onko kellään kokemuksia onko noissa laatikoissa mitään perusvikoja? autolla on ajettu 230tkm ja vm.95. nyt tuli haettua 325 sedanille isoveljeks 328 automaatti toukka.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ostamassa e36 328 autom.
Collapse
X
-
Mulla on tuollainen 328 autom vm 96. Mielestäni auto on palvellut hyvin jotain pikkuvikoja lukuunottamatta. jos huoltohistoria on hyvä niin voin kyllä suositella autoa myös automaattisena. kulkee kohtuullisen hyvin maantiellä ja myös kaupungissa eikä kulutuskaan ole matka-ajossa päätä huimaavaa. en osaa sanoa onko laatikossa ns. tyyppivikoja mutta itselläni toiminut moitteettomasti. Tarkastele perän kiinnityksen kuntoa mulla ainakin kaipaa ruostesuojausta. Mulla ajettu 272tkm
-
-
Mulla on ollut puolitoista vuotta mittarin mukaan 216 tkm ajettu vm. 96 ja hyvin on laatikon osalta ja muutenkin toiminut muutamia pikkuvikoja lukuunottamatta. Noista on itse tullut ajettua n. 30 tkm. Eikös tuo ZF5HP18 suht pomminvarman tekeleen maineessa ole? Omasta ei tiettävästi ole öljyjäkään vaihdettu ja tuskin taidan vaihtaakaan kun toimii niinkuin pitää.
Comment
-
-
Hyviä ja pomminvarmoja pelejä ovat. Kun vain löydät yksilön joka on varmuudella säännöllisesti huollettu ja onnistunut välttämään tuunaajien ja räpeltäjien mauttoman tuhovimman. Meillä on kakkosautona juuri tuollainen vm.1997 328iAC Exclusive Edition. Mittariin pyörähti juuri 200tkm. Pidän tätä peliä jollain tavalla kotitaloutemme luottopelinä. Löysin tämän jo vuonna 2008 saksasta täysin originaalissa kunnossa, ja sellaisena tulee taatusti pysymään. Tässä välissä auto kerkesi olemaan kaverillani kolmen vuoden ajan (seisonnassa - likimain käyttämättömänä). Ja nyt syksyllä pelastin vehkeen takaisin itselleni.
Tätä ennen oli myös yksi sedan-mallinen 328i ja Alpina B3 3,2, joka myös perustuu vahvasti 328i:hin. Kaikki ovat olleet niin hyviä pelejä, että nykyään tuntuu etten oikein osaisi edes olla ilman vähintään yhtä 328i:tä. Nämä uudemat BMW:t ovat sen verran pelottavia ja arvaamattomia että ainakin yksi tällainen ikiliikkuja täytyy pihassa olla. Varmaan on elämän tappiin saakka kun ei ilmankaan osaa olla.
Parasta 328i:ssä on ehdottomasti tehon ja polttoainekulutuksen suhde. Maantiellä mennään enempiä yrittämättä kuutosella alkavilla lukemilla, eikä jalkoihin jää käytännössä missään tilanteessa. Kunnossa olevalla alustalla ajettavuus on myös aivan älyttömän hyvä. Vaimon mielestä tämä 328 on parempi ajettava kuin "perhekäyttöautomme", vuoden 2008 530xd. Ja tavallaan itsekin ymmärrän tuon pointin... Auto vain tuntuu jotenkin rehelliseltä bemarilta. Nämä uudet ei niinkään. Melutaso on myös ikäisekseen asiallinen. Monet aivan uudet nykyautotkin on selkeästi meluisampia. Käyttökuluitaan 328iAC on myös nappivalinta, jos työkalut pysyy vähänkään omissa käsissä. Osia löytyy edullisesti niin uutena kuin käytettynä, ja auto itsessään on helppo huollettava ja loogisesti purettava. Automaatti toimii omassa ainakin kuin uusi, joten sitä ei kannattane peljätä. Alustan suhteen auto on erittäin kriittinen. Väljillä alustan palikoilla E36 on hermostuttavan rasittava ajettava. Kunnossa olevilla taas aivan päinvastainen. Omien kokeilujeni perusteella ajettavuuden voi myös pilata liian tiukalla alustalla, joka on uudelleenrakennettu Powerflexeillä ja rataolosuhteisiin mitoitetulla jousituksen jäykkyydellä ja rengastuksella. Meteli tuplaantuu ja pääset nopeasti mukaan keskustelemaan urahrkkyyttä käsittelevään threadiin. Nykyinen 328:ni on varustettu tehtaan vakioalustalla ja 16" kesärengastuksella. Ja tämä on ensimmäinen E36 joka oikeasti kulkee kuin kiskoilla ja menee suoraan kuin juna - ja erittäin mukavasti. Vaikuttaa että tällä setupilla tämä auto on suunniteltu toimimaan. Ainakin kotimaisilla, uraisilla routateillä. Liki 40 vuoden henkilökohtainen ikä alkaa nostamaan tällaiset seikat extreemin ulkonäön yläpuolelle. Pointti on vain se, että E36 on auto, jonka mainion ajettavuuden voi todella helposti pilata hyvin pienillä muutoksilla.
Pahinta mitä voi originaalille E36:selle tehdä, on uhrata se tuningin alttarille. Monet luulee hakevansa tuunauksella yksilöllisyyttä, mutta E36:sen tapauksessa se kääntyy jo ensimmäisen ikkunantummennuksen kohdalla täysin itseään vastaan. En keksi mitään rumempaa autoa kuin tonttiin madallettu ja mustaksi tummennettu E36 höystettynä tuningvaloilla. Moni on pysähtynyt sanomaan autostani, että onpa harvinaisen hyvänä ja alkuperäisenä säilynyt yksilö. Originaalina siinä on ripaus arvokkuutta ja herrasmiesmäisyyttä, ja sellaisena pitäminen on kulttuuriteko. Vähän lähti lipsumaan originaalista aiheesta....pahoittelut.Last edited by JKK; 29-11-2012, 14:23.
Comment
-
-
Täältä myös pisteitä e36 328 automaatille. Mukava ajettava niin kaupungissa ja maanteillä. Itsellä toimii hyvin. Parasta on tuo maantieajo. Ja on se täällä pkseudulla unelma nuissa ruuhkissa. Vaikka eihän se niin hyvin tehoja anna kuin manuaali niin itselle ainakin riittää. Ei mulla muuta.E36 325 cabrio
Exät: E36 328i,E36 328i E36 328ia E36 316 E30 316 e30 318 e36 320
Comment
-
Comment