noita jakoketjuun liittyviä ongelmia näissä tulee?
Ku edellisessä e36 328sa katkesi kampiakseli vauhtipyörän juuresta ja ongelmat alko jakoketjusta joka hyppäsi hampaalla..
Autoon oli joitakin perustehonlisäystä (..imusarja 325stä ja peltisatsi)koitettu edellisen toimesta tehdä joten ajoitus pielessä.
Sammuili ajossa vaikka muutoin toimi ja kävi nätisti..
Niin johtukohan ton edellisen bemun motin hajoaminen sittenkään "virityksistä" vaan itsestään kuluvista jakopäänhilppeistä??:think
Paljonko ajeltu? Kylläpä ne näissäkin tahtoo olla aikalailla ehtoo puolella jo kun 300tkm lähenee.
Määrittelee ehtoopuolella? Kyllä ketju niihin pienen uran on syönyt joka on sinänsä merkityksetöntä, mutta oletko nähnyt yhtään hajonnutta?
edit: Ketju ei mahdu hyppäämään normaalisti, mutta niitä on käynyt (joskin todella harvoin) jos alapään ratas on syystä x kulunut todella voimakkaasti eikä ketju sovi enää sille. Pieleen ajoitettuja jakopäitä kyllä on nähty useita.
Määrittelee ehtoopuolella? Kyllä ketju niihin pienen uran on syönyt joka on sinänsä merkityksetöntä, mutta oletko nähnyt yhtään hajonnutta?
edit: Ketju ei mahdu hyppäämään normaalisti, mutta niitä on käynyt (joskin todella harvoin) jos alapään ratas on syystä x kulunut todella voimakkaasti eikä ketju sovi enää sille. Pieleen ajoitettuja jakopäitä kyllä on nähty useita.
Merkityksetöntä tai ei, niin laahaimissa oli ainakin sellaset urat että ei voi enää hyväksi kehua ja olihan nuo vanhat laahaimet melko hauraat. Harvinaista hajoaminen on (pl. Jos ajettu pitkään kuluneella kiristimellå.)
Öljypumpun ketjukin sen verran venynyt että rahisee. Mittarissa tosiaan 331tkm.
Paljonko ajeltu? Kylläpä ne näissäkin tahtoo olla aikalailla ehtoo puolella jo kun 300tkm lähenee.
220 tkm mittarissa. Ja ääntää ku diisseli, aivan älytön meteli. Tuskin vanoskaan tuollaista meteliä päästää. Jakopään puolelta se ääni kuitenki tulee. Oisko muita ehdotuksia mistä ääni vois tulla?
Kiristintä käytin irti niin ketju siihen oli jälkeä syöny. Oisko tuo laahain sitte voinu jotenki lipsahtaa pois paikaltaan ja kiristin rallattaa ketjua vasten...
Kiristystä käytin irti niin ketju siihen oli jälkeä syöny. Oisko tuo laahain sitte voinu jotenki lipsahtaa pois paikaltaan ja kiristin rallattaa ketjua vasten...
Pitää olla kyllä ihan päreinä koko laahain.
Kyllähän siihen kiristimen männän päähän tulee laahaimesta jälkeä ajan mittaan.
Minkälaisessa kunnossa kiristimen jousi oli?
Kiristintä käytin irti niin ketju siihen oli jälkeä syöny. Oisko tuo laahain sitte voinu jotenki lipsahtaa pois paikaltaan ja kiristin rallattaa ketjua vasten...
Ei oo oikein mahdollista ellei oo tosiaan ihan säpäleinä. Ja jos tuo on ajomäärä niin eipä vielä pitäs olla hätää. Aukase venttiilikoppa niin vähän näkee jakopäätä onko selkeästi jotaki hajalla.
220 tkm mittarissa. Ja ääntää ku diisseli, aivan älytön meteli. Tuskin vanoskaan tuollaista meteliä päästää. Jakopään puolelta se ääni kuitenki tulee. Oisko muita ehdotuksia mistä ääni vois tulla?
Tuskin nyt kuitenkaan laahaimesta. Se on oikeasti lähes ikuinen ja sen kuluminenhan pysähtyy kun ketjun keskiosa alkaa ottamaan laaahaimeen?
Että olisiko kuitenkin vanos?
Juurikin samanlainen ääni, aivan hirveä räklätys ja kierrosten mukaan nousee ääni. tyhjäkäynnillä ihan vähän hiljenee. Kiertääkö vanoksessa muuten öljy ku tuntuu niinku se kuivana siellä kolkattais. Oisko voinu mennä tukkoon ku ennen öljynvaihtoa törkkäsin puhdistusaineet öljyn sekaan. Jakopäässä siis kaikki oli kunnossa. öljynvaihdon jälkeen ääni pikkuhiljaa voimistui ja nyt se on niin hirveä ettei kehtaa ajella.
Asiasta kolmanteen auto muuten savuttaa aivan helvetisti, esim risteyksistä lähtiessä jättää kunnon pilven taakse. Oisko tuo mahdollisesti separaattorin kalvo paskana ja koko paska muutenki tukossa ku muutakaan syytä siihen en löydä/keksi. Onko tietoa mitä tuo kustantais Oulun Wetterillä?
Comment