturi tilattuna schmiedmannilta, huomenna vaihdetaan josko olis apua nykäisyihin.
Edit: Vaihtelinkin tunnistimen äskettäin, vikakoodia ei enää tule nollaamisen jälkeen.. Aika näyttää nykiikö auto enää, toivottavasti ei.Last edited by Juha12; 02-11-2012, 12:55.
Comment
-
Comment