Announcement

Collapse
No announcement yet.

318tds huohotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tvi
    Newbiemmer
    • Apr 2008
    • 18

    318tds huohotus

    Nyt loppuu älli...

    Matkalla keski-euroopan halki öljyn kulutus pomppasi taivaisiin. Perässä ei kuitenkaan ollut james bond tyyppinen savuvana, vaan roiski pitkin poikin. Tien päällä pikatarkastelut ei auttaneet, kertaalleen öljytikku oli sentin ylhäällä, luulin että oli itseltä jäänyt, mutta olikin tainnut kampikammion paine nostaa ylös.
    Aika helppo päätelmä että huohotin tukossa ja roiskii jostain.
    Nyt värkki pihassa, egr auki, ei sisältä paha, pakopuolelta tulevassa haarassa karstaa, putsaus.
    Ilmanputsarin kotelo auki, öljyä sisällä ja suodattimessa, huohotus venttiilikopan alta ihan auki.
    Mutta mistä ihmeestä on alakerran huohotus? Tuijottanut räjäytyskuvia ties kuinka pitkään, enkä löydä tuollaista "pcv-valve" tyyppistä mistään kuvasta tai autosta? Tai ylipäätään mitään venttiilihässäkkää autosta mikä olisi mitenkään yhteydessä imupuolelle.

    Osaisko joku viisaampi osoittaa vaikka realoem:stä/jollain muulla kuvalla?

    Kaiken muun riemun lisäksi tänä aamuna käynnistyi pirun huonosti, eilen koeillessa ja vuotoa etsiessä käynnistyi kuitenkin ihan normaalisti...
  • däädää
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 756
    • Tornio

    #2
    Originally posted by tvi View Post
    Nyt loppuu älli...

    Matkalla keski-euroopan halki öljyn kulutus pomppasi taivaisiin. Perässä ei kuitenkaan ollut james bond tyyppinen savuvana, vaan roiski pitkin poikin. Tien päällä pikatarkastelut ei auttaneet, kertaalleen öljytikku oli sentin ylhäällä, luulin että oli itseltä jäänyt, mutta olikin tainnut kampikammion paine nostaa ylös.
    Aika helppo päätelmä että huohotin tukossa ja roiskii jostain.
    Nyt värkki pihassa, egr auki, ei sisältä paha, pakopuolelta tulevassa haarassa karstaa, putsaus.
    Ilmanputsarin kotelo auki, öljyä sisällä ja suodattimessa, huohotus venttiilikopan alta ihan auki.
    Mutta mistä ihmeestä on alakerran huohotus? Tuijottanut räjäytyskuvia ties kuinka pitkään, enkä löydä tuollaista "pcv-valve" tyyppistä mistään kuvasta tai autosta? Tai ylipäätään mitään venttiilihässäkkää autosta mikä olisi mitenkään yhteydessä imupuolelle.

    Osaisko joku viisaampi osoittaa vaikka realoem:stä/jollain muulla kuvalla?

    Kaiken muun riemun lisäksi tänä aamuna käynnistyi pirun huonosti, eilen koeillessa ja vuotoa etsiessä käynnistyi kuitenkin ihan normaalisti...
    Ohivuotomittaus tehty jos kerran työntää paineet alakertaan?

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8253
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by tvi View Post
      Nyt loppuu älli...

      Matkalla keski-euroopan halki öljyn kulutus pomppasi taivaisiin. Perässä ei kuitenkaan ollut james bond tyyppinen savuvana, vaan roiski pitkin poikin. Tien päällä pikatarkastelut ei auttaneet, kertaalleen öljytikku oli sentin ylhäällä, luulin että oli itseltä jäänyt, mutta olikin tainnut kampikammion paine nostaa ylös.
      Aika helppo päätelmä että huohotin tukossa ja roiskii jostain.
      Nyt värkki pihassa, egr auki, ei sisältä paha, pakopuolelta tulevassa haarassa karstaa, putsaus.
      Ilmanputsarin kotelo auki, öljyä sisällä ja suodattimessa, huohotus venttiilikopan alta ihan auki.
      Mutta mistä ihmeestä on alakerran huohotus? Tuijottanut räjäytyskuvia ties kuinka pitkään, enkä löydä tuollaista "pcv-valve" tyyppistä mistään kuvasta tai autosta? Tai ylipäätään mitään venttiilihässäkkää autosta mikä olisi mitenkään yhteydessä imupuolelle.

      Osaisko joku viisaampi osoittaa vaikka realoem:stä/jollain muulla kuvalla?

      Kaiken muun riemun lisäksi tänä aamuna käynnistyi pirun huonosti, eilen koeillessa ja vuotoa etsiessä käynnistyi kuitenkin ihan normaalisti...
      huohottimen löydät kun otat ilmanputsarikotelon pohjan irti, sen alla on venakopassa reikä johon ilmanputsarikotelossa oleva kanava osuuu ja tiivistyy O-renkaalla.
      ilmamassamittarillisessa versiossa kanava jatkuu putsarikotelon pohjaan jossa letkulähtö ja siitä n.15mm letku turbon imuun ja versioissa ilman ilmamassamittaria, kanava päättyy ilmanputsarikotelon etureunaan josta imuputkea pitkin turbon imuun. mitään venttiilejä tai separaattoreita ei ole.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Mikkeri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 805
        • Suomi

        #4
        Dieseleissä ei ole samantyyppisiä huohotusjärjestelmiä kuten bensavessoissa, motista kun puuttuu alipaine.
        Eli moottori ei tee imua millä voidaan hoitaa se huohotus.

        Männänrengas poikki tms.
        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
        TDS osaa.

        Comment

        • tvi
          Newbiemmer
          • Apr 2008
          • 18

          #5
          Kiitos, tuo ilmansuodattimen läpi tuleva systeemi olikin löytynyt, öljyinen, mutta ei tukossa. Ajattelin että venttiilikopan sisällä olis voinut olla vanhanmallinen mettallisiivilä ja yhteys alakertaan, mutta ilmeisesti ei siis ole?

          Öljynroiskinta alkoi niin yhtäkkiä ajosta ettei männänrenkaan jumituminen / katkeaminen tuntunut todennäköiseltä, mutta pitänee mittailla lisää seuraavan reissun jälkeen.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8253
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by tvi View Post
            Kiitos, tuo ilmansuodattimen läpi tuleva systeemi olikin löytynyt, öljyinen, mutta ei tukossa. Ajattelin että venttiilikopan sisällä olis voinut olla vanhanmallinen mettallisiivilä ja yhteys alakertaan, mutta ilmeisesti ei siis ole?

            Öljynroiskinta alkoi niin yhtäkkiä ajosta ettei männänrenkaan jumituminen / katkeaminen tuntunut todennäköiseltä, mutta pitänee mittailla lisää seuraavan reissun jälkeen.
            tottakai on yhteys alakertaan, mitenkäs se öljy valuisi takaisin öljypohjaan ja joku venynyt ketjukin siellä pyörii


            ettei olisi öljynjäähdytin tai suodattimen jalan tiiviste rikki.
            Last edited by peto2; 04-03-2013, 16:04.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • däädää
              Bimmer Fanatic
              • May 2010
              • 756
              • Tornio

              #7
              Mikäs yhteys tuolla alipaineella on muuten öljynvuodon kanssa? Itselläni 325tds vähän vuoti öljyä tikunputken juuresta, vaihdettiin jarrutehostajan alipaineletku eikä saatu liitosta heti pitäväksi niin öljyä alkoi tulemaan tuosta putken juuresta ihan kunnolla saatiin liitos pitäväksi ja öljyvuoto loppui samalla?

              Comment

              • Mikkeri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 805
                • Suomi

                #8
                Originally posted by däädää View Post
                Mikäs yhteys tuolla alipaineella on muuten öljynvuodon kanssa? Itselläni 325tds vähän vuoti öljyä tikunputken juuresta, vaihdettiin jarrutehostajan alipaineletku eikä saatu liitosta heti pitäväksi niin öljyä alkoi tulemaan tuosta putken juuresta ihan kunnolla saatiin liitos pitäväksi ja öljyvuoto loppui samalla?
                Ei yhtään mitään yhteyttä.

                Mites käynnissä kun nappaat öljytikun pois, kastuuko naama?
                Se tikun alapää on varmaan liikkunut kun on siinä kiinni olevaa letkua liikuteltu. Siksi alkanut vuotaa enemmän.
                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                TDS osaa.

                Comment

                • däädää
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2010
                  • 756
                  • Tornio

                  #9
                  Originally posted by Mikkeri View Post
                  Ei yhtään mitään yhteyttä.

                  Mites käynnissä kun nappaat öljytikun pois, kastuuko naama?
                  Se tikun alapää on varmaan liikkunut kun on siinä kiinni olevaa letkua liikuteltu. Siksi alkanut vuotaa enemmän.
                  Ei roiski öljyä jos tikun ottaa pois eikä huohota muutenkaan Kone sotki öljyä ennen joka paikasta, mekaanisen pumpun kanteen oli vedetty alipaine ja pumpun kansi oli löysällä, laitoin letkut oikein ja tulppasin tuon toisen alipaineen niin kone ei juuri enään öljyä vuoda..

                  Ja ei johtunut tuo putken juuren vuoto siitä että putki olisi liikahtanut, kokeiltiin liikutella sitä viellä sen jälkeen kun saatiin letkun liitos pitämään eikä öljyä tullut..

                  Comment

                  • Mikkeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 805
                    • Suomi

                    #10
                    Jos nyt oikein tarkkaan miettii ja muistelee, niin joku alipaineletku menee jakopäänkoppaan, mut tuskin se hoitaa huohotusta.

                    Se alipaine jarruille tulee alipainepumpusta, samasta letkusta on haara, mikä meni egr:n solenoidille, siitä lähti myös se jakopäänkopan letku?

                    Mut edelleenkin oon aika varma siitä ettei se alipaine vaikuta huohotukseen.
                    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                    TDS osaa.

                    Comment

                    • tvi
                      Newbiemmer
                      • Apr 2008
                      • 18

                      #11
                      Jatkoa tähän, jos on joskus myöhemmin iloa jollekin...

                      RealOEM:stä en löytänyt apua pitemmänkään surffauksen jälkeen, mutta sitten löytyi briteistä joku heppu joka kuussylinterisen kanssa jumpannut.

                      Näköjään kun venttiilikopan kannen purkaa, niin alta löytyy metalliverkkohässäkkä: http://i872.photobucket.com/albums/a...ps6b6d8d9f.jpg

                      Eikun taas kerran purkamaan, ja olihan nelosessakin tuollainen, ja tuo oli ihan yhtä puuta. Kemikaaleja niskaan sen verran kun kotoa löytyi, nyt siitä näkee jo jostain kohtaa läpi. Jatketaan puhdistusta, mutta nyt siis näyttää siltä että tuo verkko on ollut aivan tukkeessa, jolloin huohotustila on ollut hirveän pieni, ja kyllähän silloin paine nousee. Ilemisesti verkon tarkoituksena on napata öljyhöyryt ja tiivistää takaisin öljyksi ja kiertoon. Katsellaan mitä käy kun reilun viikon päästä pääsee taas kimppuun...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎