Announcement

Collapse
No announcement yet.

Neuvoja 318iS:n remmiahtamiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elias
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 122
    • Naantali

    Neuvoja 318iS:n remmiahtamiseen

    Elikkäs omana haaveena on ollut asentaa remmiahdin M42 koneeseen e36:sen keulille, mutta voin suoraan sanoa ettei minulla ole kokemusta näistä ahtamistouhuista. Siksi siis toivoisin neuvoja kokeneemmilta, ennen kuin edes aloitan projektia. Tavoitteena olisi noin +60-100hp eli siinä 200hp kieppeillä saisi tehot olla.

    Kysymys siis kuuluu että mitä ja millaista tälläinen projekti vaatii?
    -Ahdin, millainen? (eaton m45?)
    -Kuinka suuret suuttimet?
    -Tarvitseeko alakerta muutoksia vai riittääkö kestävyys jos koneistaa kannen ja uusii kannentiivisteen? Tietty uudet kk laakerit ja jakopään osat mutta tarviiko alakerta muuta?
    -Millainen kansipahvi, vakio vaiko jokin vahvempi?
    -Nokka-akselit?
    -Mitä muutoksia vaatii sytytykseen ja moottorinohjaukseen? Boksi, ilmamäärämittari jne.
    -Mitä muuta?

    Kiitokset jo etukäteen! Kerätään ensin tiedot, sitten osat ja sitten testataan taidot
    Last edited by elias; 07-02-2013, 19:05.
    E91 330xd -10 Spacegrau
    E30 m50b25 cabriolet -91 Lagunengrun
    E30 m50b25 2d -86 Astonmartinwhite
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #2
    Originally posted by elias View Post
    Elikkäs omana haaveena on ollut asentaa remmiahdin M42 koneeseen e36:sen keulille, mutta voin suoraan sanoa ettei minulla ole kokemusta näistä ahtamistouhuista. Siksi siis toivoisin neuvoja kokeneemmilta, ennen kuin edes aloitan projektia. Tavoitteena olisi noin +60-100hp eli siinä 200hp kieppeillä saisi tehot olla.

    Kysymys siis kuuluu että mitä ja millaista tälläinen projekti vaatii?
    -Ahdin, millainen? (eaton m45?)
    -Kuinka suuret suuttimet?
    -Tarvitseeko alakerta muutoksia vai riittääkö kestävyys jos koneistaa kannen ja uusii kannentiivisteen? Tietty uudet kk laakerit ja jakopään osat mutta tarviiko alakerta muuta?
    -Millainen kansipahvi, vakio vaiko jokin vahvempi?
    -Nokka-akselit?
    -Mitä muutoksia vaatii sytytykseen ja moottorinohjaukseen? Boksi, ilmamäärämittari jne.
    -Mitä muuta?

    Kiitokset jo etukäteen! Kerätään ensin tiedot, sitten osat ja sitten testataan taidot
    kokonaan uusi moottorin ohjaus ja ilmamäärä mittari kuikkaan
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by elias View Post
      Elikkäs omana haaveena on ollut asentaa remmiahdin M42 koneeseen e36:sen keulille, mutta voin suoraan sanoa ettei minulla ole kokemusta näistä ahtamistouhuista. Siksi siis toivoisin neuvoja kokeneemmilta, ennen kuin edes aloitan projektia. Tavoitteena olisi noin +60-100hp eli siinä 200hp kieppeillä saisi tehot olla.

      Kysymys siis kuuluu että mitä ja millaista tälläinen projekti vaatii?
      -Ahdin, millainen? (eaton m45?)
      -Kuinka suuret suuttimet?
      -Tarvitseeko alakerta muutoksia vai riittääkö kestävyys jos koneistaa kannen ja uusii kannentiivisteen? Tietty uudet kk laakerit ja jakopään osat mutta tarviiko alakerta muuta?
      -Millainen kansipahvi, vakio vaiko jokin vahvempi?
      -Nokka-akselit?
      -Mitä muutoksia vaatii sytytykseen ja moottorinohjaukseen? Boksi, ilmamäärämittari jne.
      -Mitä muuta?

      Kiitokset jo etukäteen! Kerätään ensin tiedot, sitten osat ja sitten testataan taidot
      Meinasitko kilvellisen auton tehdä?
      Tuollaisen katsastus on sitten melko savotta.

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        #4
        Originally posted by Muurahainen View Post
        Meinasitko kilvellisen auton tehdä?
        Tuollaisen katsastus on sitten melko savotta.


        ja meiltä löyty eka jännittäjä

        ootko himoinnu itekki remmittämistä mutta rahat ei riitä

        buahahah
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #5
          DASC paketti ja ajoa. Noita on aina aika ajoin 1000-2000USD hintaan myynnissä jenkkien ebayssä. Jos virittelyjä noin yleensä ajattelee, niin eihän noi oo edes kalliita hevosia. Ei tarvii nokkia eikä muutakaan ja saa ton sitten varmasti pussitettua jos mielii ihan papereihin saada. Asennuksesta selviäisi yhdessä illassa.

          Comment

          • Kylli-Täti
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 499
            • Tampere

            #6
            Ite kattelin huvikseni noita remmiahdinkittejä kun samasen moottorin omasin ja tuntu lussulta. Downing atlantan remmiahdin näytti erittäin hyvältä vaihtoehdolta, tosin uutena hinnat oli aikas kovia, eikä ainakaan sillon niitä enää valmistettu edes. Vaihdoin kuitenkin M50:een

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by Tonton View Post


              ja meiltä löyty eka jännittäjä

              ootko himoinnu itekki remmittämistä mutta rahat ei riitä

              buahahah
              Mitäs jos mulla on jo
              Ei tosin noin pienessä moottorissa...

              Ajattelin varoittaa tuosta katsastus showsta.
              Last edited by Muurahainen; 08-02-2013, 00:43. Reason: otin kuvan pois, turhan paljon infoa jaeltavaksi.

              Comment

              • elias
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 122
                • Naantali

                #8
                Meinasin että jos ei muuten onnistu niin otetaan remmi pois katsastukseen, eli vain "ratakäyttöön", tietysti yritetään parhaamme saada leimattua. Lähinnä kiinnostaisi tiedot siitä, millaisia osia alan haalia kasaan? Tuollainen valmis paketti olis tietty helppo mutta tehdään budjettilinjalla ja haalitaan käytettynä kaikki minkä voi käytettyä laittaa Millainen ohjaus ja ilmamäärämittari soveltuisi ja onko mielipiteitä sopivasta suutinkoosta?
                E91 330xd -10 Spacegrau
                E30 m50b25 cabriolet -91 Lagunengrun
                E30 m50b25 2d -86 Astonmartinwhite

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11102
                  • Oulu

                  #9
                  Suuttimien laskentasofta löytyy vaikka finjektorin sivuilta. Jo aikaisemmin sanottiinkin että ilmamäärämittaria et enään tarvi kun aftermarket moottorinohjaukset toimii yleensä map-anturilla. Moottorin sisuskaluihin tuskin tarvii koskia, vaan remmiahdin asennussarjoineen, moottorinohjaus ja isommat suuttimet riittää. Uudet ahdinpaketit maksaa 1000-3000 euroa , suuttimet ~500 ja siihen vielä moottorinohjaus päälle 500-1500 euroa, niin halvasta virityksestä ei voida puhua. Toki sitten dynottaminen ja säätäminen ammattilsisella maksaa. bolt-on m50b25 tai m52b28 moottori irtoaa alle tonnilla, niin itte en paljoo miettiskään tommosta ahtamista. Toki jos hommaat vaikka sen käytetyn m45 ahtimen, jotku käytetyt suuttimet ja väsäät ite megan ohjaukseksi, voit päästäkkin samaan hintaluokkaan. Tämä kuitenkin vaatii aika paljon tietotaitoa ja rakennus taitoa onnistuakseen. Ja elä ota vittuiluna, mutta kysymysten perusteella tietotaito tuskin tulee riittämään ko. operaatioon.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • elias
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 122
                    • Naantali

                    #10
                    Tämä homma olisikin tarkoitus ottaa opettelun kannalta. Kokemusta ei ole mutta ei sitä kädet taskussa seisoskelemalla kerrykkään. Ahdin olisi tiedossa käytettynä, myös suuttimet varmasti saisin kun saan oikean koon selville. Mutta voiko käyttää vakio boksia vaikka lastutettuna ja voiko ilmamäärämittarin korvata esim jonkun toisen bemarin ilmamassa/määrämittarilla, niin että paketti olisi toimiva. Jos ei niin millä korvataan?
                    Last edited by elias; 09-02-2013, 00:45.
                    E91 330xd -10 Spacegrau
                    E30 m50b25 cabriolet -91 Lagunengrun
                    E30 m50b25 2d -86 Astonmartinwhite

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      500e neljästä suuttimesta, se on jo aika hinta

                      Hommaa saabin suuttimet siihen, kokoluokka reilu 300cc, korkeaohmiset ja saatavana edukkaasti.

                      Moottorinohjaukseen ei kannata miettiä mitään muuta kuin toista ecua, sillä vakiolla on turha lähteä rikkomaan konetta. Bolt-on megoja saa tuohon mottiin 500e (kdfi), säätö siihen päälle.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • JonttuPeke
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 1130
                        • Juuka

                        #12


                        Siitä vain juottelemaan
                        F06 640D "M6"
                        E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11102
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Cell View Post
                          500e neljästä suuttimesta, se on jo aika hinta

                          Hommaa saabin suuttimet siihen, kokoluokka reilu 300cc, korkeaohmiset ja saatavana edukkaasti.
                          Nii joo muistelin mitä uudet suuttimet maksais kutoseen

                          Noita saabin suuttimia kyllä löytyy välillä melko edukkaasti myynnistä. Mulla ei vaan oo mitään hajua niiden sopivuudesta.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            #14
                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Nii joo muistelin mitä uudet suuttimet maksais kutoseen

                            Noita saabin suuttimia kyllä löytyy välillä melko edukkaasti myynnistä. Mulla ei vaan oo mitään hajua niiden sopivuudesta.
                            Bolt on.
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • elias
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 122
                              • Naantali

                              #15
                              Mites sitten muut muutokset? Kannattaako keventää vauhtis, muuttaa nokkia (millaiset kulmat?) Tai avartaa kantta? Ja mites tuo kansipahvi?:think
                              E91 330xd -10 Spacegrau
                              E30 m50b25 cabriolet -91 Lagunengrun
                              E30 m50b25 2d -86 Astonmartinwhite

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎