Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kansipahvi pettänyt? Rahaa tarjolla!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salamine
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 109
    • Finland

    Kansipahvi pettänyt? Rahaa tarjolla!

    Tervehdys, nyt heräs semmonen pelko että ois kansipahvi mennyt. Savuttaa aika paljon valkeeta, öljykorkissa vähän semmosta ruskeeta tahnaa ja haisee vähän bensalle/pakokaasulle, syylärissä vähän ruskehtavaa. Mutta siis lämmintä tulee koppiin, ja pyörii tosi tasaseen, lämmöt pysyy kurissa, eikä paisuntasäiliössä kupli kun auto on käynnissä? Eli voiko tuota tarkistaa mistään ihan varmaksi? Niin ja tosiaan autolla ei ole nyt ajettu kun ei oo leimaa ollu, eli vaan pyöritetty tyhjäkäynnillä.

    Ja jos se nyt on sitten mennyt niin löytyykö ketään joka tekis tuon kansipahvin vaihdon edullisesti, toki hyvästä työstä maksetaan, asustelen pohjois-savossa. Paljonkohan lie sitten jossain korjaamolla pyytäävät?
    Autossa ei ole leimaa ja ois ensi viikonloppuna ollu tarkotus käyttää leimalla, vaikuttaako tuo sitten miten pahasti päästöihin jos on pettäny?

    Kone siis M52b20 , vanos. auto vuosmallia 94, ja kilometrejä lasissa 285tkm.
    Last edited by salamine; 04-11-2012, 15:34.
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9078
    • Oulu

    #2
    Jos auto on vain seisonnassa, niin eiköhän tuo ole todennäköisemmin ihan putkistoon kertynyttä kondenssia. Katoaako nesteitä? Jäähdytysnesteestä voi käydä mittauttamassa CO-pitoisuuden.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • salamine
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 109
      • Finland

      #3
      Nesteitä ei häviä, pitää enemmän pyöritellä ja tarkistella asiaa.

      Comment

      • biimerrrrville
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 291
        • Suomi

        #4
        ja sitä möhnää korkkiin voi tulla muutenki. mullaki oli mut johtu jotenni siitä ku oli auto seisoskellu pitemmä aikaa nii keräs vaa kosteutta sitte. tuskin se pahvi hajalla on

        Comment

        • salamine
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 109
          • Finland

          #5
          Mutta vähän epäilyttää tuo jäähytysnesteen väri.

          Comment

          • rikuh1
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 503
            • Hämeenlinna

            #6
            Kyllähän se jäähdytinneste varmasti on rusehtavaa, jos niitä ei oo vaihdettu aikoihin ja auto on seissyt.

            Korroosio tekee kiusaa sielläkin.
            E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
            Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
            RikunAutofix.fi

            Comment

            • salamine
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 109
              • Finland

              #7
              Toivottavasti asia on näin, startin vaihdon yhteydessä piti vähän niitä vesiletkuja irrotella mutta eipä sieltäkään paljoo sitä valunu poijjes, pitää tarkkailla asiaa nytten ku enemmän pyörittelee

              Tossa ois muute kuva öljykorkista http://www.2shared.com/photo/DdEPycKL/IMAG0104.html
              Last edited by salamine; 04-11-2012, 18:26.

              Comment

              • Mikkeri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 805
                • Suomi

                #8
                Minkä näköistä öljy on tikusta katsottuna? Lämpimällä koneella...
                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                TDS osaa.

                Comment

                • salamine
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 109
                  • Finland

                  #9
                  normaalin väristä mutta jossain kohin on semmosta harmaata liejua, öljyt vaihdettu n. 8000km sitten

                  Comment

                  • Mikkeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 805
                    • Suomi

                    #10
                    Kristallipallon mukaan kansipahvi ei ole korkannut, se on kyllä hieman himmeä edelleen.

                    Mitä tarkoittaa "jossain kohin on semmosta harmaata liejua"?
                    Otas kuva.

                    Sulla voi olla huohotin tukossa, jos kerta möhnää on hieman tikussa ja korkissa.
                    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                    TDS osaa.

                    Comment

                    • Hamppu80
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2012
                      • 88
                      • Liminka

                      #11
                      Käytä auto lämpimäksi ja koeponnista jäähdytysjärjestelmä, noin 1,2-1,5 barilla 15-30 minuuttia jos paineet pysyy niin vuoto ei ole ainakaan kovin paha. Jos paineet katoaa niin sitte tulpat irti ja starttaamaan, ja kattoon mistä pytystä nestettä lentää....

                      Jos paineet ei katoa, niin sitte kannattaa vaihtaa jäähdytysnesteet ja samalla huuhdella jollaki asiaan tarkotetulla pesuaineella järjestelmä, sen jälkeen käytellä ja ajaa autolla jonku aikaa ja seurata kertyykö syyläriin öljyä tms. paskaa. Noilla on varmaan hyvä lähteä liikkeelle mutta jos vuoto on nin pieni ettei selvää pulputusta käy, eikä kerry reilusti painetta niin ei muuta ko kovaa ajoa, kuhan muistaa aika ajoin vaan tarkistella nuo kriittiset kohteet.

                      Comment

                      • sonikk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 1664
                        • Kerava

                        #12
                        Kansipahvin kanssa en osaa auttaa mutta laitoin privalla tilinumeron jos sitä rahaa on vielä tarjolla.

                        Comment

                        • Mikkeri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2011
                          • 805
                          • Suomi

                          #13
                          Ai prkl, joo, mulle kans rahaa, pari tonnia on ihan jees summa.

                          Kiitos.
                          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                          TDS osaa.

                          Comment

                          • Nuke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1266
                            • Janakkala

                            #14
                            Originally posted by sonikk View Post
                            Kansipahvin kanssa en osaa auttaa mutta laitoin privalla tilinumeron jos sitä rahaa on vielä tarjolla.
                            E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                            Comment

                            • Mikkeri
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2011
                              • 805
                              • Suomi

                              #15
                              Mites tässä kävi, saiko joku rahaa?

                              Itse olen sitä odotellut.
                              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                              TDS osaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎