Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 hc-arvot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mutias
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 30
    • Tuusula

    e36 hc-arvot

    Elikkäs kävin tossa just katsastuksessa (jälkitarkastus) ja taas oli tyhjäkäynnin hc-arvot kohollaan kaikki muut olivat täysin kunnossa. Imuletkut on kattletu kaikki läpi imuvuotojen varalta muttei mitään löytynyt tosin tyhjäkäyntiventtililtä lähtevän letkun toinen pää joka on kiinni kaasuläpän takapuolella heiluu jonkin verran, onko normaalia (letku on siis kunnossa ja hyvin kiini siinä palikassa joka sitten menee kaasuläppään kiinni joka siis heiluu)? Pitäskö vikaa alkaa ettii muualta kun imupuolelta (sytkä?) koneena siis m50b25 vanoksella.Olen lukenut kaikki muut topicit ja kovasti niissä imuvuodoista jauhetaan muttei niitä vaan löydy. :think
    Ja vielä päästölukemat

    tyhjäkäynti: hc:140, co%:0,02%:0,03, CO2%: 14,6
    kierroksilla: hc:56, CO%:0,1, O2%:0,3, CO2%:14,6, lambda 1
    Last edited by mutias; 15-01-2013, 16:14.
  • ppeetu
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2012
    • 278
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by mutias View Post
    Elikkäs kävin tossa just katsastuksessa (jäkitakastus) ja taas oli tyhjäkäynnin hc-arvot kohollaan kaikki muut olivat täysin kunnossa. Imuletkut on kattletu kaikki läpi imuvuotojen varalta muttei mitään löytynyt tosin tyhjäkäyntiventtililtä lähtevän letkun toinen pää joka on kiinni kaasuläpän takapuolella heiluu jonkin verran, onko normaalia (letku on siis kunnossa ja hyvin kiini siinä palikassa joka sitten menee kaasuläppään kiinni joka siis heiluu)? Pitäskö viika alkaa ettii muualta kun imupuolelta (sytkä?) koneena siis m50b25 vanoksella.Olen lukenut kaikki muut topicit ja kovasti niissä imuvuodoista jauhetaan muttei niitä vaan löydy. :think
    Ja vielä päästölukemat

    tyhjäkäynti: hc:140, co%:0,02%:0,03, CO2%: 14,6
    kierroksilla: hc:56, CO%:0,1, O2%:0,3, CO2%:14,6, lambda 1
    Mulla sama vika ja kone... Itse en löytänyt vikaa ja viimeisenä leima päivänä kaadoin masinolia tankkiin. Liekkö paras ratkaisu mutta ainasken leima tuli
    E91 320d M-Sport


    Comment

    • mutias
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 30
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by ppeetu View Post
      Mulla sama vika ja kone... Itse en löytänyt vikaa ja viimeisenä leima päivänä kaadoin masinolia tankkiin. Liekkö paras ratkaisu mutta ainasken leima tuli
      jaaa no tota vois varmaa kokeilla viimosena oljenkortena :think tässä nyt tosin on enää 4 päivää aikaa löyttää vika ja korjata se, elikkäs vähä kiirettä pitää. Millasella suhteella lorautit sitä, bensavalo palaa ja litra masinolii perää?

      Comment

      • Playpig
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 889
        • Iisalmi

        #4
        Olihan katti kuuma?
        Nyt: E39 530DA Touring -98

        ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

        Comment

        • mutias
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 30
          • Tuusula

          #5
          kyllä se siinä pakkasessa jotai -3 oiskoha ollu hetken seisoskeli mut kyllä se tutkari sitte siinä huudatteli senki eestä että eiköhä se tarpeeks kuuma ollu? :think
          Last edited by mutias; 15-01-2013, 00:08.

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16354
            • Leppävirta

            #6
            Originally posted by mutias View Post
            kyllä se siinä pakkasessa jotai -3 oiskoha ollu hetken seisoskeli mut kyllä se tutkari sitte siinä huudatteli senki eestä että eiköhä se tarpeeks kuuma ollu? :think
            Kannattaa ajaa katti kuumaksi, ei riitä tyhjäkäynnillä pöristely. Sitten mittaa arvot. Voipi auttaa...
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • mutias
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 30
              • Tuusula

              #7
              pystyiskö katsastus miestä "huijaamaa" muilla tavoilla esim. nostaa tyhjäkäyntiä 600rpm-->1000rpm vaijeria kiristelemällä jolloin hc saattaisi tippua? onko tyhjäkäynnillä joku tietty kierrosraja joka ei saa ylittyä?

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11112
                • Oulu

                #8
                Tai jos vaikka korjaisit sen? Jos ei imuvuotoa löydy, niin vaihda kaiken varalta kaikki imusarjan letkut, putket ja tiivisteet. Jos ei kummene niin sitten lamda(t), katti ja maf vaihtoon tuossa järjestyksessä. Sanomattakin lienee selvää että kattia lukuunottamatta vain uutta orkkisosaa tilalle.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • mutias
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 30
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Tai jos vaikka korjaisit sen? Jos ei imuvuotoa löydy, niin vaihda kaiken varalta kaikki imusarjan letkut, putket ja tiivisteet. Jos ei kummene niin sitten lamda(t), katti ja maf vaihtoon tuossa järjestyksessä. Sanomattakin lienee selvää että kattia lukuunottamatta vain uutta orkkisosaa tilalle.
                  en vaan jaksais uskoo et tos mitää "isompaa" kuten lamda tai imm, koska auto käy läpi koko kierros alueen todella nätisti nii kuumana kuin kylmänäkin ei mitään pätkimisiä tai nykimisiä missään vaiheessa, ei edes tyhjäkäynnillä kierrokset souda. Mutta edelleen tuo kaasuläpän taakse menevä palikka hieman ihmetyttää ei kai sen kuuluisi heilua?

                  Comment

                  • Kylli-Täti
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 499
                    • Tampere

                    #10
                    Itellä kun oli päästöongelmia huomasin et just noilla arvoilla monella ei menny läpi, mutta kun huudatti moottoria motarilla 120km/h nelosella ja vielä kenki kakkosella kunnes saapu katsastusaseman pihaan, meni päästöistä läpi. Eli sellaset 20 minsaa kenkimistä niin pitäs alittaa kyllä päästörajan. Tää ongelma tosiaan siitä selattuani oli yllättävän monella ollu ja helvetin monella myös meni läpi katsastuksesta kenkimällä. Jotkut jopa oli ajanu kolmosella motaria 30 minsaa, se nyt on ehkä liiottelua.. mutta suosittelen meneen vaikka hakeen jostain halvemmalla päästötodistuksen kengittyäs yllä mainitulla tavalla ja katot meneekö läpitte

                    Comment

                    • Rel1990
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2009
                      • 76
                      • SLN

                      #11
                      Originally posted by Hevonen View Post
                      Itellä kun oli päästöongelmia huomasin et just noilla arvoilla monella ei menny läpi, mutta kun huudatti moottoria motarilla 120km/h nelosella ja vielä kenki kakkosella kunnes saapu katsastusaseman pihaan, meni päästöistä läpi. mutta suosittelen meneen vaikka hakeen jostain halvemmalla päästötodistuksen kengittyäs yllä mainitulla tavalla ja katot meneekö läpitte
                      Itselläni oli hc päästöongelmia m50b28 koneessa. Vaihdoin sen imusarjan haitariputken, vaikka en siinä silmämääräisesti nähnytkään vikaa, ja sytystystulpat. Näiden jälkeen lainatun tekstin mukaiset toimenpiteet. Eli kovaa ajoa kovilla kierroksilla ja sitten suoraan korjaamolle ottamaan päästötodistus. Helposti meni päästöt läpi uudella yrityksellä

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16451
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by Rel1990 View Post
                        Itselläni oli hc päästöongelmia m50b28 koneessa. Vaihdoin sen imusarjan haitariputken, vaikka en siinä silmämääräisesti nähnytkään vikaa, ja sytystystulpat. Näiden jälkeen lainatun tekstin mukaiset toimenpiteet. Eli kovaa ajoa kovilla kierroksilla ja sitten suoraan korjaamolle ottamaan päästötodistus. Helposti meni päästöt läpi uudella yrityksellä
                        Mmm... :think No joo, ei liity asiaan mutta varmaankin m52b28 eli alulohkoinen kone jossa on separaattori mikä rikkinäisenä vaikuttaa päästöihin ?

                        Comment

                        • Perlenbacher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2010
                          • 1103
                          • Suomi

                          #13
                          Kulahtanut maf ei välttämättä anna mitään muuta merkkiä huonosta kunnostaan kuin huonot seokset. Ei huomaa ajossa useinkaan koska kulahtaa yleensä tasaisesti.

                          Lambdahan sinne melkein kannattaisi vaihtaa, joko orkkis tai boschin tarvike. Sitte toinen juttu pakoputki jos vuotaa hiukankin ei välttämättä näy happiarvossa päästöissä mutta vuoto ennen lambdaa rikastaa seosta ja hc nousee. Tutki nokijälkiä pakoputken liitoksissa ja kuulostele alapuolella kun moottori on käynnissä kuuluuko pientäkään pörinää.

                          Comment

                          • Muppe
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 1866
                            • Östermyra

                            #14
                            Originally posted by mutias View Post
                            pystyiskö katsastus miestä "huijaamaa" muilla tavoilla esim. nostaa tyhjäkäyntiä 600rpm-->1000rpm vaijeria kiristelemällä jolloin hc saattaisi tippua? onko tyhjäkäynnillä joku tietty kierrosraja joka ei saa ylittyä?
                            Samojen ongelmien kanssa kesällä tuli tapeltua ja itse katsastusmies "huijasi" kohoavan hc:n tyhjäkäynnillä pitämällä kierrokset tonnissa.
                            E61 530dA M-Sport
                            E39 520iA Touring

                            ex. E34 525iA
                            ex. E34 535iA
                            ex. E34 520i
                            ex. E34 520i
                            ex. E36 320i

                            Comment

                            • Kylli-Täti
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2012
                              • 499
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Muppe View Post
                              Samojen ongelmien kanssa kesällä tuli tapeltua ja itse katsastusmies "huijasi" kohoavan hc:n tyhjäkäynnillä pitämällä kierrokset tonnissa.
                              Yleinen huhuhan on, että tonnia pidetään tyhjäkäynnin rajana. Jos menee yli, niin tulee hylky. Laista en tiedä, mutta isot pojat kertonu et tätä pidetään katsastusmiesten piirissä rajana. Kaippa se katsastusmies ajatteli et jos toi kuitenkin tuodaan isommilla kierroksilla takasin niin yhtä hyvin voi päästää läpi nytkin JOS vaan sattuu parisen sataa kiekkaa auttaan päästöongelmaan. Siihen en ota kantaa tekikö katsastusmies oikein. Bisnes ja luontohan tossa nyt kärsii :think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎