Morientes,
Eipä ole tullut tutustuttua kovin perusteellisesti E36:een ja sen sielunelämään, enempi nämä vanhemmat katiskat tutumpia.
Kun "vanhempia" motroniceja (Motronic 1.0, 1.1, 2.1, 2.5 jne.) chipataan, sinnehän vaihdetaan fyysisestikin uusin muistipiiri, jonka polttoaine ja sytytyskarttoja on muutettu. Eli vanha mikropiiri pois, uusi tilalle. Mutta kuinkas se E36:ssa (esim. E36/325i, vm. -92)? Vieläkö siinä toimitaan samoin?
Jos autossa on toi uusi liityntä (OBD II), voiko sen kautta ohjelmoida moottorin toiminnan, ilman että koskeekaan itse ECUun? Ja jos voi, mitä softia siihen tarvitaan itse OBD kaapelin lisäksi?
Timo
Eipä ole tullut tutustuttua kovin perusteellisesti E36:een ja sen sielunelämään, enempi nämä vanhemmat katiskat tutumpia.
Kun "vanhempia" motroniceja (Motronic 1.0, 1.1, 2.1, 2.5 jne.) chipataan, sinnehän vaihdetaan fyysisestikin uusin muistipiiri, jonka polttoaine ja sytytyskarttoja on muutettu. Eli vanha mikropiiri pois, uusi tilalle. Mutta kuinkas se E36:ssa (esim. E36/325i, vm. -92)? Vieläkö siinä toimitaan samoin?
Jos autossa on toi uusi liityntä (OBD II), voiko sen kautta ohjelmoida moottorin toiminnan, ilman että koskeekaan itse ECUun? Ja jos voi, mitä softia siihen tarvitaan itse OBD kaapelin lisäksi?
Timo
Comment