Announcement

Collapse
No announcement yet.

moottorin vaihto e39:tä e36:seen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • haggiz
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 332
    • Pori

    moottorin vaihto e39:tä e36:seen

    tuli tuossa ostettua e39 2,5l motti vm.98 ja se nyt tarvis saada e36:seen (vm.93) sopimaan niin jos täällä on joku ketä sen on tehnyt niin neuvot kyllä kelpaa. sähköt täytyy ilmeisesti koneesta muuttaa ja imusarja on kuulemma hyvä vaihtaa??? mutta neuvot ja niksit kyllä kelpaa! :think
    huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
    http://www.autohuoltosata.com


    e36 325i

    Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    #2
    Onhan sinulla olemassa e39:stä kaikki ajonestoon liittyvät? boxi, piuhat, avain, virtalukon ympärille tuleva sirutunnistin? millä moottorilla alunperin e36 on?
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

    Comment

    • haggiz
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 332
      • Pori

      #3
      juu kyllä ruiskuboksi löytyy ja siru avaimeen mutta ei virtalukon kehystä. elikkä tuo mihen rakennan on e36 325 vanos.
      huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
      http://www.autohuoltosata.com


      e36 325i

      Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta

      Comment

      • haggiz
        Bimmer Fanatic
        • May 2011
        • 332
        • Pori

        #4
        a unohtu vielä nuot moottorin sähkötkin on paikoillaan. onko niissä koneen korvissa jokin ero kun koneen entinen omistaja sanoi että ei sovi korvat keskenään??
        huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
        http://www.autohuoltosata.com


        e36 325i

        Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta

        Comment

        • bmwbmw
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1370
          • Kainuu

          #5
          Hajosiko entinen moottori vai miksi vaihdat? Sanoisin että helpoin tapa on käyttää e36 alkuperäisiä sähköjä kokonaisuudessaan. Eli periaatteessa vaihdat vain e39 pelkän raakamoottorin sinne tilalle ja käytät e36 koneenkorvia, imusarjaa, pakosarjaa yms. kaikki mahdolliset moottorin ulkopuoliset. sinun täytyy vaihtaa e36 moottorista ainakin lämpötila anturi e39:n m52 moottoriin. en muista olisiko nakutusanturit olleet erilaisella pistokkeella mutta nehän saa myös entisestä moottorista. edit: ja katso että tarvitseeko öljypohjaa vaihtaa.
          sigpic
          Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

          Comment

          • haggiz
            Bimmer Fanatic
            • May 2011
            • 332
            • Pori

            #6
            joo vanhasta moottorista halkesi kansi ja ajattelin sitten koettaa tuota tupla vanosia. sitä vähän ajattelinkin että sinne täytyy ne anturit vaihtaa kun niitä e39 sähköjä eilen tutkailin ja näin ne pistokkeet niin ne ei sovi alkuunkaan. ja rosteripakosarjakin odottaa paikalleen pääsyä niin ei tule pakosarjan kanssa ongelmia ainoa mikä on kysymys merkki niin kun laitan e36 omat sähköt moottoriin niin tarvitseeko mun laittaa siihen silti tuon e39 ohj.boksi että saa ajoeston pois? vai pärjäänkö ihan e36 omalla boksilla?
            huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
            http://www.autohuoltosata.com


            e36 325i

            Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta

            Comment

            • bmwbmw
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1370
              • Kainuu

              #7
              Originally posted by haggiz View Post
              joo vanhasta moottorista halkesi kansi ja ajattelin sitten koettaa tuota tupla vanosia. sitä vähän ajattelinkin että sinne täytyy ne anturit vaihtaa kun niitä e39 sähköjä eilen tutkailin ja näin ne pistokkeet niin ne ei sovi alkuunkaan. ja rosteripakosarjakin odottaa paikalleen pääsyä niin ei tule pakosarjan kanssa ongelmia ainoa mikä on kysymys merkki niin kun laitan e36 omat sähköt moottoriin niin tarvitseeko mun laittaa siihen silti tuon e39 ohj.boksi että saa ajoeston pois? vai pärjäänkö ihan e36 omalla boksilla?
              Onko tuo moottorisi varmasti tuplavanos? Jos on niin tarvitset KAIKKI mahdolliset moottorin sähköt e39:stä. Jos yhdellä vanoksella normi m52 moottori niin käytät myös e36 moottorin ohjausboxia kaikkine sähköineen ja unohdat ne e39 sähköt kokonaan.
              sigpic
              Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

              Comment

              • haggiz
                Bimmer Fanatic
                • May 2011
                • 332
                • Pori

                #8
                Originally posted by bmwbmw View Post
                Onko tuo moottorisi varmasti tuplavanos? Jos on niin tarvitset KAIKKI mahdolliset moottorin sähköt e39:stä. Jos yhdellä vanoksella normi m52 moottori niin käytät myös e36 moottorin ohjausboxia kaikkine sähköineen ja unohdat ne e39 sähköt kokonaan.
                tuosta linkinstä näet millainen moottori on kyseessä http://en.wikipedia.org/wiki/File:BMW_M54B25_002.jpg
                huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
                http://www.autohuoltosata.com


                e36 325i

                Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta

                Comment

                • bmwbmw
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1370
                  • Kainuu

                  #9
                  Originally posted by haggiz View Post
                  tuosta linkinstä näet millainen moottori on kyseessä http://en.wikipedia.org/wiki/File:BMW_M54B25_002.jpg
                  Voihan viulu. Kyllä on aika homma saada tuo moottori toimimaan e36:ssa. Tai tarvitset tosiaan aivan täydelliset sähköt joidenka kytkentäkaaviota e36 sähköihin en ainakaan itse tiedä. Helpoin olisi ja minkä itse tekisin on että möisin tuon moottorin ja ostaisin vaikka yhdellä vanoksella olevan m52b28 tai yleensäkkään yhdellä vanoksella olevan moottorin.
                  sigpic
                  Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                  Comment

                  • haggiz
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2011
                    • 332
                    • Pori

                    #10
                    Originally posted by bmwbmw View Post
                    Voihan viulu. Kyllä on aika homma saada tuo moottori toimimaan e36:ssa. Tai tarvitset tosiaan aivan täydelliset sähköt joidenka kytkentäkaaviota e36 sähköihin en ainakaan itse tiedä. Helpoin olisi ja minkä itse tekisin on että möisin tuon moottorin ja ostaisin vaikka yhdellä vanoksella olevan m52b28 tai yleensäkkään yhdellä vanoksella olevan moottorin.
                    noniin ja taas mentiin perse edellä puuhun ja lujaa! noo täytynee jotain keksiä ja kattoa että pystyykö noita sähköjä liittämään vanhoihin sähköihin ja ettiä netistä jotakin kytkentä kaaviota tai jtn, mutta muuten kone myyntiin ja toinen kone tilalle.
                    huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
                    http://www.autohuoltosata.com


                    e36 325i

                    Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11102
                      • Oulu

                      #11
                      Kyllähän ne varmasti voi liittää toisiinsa, mutta homma ei ootodellakaan plug and play. Jos et ole aikasemmin värkänny paljoa auton sähköjen kanssa, niin ei kannata edes yrittää.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • haggiz
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2011
                        • 332
                        • Pori

                        #12
                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Kyllähän ne varmasti voi liittää toisiinsa, mutta homma ei ootodellakaan plug and play. Jos et ole aikasemmin värkänny paljoa auton sähköjen kanssa, niin ei kannata edes yrittää.
                        kyllä niitä on tullun autoihin muutettua ja vaihdettua. mahtasko joku tietää jonkun sivuston mistä saisi jonkinnäkösiä kyrkentä kaavioita niin voisi vähän vilkaista jos vaikka saisi homman etenemään!?
                        huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
                        http://www.autohuoltosata.com


                        e36 325i

                        Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta

                        Comment

                        • bmwbmw
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1370
                          • Kainuu

                          #13
                          Originally posted by haggiz View Post
                          kyllä niitä on tullun autoihin muutettua ja vaihdettua. mahtasko joku tietää jonkun sivuston mistä saisi jonkinnäkösiä kyrkentä kaavioita niin voisi vähän vilkaista jos vaikka saisi homman etenemään!?
                          Sanoisin että tietääksi kukaan ei ole tällä foorumilla laittanut tuplavanos moottoria e36:een jälkiasennuksena. En nyt toki varmaksi voi sanoa...
                          Last edited by bmwbmw; 26-01-2013, 20:18.
                          sigpic
                          Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                          Comment

                          • haggiz
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2011
                            • 332
                            • Pori

                            #14
                            nonii nyt on koneeseen vaihdettu e36 imusarja ja ohj.tehostimen/laturin korva ja laturi/ tehostaja. öljypohjaa ei tarvinnut vaihtaa kun on samallainen. sähkötkin sopii muuten lukuun ottamati muutamaa pistoketta jotka tarvii vielä vaihtaa ja kipinätunnistimen tappi on lyhkäsempi e36:ssa kuin e39:ssä joten sen kanssa saa vähän touhuta vielä. puolat ynm sopii suoraan eli niitten kanssa ei tarvitse taistella. ainoa mikä on niin tuo tupla vanos siihen tarvisi jokin viritys tehdä, voiko sen liittää toiseen vanosin yhteyteen vai onko niissä jokin ``ajotus systeemi``? selailin täällä vähän niin se ei välttämättä tarvitse olla edes kiinni tai toiset on koittanut vaikutusta kun se ei ole kiinni, mutta vaikuttaa vääntöön ja kulutukseen. mitenkäs noitte lamda antureiden kanssa kun niitä tässä e39:n koneessa on 4 ja e36:sen koneessa 1? tänään kone laitetaan paikoilleen ja loput sähköt ja koitetaan saada ekat savut koneella.
                            ps. eikä nuot sähköt ollutkaan niin avaruustiedettä kuin aluksi luulin.
                            huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
                            http://www.autohuoltosata.com


                            e36 325i

                            Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16445
                              • Asikkala

                              #15
                              Toivottavasti asennat paremmin kuin kirjoitat...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎