tuli tuossa ostettua e39 2,5l motti vm.98 ja se nyt tarvis saada e36:seen (vm.93) sopimaan niin jos täällä on joku ketä sen on tehnyt niin neuvot kyllä kelpaa. sähköt täytyy ilmeisesti koneesta muuttaa ja imusarja on kuulemma hyvä vaihtaa??? mutta neuvot ja niksit kyllä kelpaa! :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
moottorin vaihto e39:tä e36:seen
Collapse
X
-
moottorin vaihto e39:tä e36:seen
huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
http://www.autohuoltosata.com
e36 325i
Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:staTags: None
-
-
juu kyllä ruiskuboksi löytyy ja siru avaimeen mutta ei virtalukon kehystä. elikkä tuo mihen rakennan on e36 325 vanos.huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
http://www.autohuoltosata.com
e36 325i
Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta
Comment
-
-
a unohtu vielä nuot moottorin sähkötkin on paikoillaan. onko niissä koneen korvissa jokin ero kun koneen entinen omistaja sanoi että ei sovi korvat keskenään??huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
http://www.autohuoltosata.com
e36 325i
Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta
Comment
-
-
Hajosiko entinen moottori vai miksi vaihdat? Sanoisin että helpoin tapa on käyttää e36 alkuperäisiä sähköjä kokonaisuudessaan. Eli periaatteessa vaihdat vain e39 pelkän raakamoottorin sinne tilalle ja käytät e36 koneenkorvia, imusarjaa, pakosarjaa yms. kaikki mahdolliset moottorin ulkopuoliset. sinun täytyy vaihtaa e36 moottorista ainakin lämpötila anturi e39:n m52 moottoriin. en muista olisiko nakutusanturit olleet erilaisella pistokkeella mutta nehän saa myös entisestä moottorista. edit: ja katso että tarvitseeko öljypohjaa vaihtaa.sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
joo vanhasta moottorista halkesi kansi ja ajattelin sitten koettaa tuota tupla vanosia. sitä vähän ajattelinkin että sinne täytyy ne anturit vaihtaa kun niitä e39 sähköjä eilen tutkailin ja näin ne pistokkeet niin ne ei sovi alkuunkaan. ja rosteripakosarjakin odottaa paikalleen pääsyä niin ei tule pakosarjan kanssa ongelmia ainoa mikä on kysymys merkki niin kun laitan e36 omat sähköt moottoriin niin tarvitseeko mun laittaa siihen silti tuon e39 ohj.boksi että saa ajoeston pois? vai pärjäänkö ihan e36 omalla boksilla?huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
http://www.autohuoltosata.com
e36 325i
Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta
Comment
-
-
Originally posted by haggiz View Postjoo vanhasta moottorista halkesi kansi ja ajattelin sitten koettaa tuota tupla vanosia. sitä vähän ajattelinkin että sinne täytyy ne anturit vaihtaa kun niitä e39 sähköjä eilen tutkailin ja näin ne pistokkeet niin ne ei sovi alkuunkaan. ja rosteripakosarjakin odottaa paikalleen pääsyä niin ei tule pakosarjan kanssa ongelmia ainoa mikä on kysymys merkki niin kun laitan e36 omat sähköt moottoriin niin tarvitseeko mun laittaa siihen silti tuon e39 ohj.boksi että saa ajoeston pois? vai pärjäänkö ihan e36 omalla boksilla?sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by bmwbmw View PostOnko tuo moottorisi varmasti tuplavanos? Jos on niin tarvitset KAIKKI mahdolliset moottorin sähköt e39:stä. Jos yhdellä vanoksella normi m52 moottori niin käytät myös e36 moottorin ohjausboxia kaikkine sähköineen ja unohdat ne e39 sähköt kokonaan.huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
http://www.autohuoltosata.com
e36 325i
Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta
Comment
-
-
Originally posted by haggiz View Posttuosta linkinstä näet millainen moottori on kyseessä http://en.wikipedia.org/wiki/File:BMW_M54B25_002.jpgsigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by bmwbmw View PostVoihan viulu. Kyllä on aika homma saada tuo moottori toimimaan e36:ssa. Tai tarvitset tosiaan aivan täydelliset sähköt joidenka kytkentäkaaviota e36 sähköihin en ainakaan itse tiedä. Helpoin olisi ja minkä itse tekisin on että möisin tuon moottorin ja ostaisin vaikka yhdellä vanoksella olevan m52b28 tai yleensäkkään yhdellä vanoksella olevan moottorin.huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
http://www.autohuoltosata.com
e36 325i
Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta
Comment
-
-
Kyllähän ne varmasti voi liittää toisiinsa, mutta homma ei ootodellakaan plug and play. Jos et ole aikasemmin värkänny paljoa auton sähköjen kanssa, niin ei kannata edes yrittää.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKyllähän ne varmasti voi liittää toisiinsa, mutta homma ei ootodellakaan plug and play. Jos et ole aikasemmin värkänny paljoa auton sähköjen kanssa, niin ei kannata edes yrittää.huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
http://www.autohuoltosata.com
e36 325i
Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta
Comment
-
-
Originally posted by haggiz View Postkyllä niitä on tullun autoihin muutettua ja vaihdettua. mahtasko joku tietää jonkun sivuston mistä saisi jonkinnäkösiä kyrkentä kaavioita niin voisi vähän vilkaista jos vaikka saisi homman etenemään!?Last edited by bmwbmw; 26-01-2013, 20:18.sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
nonii nyt on koneeseen vaihdettu e36 imusarja ja ohj.tehostimen/laturin korva ja laturi/ tehostaja. öljypohjaa ei tarvinnut vaihtaa kun on samallainen. sähkötkin sopii muuten lukuun ottamati muutamaa pistoketta jotka tarvii vielä vaihtaa ja kipinätunnistimen tappi on lyhkäsempi e36:ssa kuin e39:ssä joten sen kanssa saa vähän touhuta vielä. puolat ynm sopii suoraan eli niitten kanssa ei tarvitse taistella. ainoa mikä on niin tuo tupla vanos siihen tarvisi jokin viritys tehdä, voiko sen liittää toiseen vanosin yhteyteen vai onko niissä jokin ``ajotus systeemi``? selailin täällä vähän niin se ei välttämättä tarvitse olla edes kiinni tai toiset on koittanut vaikutusta kun se ei ole kiinni, mutta vaikuttaa vääntöön ja kulutukseen. mitenkäs noitte lamda antureiden kanssa kun niitä tässä e39:n koneessa on 4 ja e36:sen koneessa 1? tänään kone laitetaan paikoilleen ja loput sähköt ja koitetaan saada ekat savut koneella.
ps. eikä nuot sähköt ollutkaan niin avaruustiedettä kuin aluksi luulin.huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
http://www.autohuoltosata.com
e36 325i
Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta
Comment
-
Comment