Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW m40b16 -93 käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jari_2012
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 52
    • .......................

    BMW m40b16 -93 käyntihäiriö

    neuvoja kyselisin jos jollakin ollut samanmoista oiretta bmw 316i vm-93. Eli kone käy kolmella pytyllä,2 sylinterin tulppa menee ihan mustaksi,tankillisella ajaa 200km. vikakoodi joka ihmetyttää oli että ohjainlaitepääteasteet+ säätimet.ruiskuboksin olen myös vaihtanut vika ei kadonnut,eli onko missä boksin säätimet ja löytyisikö muualta sulakkeita kuin kuskinpuolelta konehuoneesta? niin ja kaikki muut osat olen jo koneeseen vaihtanut paitsi ilmamassamittaria,ja alakertaa kun paineet on 10 kiloa joka sylinterillä,olen lukenut vuosien takaa että muillakin ollut samoja vikoja mutta ei kukaan ole sitten kertonut että mistä niinkin salaperäinen vika johtui
  • jari_2012
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 52
    • .......................

    #2
    Originally posted by jari_2012 View Post
    neuvoja kyselisin jos jollakin ollut samanmoista oiretta bmw 316i vm-93. Eli kone käy kolmella pytyllä,2 sylinterin tulppa menee ihan mustaksi,tankillisella ajaa 200km. vikakoodi joka ihmetyttää oli että ohjainlaitepääteasteet+ säätimet.ruiskuboksin olen myös vaihtanut vika ei kadonnut,eli onko missä boksin säätimet ja löytyisikö muualta sulakkeita kuin kuskinpuolelta konehuoneesta? niin ja kaikki muut osat olen jo koneeseen vaihtanut paitsi ilmamassamittaria,ja alakertaa kun paineet on 10 kiloa joka sylinterillä,olen lukenut vuosien takaa että muillakin ollut samoja vikoja mutta ei kukaan ole sitten kertonut että mistä niinkin salaperäinen vika johtui
    voisko olla niin että lambda anturi on sökö niin voisiko yhelle pytylle vaikuttaa?

    Comment

    • MikkoJII
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 1807
      • Lapua

      #3
      Kannattaa nyt varmaan listata seuraavaan postaukseen mitä kaikkea olet koneeseen vaihtanut?

      Mulla oli e30:ssä sama mylly, oireet oli vastaavanlaiset kun nokka-akseli, nostimet ja keinut oli loppu. Bensaa palo hemmetisti, välillä tuli kipinää putkesta, auto puutui ajossa ihan täysin ja välillä vedot palasi. Kone nakutti melkosen reippaasti. Eli venakoppa auki ja tsekkaa onko nokka kuin kulunut, oletan toki, että näitä ei oo vaihdettu? :think
      E32 750i 11/89

      Comment

      • jari_2012
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 52
        • .......................

        #4
        [QUOTE=MikkoJII;2951988]Kannattaa nyt varmaan listata seuraavaan postaukseen mitä kaikkea olet koneeseen vaihtanut?

        Mulla oli e30:ssä sama mylly, oireet oli vastaavanlaiset kun nokka-akseli, nostimet ja keinut oli loppu. Bensaa palo hemmetisti, välillä tuli kipinää putkesta, auto puutui ajossa ihan täysin ja välillä vedot palasi. Kone nakutti melkosen reippaasti. Eli venakoppa auki ja tsekkaa onko nokka kuin kulunut, oletan toki, että näitä ei oo vaihdettu? :think[/QUOT



        Kansi tiivisteineen vaihdettu,vanhasta nokka-akseli uuteen kanteen.(ei kulunut paljoa) dme boksi,puola,jakajan kansi,tulpanjohdot,tulpat,kampiakselin asentotunnistin,imuvuodot tutkittu,puristukset mitattu.

        Comment

        • MikkoJII
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 1807
          • Lapua

          #5
          Originally posted by jari_2012 View Post
          Originally posted by MikkoJII View Post
          Kannattaa nyt varmaan listata seuraavaan postaukseen mitä kaikkea olet koneeseen vaihtanut?

          Mulla oli e30:ssä sama mylly, oireet oli vastaavanlaiset kun nokka-akseli, nostimet ja keinut oli loppu. Bensaa palo hemmetisti, välillä tuli kipinää putkesta, auto puutui ajossa ihan täysin ja välillä vedot palasi. Kone nakutti melkosen reippaasti. Eli venakoppa auki ja tsekkaa onko nokka kuin kulunut, oletan toki, että näitä ei oo vaihdettu? :think


          Kansi tiivisteineen vaihdettu,vanhasta nokka-akseli uuteen kanteen.(ei kulunut paljoa) dme boksi,puola,jakajan kansi,tulpanjohdot,tulpat,kampiakselin asentotunnistin,imuvuodot tutkittu,puristukset mitattu.

          Onko mahdollisuutta saada testiin uus IMM ja se lambda? Jotenkin en kyllä usko tuohon lambdaan, mutta oot niin paljon jo uusinu osaa tuohon koneeseen, että tuntuuko lambdan osto enää missään. Jos ostat niin osta alkuperänen, tarvike lambdat on susia. Kirjoteleppa vaikka oman alueen topikkeihin jos joltain sais lainaan toista IMM niin ei tarvis ostaa sitä sitten turhaan. Lähtisin ite tuosta IMM:stä liikkeelle.

          Tuli tässä nyt yhtäkkiä mieleen, että onko moottorin ajotukset varmasti kohdallaan? Bensanpaineet? En tiedä onko näissä e36:ssä sitä, mutta e30:ssä oli yhdessä tulpanjohdossa (tais olla hytin päästä ensimmäinen) joku pulssianturi, mutta tämän funktiosta en ole perillä.

          Moottorin releitä oli ainakin e30:ssä siinä tuulilasin alla, koneen päällä. Se pitkä muovi joka menee konehuoneen yli. En nyt muista mitä kaikkea siellä oli. Lisää releitä löyty jalkatilasta.
          E32 750i 11/89

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎