Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B32 korkea HC arvo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemupoika
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 215
    • finland

    S50B32 korkea HC arvo

    Elikkäs olin tuossa kaverin työmaala käymässä ja laitettiin kokeilun vuoksi auto päästömittariin (M3 S50B32) ja HC arvo oli aika korkea. Vähän paikallaan lämmittämällä sai kierroksilla lukeman menemään alle sadan ja pysymään siinä, mutta tyhjäkäynnillä ei millään, vaan nousi heti johonki 180 ja vähän enemmänkin. Lambda oli jotain 1.001 eli aika hyvä. Autossa on joku kisakatti ja putkisto tehty siitä taaksepäin.

    Mistähän kannattaa ensimmäisenä alkaa vikaa etsimään tämmösessä hommassa?
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Imuvuodot tsekaten, vikakoodit, kunnolla ronttosta ennen uutta kokeilua ja sitten mennään jo hankalampien juttujen pariin.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • bemupoika
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 215
      • finland

      #3
      Ei kyllä imuvuotoja ole löytynyt ja tasasesti käy ja nätisti. Pitää tutkia tilannetta..

      Comment

      • Nilsson
        Bimmer Rookie
        • Jun 2004
        • 65
        • Helsinki

        #4
        Kokeile putsata tulpat öljystä ja vedestä, jos ei vaikka saa kunnon kontaktia puolalta. Mun vanha M60B40 oireili noin ja vikana oli kosteutta ja öljyä tulpissa. Korjaantui vaihtamalla venakopan tiivisteet.

        Comment

        • bemupoika
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 215
          • finland

          #5
          Uudet tulpat on vaihdettu ihan pari sataa kilsaa sitten. Parissa vanhassa tulpassa oli öljyä jonkunverran, varmaan venakopasta vuotanut sinne. Luulis nyt noilla uusilla edes vähän aikaa toimivan.

          Comment

          • Kylli-Täti
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 499
            • Tampere

            #6
            Käytitkö ihan oikeesti moottoria kunnolla? Pahoin pelkään et olit antanu seistä puol tuntia ja pikkasen poljit tyhjäkäynnillä ja manasit kun ei mee läpi. Vedä joku 5 kilsan lenkki just ennen testiä pitäen kierrokset koko ajan yli 3000rpm ja koita meneekö sit läpi

            Comment

            • bemupoika
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 215
              • finland

              #7
              joo se oli vähän aikaa kyllä seisomassa kun jarruremppaa tehtiin ja paikallaan tuli poljettua eli pidempää revitystä sitte ja lenkkiä ennen mittausta

              Comment

              • M5 bemu
                BTCF Member
                • Nov 2007
                • 318
                • Turku

                #8
                Taitaa jokaisessa ämmäläisessä olla "ominaisuutena" et autoo pitää reilusti polkea ennen mittausta et saa katit kuumaks. Eikä parane sammuttaa välillä ennen mittausta.
                TEAM E34

                Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
                Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6689
                  • .......

                  #9
                  Ominaisuuksista en tiedä, mutta mulla S50B32-koneinen meni kyllä läpi niin että ajoi moottorin normaalin lämpöön, ilman kummempaa polkemista. + puolen tunnin odotus auto sammuksissa konttorin pihalla.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Daa Daa
                    BTCF Member
                    • Aug 2004
                    • 901
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Kerran topikin autoon on vaihdettu joku "kisakatti", niin vertaukset alkuperäisiin kokoonpanoihin voi mielestäni unohtaa tyystin.
                    Reilusti vaan katti kuumaksi, niin alkaa arvot olemaan parempia.

                    Comment

                    • bemupoika
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 215
                      • finland

                      #11
                      Joo pitää antaa kenkää kunnolla seuraavan kerran että tuo katti lämpee ihan kunnolla ja sittenpee kokeilla jos alkais arvot tippumaan.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎